Callaway Corvette C7 Z06 2015: 767 koní a stovka za 2,8 sekundy

Novinka tunera Callaway nabídne spoustu výkonu i točivého momentu díky chytrému kompresoru. Je to nejsilnější Corvette od Callawaye všech dob.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Callaway Corvette C7 Z06 2015: 767 koní a stovka za 2,8 sekundy

29.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Callaway Corvette C7 Z06 2015: 767 koní a stovka za 2,8 sekundy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka tunera Callaway nabídne spoustu výkonu i točivého momentu díky chytrému kompresoru. Je to nejsilnější Corvette od Callawaye všech dob.

Když se řekne Callaway Corvette, fanoušek amerických aut hned ví, o čem je řeč. O silnějším a rychlejším stroji, který byl upraven jedním z největších jmen mezi těmi, kdo se zabývají touhle americkou ikonou. Ani v případě generace C7 není tahle firma příliš pozadu, zhruba před rokem pustila do světa verzi SC627, která díky kompresoru nabídla 627 koní.

Nyní tu máme Corvette Z06 se stejným inovativním systémem kompresoru a mezichladiče. Tenhle stroj už v základu, se svým vlastním kompresorem, nabídne okolo 650 koní a kúra Callaway posouvá výkon 6,2litrového osmiválce mnohem dál - na hodnoty 767 koní v 6 200 otáčkách a 1 053 Nm v 4 500 ot./min. Můžete si tedy být jisti, že tenhle stroj bude protáčet kola kdykoliv a kdekoliv.

Takovýto nárůst síly je samozřejmě vidět na jízdních parametrech. Na stovce je Callaway Corvette C7 Z06 za 2,8 vteřiny, o 0,15 s rychleji než sériová Z06. Čtvrtmíle zabere 10,5 vteřiny s cílovou rychlostí 210 km/h, zde sériové Z06 nadělí Callaway ztrátu asi půl vteřiny. Challenger Hellcat zvládá čtvrtmíli za 11,2 vteřiny, pokud neobujete závodní pneumatiky.

Od „běžné” Corvette Z06 se stroj Callawaye liší trochu více vyboulenou kapotou, kterou vyčnívá horní část kompresoru. Údajně to je pro lepší chlazení, nicméně všechny tři mezichladiče jsou kapalinové. Tři jsou proto, že každá čtveřice válců má svůj vlastní mezichladič a před nimi je ještě jeden hlavní mezichladič, jak vidno na obrázku.

Systém se jmenuje GenThree a kompresor konkrétně u tohoto vozu má objem 2,3 litru, o 0,6 litru víc, než nabídne sériový kompresor. Patent na něj údajně Callaway stále ještě nemá, ale žádost byla podána už vloni. Také samozřejmě nemůžou chybět loga Callaway, kousky karbonu na různých místech a plakety s výrobním číslem.

Úprava od Callaway je už k mání, ale pochopitelně není zrovna levná - přijde na 16 995 dolarů (407 tisíc korun) a musíte dodat vlastní Corvette Z06. Také ale za tyhle peníze dostanete vážně hodně muziky, na rozdíl od některých jiných značek...


Callaway Corvette C7 Z06 2015: 767 koní a stovka za 2,8 sekundy - 1 - callaway corvette c7 z06 01Callaway Corvette C7 Z06 2015: 767 koní a stovka za 2,8 sekundy - 2 - callaway corvette c7 z06 02Callaway Corvette C7 Z06 2015: 767 koní a stovka za 2,8 sekundy - 3 - callaway corvette c7 z06 02aCallaway Corvette C7 Z06 2015: 767 koní a stovka za 2,8 sekundy - 4 - callaway corvette c7 z06 03Callaway Corvette C7 Z06 2015: 767 koní a stovka za 2,8 sekundy - 5 - callaway corvette c7 z06 04Callaway Corvette C7 Z06 2015: 767 koní a stovka za 2,8 sekundy - 6 - callaway corvette c7 z06 05Callaway Corvette C7 Z06 2015: 767 koní a stovka za 2,8 sekundy - 7 - callaway corvette c7 z06 06
Zvenčí to moc není poznat, ale tahle Corvette Z06 má 767 koní

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše