Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M6 F13 Bi-Tronik III: 640 koní i pro nejvýkonnější šestkové kupé
21.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nárůst výkonu se podepsal na zrychlení i nejvyšší rychlosti. Mimo lze BMW M6 vyzdobit odlehčenými koly, karbonovými brzdami a titanovým výfukem.
Německá tuningová firma G-Power očividně nikdy nemá dost. Jen za letošní rok nás obdařila úpravou staršího BMW M3 E46, následně abnormálním výkonem vyšperkovala M5 E60 a aby toho nebylo málo, pod kapotu kupátka 1 M se jí povedlo nastěhovat desetiválcový motor s kompresorem. Nejnověji přichází s modifikací BMW M6, které věrně kopírují již představený pětkový sedan. Což znamená nárůst výkonu na 640 koní, točivý moment pak činí 777 Nm.
S touto silou se BMW M6 F13 Bi-Tronik III rozjede z klidu na stovku za 3,9 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost dosahuje hodnoty 315 km/h. Což není špatné, pokud uvážíme, že technici firmy G-Power pouze přepracovali software řídicí jednotky, upravili tok paliva a zvýšili tlak v turbodmychadlech. Otázkou ovšem i nadále zůstává, jak je tato síla přenesena na zadní kola. Již v případě BMW M5 F10 jsme totiž poukazovali na limity převodovky. Tiskové prohlášení G-Power ovšem ani tentokrát nepřináší nic nového, spokojit se tak můžeme pouze s tvrzením, že vše bylo elektronicky ošetřeno.
Tak jako sedan může i kupé dostat odlehčená 21palcová litá kola Silverstone RS, za kterými mohou na přední nápravě prosvítat karbon-keramické brzdy. Kotouče o rozměru 396 mm jsou přitom svírané šestipístkovými třmeny, zatímco destičky dostaly větší třecí plochu. Zabráněno je také přehřátí brzdové kapaliny, díky čemuž nebude problém dvoutunový vůz s vyšším výkonem zastavit.
Upraveno bylo také výfukové potrubí, kdy sportovní katalyzátor zakončuje čtveřice karbon-titanových koncovek. Oproti sedanu se pak kupé může pyšnit ještě sníženým a přitvrzeným podvozkem RS, který náklony karoserie má omezit na minimum. Tím výčet modifikací končí, karoserii i interiér ponechali u G-Poweru nedotčené.
Tuningová firma G-Power upravila BMW M6 hlavně po mechanické stránce, kdy výkon narostl na 640 koní. Vizuální změny se týkají pouze litých kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024 - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024 - Tesly Model Y jako by najednou nikdo nechtěl, německý novinář natočil neskutečné množství neprodaných aut na bývalém vojenském letišti
11.6.2024
Nejnovější články
- Prakticky nejetá Škoda Octavia s top motorem, 4x4, výbavou a po 1. majiteli může být vaše za cenu obyčejné Fabie
před 6 hodinami - Úleva i pro české řidiče, nová pravidla zavedená italskou vládou znamenají konec většiny stacionárních radarů
před 7 hodinami - BMW dochází nápady, kam by ještě pláclo znak divize M. Poslední umístění je už docela zoufalé
před 9 hodinami - Evropské aktivity Fordu se dál hroutí. Padáka dostalo dalších 1 600 lidí, za poslední dobu je jich už přes 6 tisíc
před 10 hodinami - Řidič si spletl volič převodovky auta s ovládáním hlasitosti a naboural, ukázal tím na větší problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva