Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ferrari F12 Berlinetta SPIA: tuning od DMC zaúřadoval na karoserii i v jejím nitru
5.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po pouťovém Aventadoru se úpravce držel poněkud zkrátka. Exteriér přizdobil několika karbonovými doplňky, výkon pak navýšil na 764 koní.
Po Lamborghini Aventador se pozornost německé tuningové firmy DMC zaměřila na dalšího italského plnokrevníka. V případě Ferrari F12 Berlinetta však byla umírněnější, a to s vizáží i úpravami v motorovém prostoru.
Výkon 6,3litrové dvanáctiválcové pohonné jednotky byl totiž zvýšen ze standardních 740 na 764 koní, k čemuž jí stačila výměna výfuku za průchodnější výfukové potrubí. To je mimochodem titanové, a tak došlo ke snížení jeho hmotnosti. Díky těmto dvěma dílčím úpravám (a patrně i dále zmíněným modifikacím aerodynamiky nebo odlehčení kol, ale berte to s rezervou) prý maximální rychlost vzrostla z 340 na 350 km/h. O akceleraci DMC nemluví, předpokládáme však, že i v jejím případě by se koník z Maranella měl dočkat zlepšení parametrů standardního modelu, který z klidu na dvoustovku zrychluje za pouhých 8,5 sekundy.
Ani po stránce vizuální se tentokráte DMC neodvázalo. Pouťový vzhled Lamborghini Aventador LP900 tak zůstává zapomenut, místo něj je tu pouze několik karbonových doplňků, které dobře ladí s modrým metalickým lakem. Je však nutné zmínit, že snímky jsou jen počítačovými retušemi. Reálný vzhled čelního lízátka pod standardním nárazníkem, nové kapoty, střechy s nasávacím otvorem a křídla inspirovaného Ferrari 599XX se tak může odlišovat.
Najisto se ovšem dá počítat s unikátními odlehčenými koly, které obouvají pneumatiky Pirelli Sport o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 335/25 ZR22 vzadu. Příliš změn se pak také nedá čekat u karbonového krytu motoru nebo obkladů interiéru ze stejného materiálu. O cenách se DMC nezmiňuje, stejně jako neznáme datum, kdy by modifikace vedoucí ke stvoření Ferrari F12 nazvaného SPIA měly být k mání. Jakmile se ovšem firma pochlubí s videem, jako to udělala u Aventadoru, určitě se opět přihlásíme.






Německá tuningová firma DMC se podívala na Ferrari F12. Prozatím jen na počítačových retuších, výsledek však oproti předchozí kreaci v podobě Lamborghini Aventador nevypadá pouťově
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před hodinouNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 3 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva