Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Kvalita Tesel je tak mizerná, že půjčovna zrušila objednávku 85 aut po převzetí 15
17.8.2019 | Petr Miler
Rovných 100 aut v ceně přes 5 milionů Eur si u Tesly objednala německá půjčovna Nextmove. Po převzetí 15 Modelů 3 ale zjistila, že problémů s ní je tolik, že zbylých 85 vzít už nemůže.
Tesla si ve světě rozhodně neudělala jméno jako výrobce kvalitních aut, podle některých se ale situace měla zejména v posledních měsících výrazně zlepšit. Zpětná vazba od zákazníků tomu ovšem neodpovídá. Jeden z nich nedávno vynesl na světlo případ dokazující nadále tragickou kvalitu výroby a rychle se k němu přidali další. Též zaměstnanci o pár týdnů dříve ukázali znepokojivé fotky přímo z továrny a v květnu se firma dostala do sporu s jedním ze svých velkých firemních zákazníků, kterému se postupně porouchalo 55 vozů.
Jak se nyní ukazuje, ani tento případ není jediný. Tento týden se z velkých firemních zákazníků ozvala německá půjčovna aut Nextmove, která byla nucena po přetrvávajících problémech s kvalitou dodaných aut zrušit objednávku 85 Modelů 3. Původně jich objednala celkem 100, po převzetí prvních 15 kusů letos na jaře se ale potýkala s takovou nekvalitou dodaných aut a takovou neschopností Tesly situaci řešit, že bylo neúnosné flotilu o takové stroje dále rozšiřovat.
„Nabízet vadná auta klientům by zkompromitovalo reputaci Nextmove jako kvalitní autopůjčovny,” říká k případu zakladatel a šéf firmy Stefan Moeller. Ten se sám označuje za fanouška Tesly, který její vozy jako první ve velké míře přinesl na trh autopůjčoven v Německu, situace s kvalitou či spíše nekvalitou Modelu 3 byla ale i po opakovaných urgencích tak neúnosná, že mu nezbylo než objednávku dalších vozů zrušit.
V čem přesně byl problém? „Byla toho spousta,” říká Moeller s tím, že pouhá jedna čtvrtina dodaných vozů letos na jaře byla bezproblémová. Další trápila plejáda potíží od vad laku a škrábanců přes boule na pneumatikách až po poškozené interiéry. Podle Moellera je v těchto případech možné, že problémy vznikly při transportu, v jiných ale nikoli: špatně spasované panoramatické střechy, světla, do kterých zatékalo nebo nefunkční palubní systémy jsou jen některými z nich. „Některá auta ani nebylo možné legálně používat na silnicích,” říká Moeller.
Kdyby Tesla byla schopna tyto potíže řešit, asi by se nic až tak hrozného nestalo, jenže ona nebyla. O několik měsíců později problémy trvají a dokonce přibývají - automobilka například po měsíce nebyla schopna zajistit opravdu Modelu 3 poškozeného při relativně banálním nárazu zezadu. Nextmove musel stupňovat tlak na Teslu, až ji zaslal ultimatum, že do určitého momentu musí dodaná auta spravit, jinak zbytek objednávky zruší. Tesla podmínky nesplnila a zájem o zbylých 85 vozů ze strany půjčovny pominul.
Moeller konstatuje, že chápe, že Tesla má spoustu práce s rozvojem svého byznysu, nemůže ale její neschopností zatěžovat ten svůj, což lze též chápat. Pro americkou automobilku je to jistě velká ztráta - aut neprodává zase tolik, aby „neprodej” 85 exemplářů mohla jen tak hodit za hlavu. Sama k věci ale říká jen tolik, že pravým důvodem zrušení objednávky je „jiný nevyřešený spor” z kraje letošního roku, aniž by byla ochotna rozvést, oč přesně se jedná.
Je to jistě možné, mizerná kvalita Tesel Model 3 je ale faktem, který automobilka těžko může popřít - zdokumentovaných případů zjevného šlendriánu je tolik, že nemohou být náhodné nebo výjimečné. A nejde o drobnosti, pokud lidem reznou jen pár měsíců stará auta. Toto je navíc jen pohled na kvalitu či nekvalitu montáže úplně nových vozů, ještě jinou otázkou je jejich trvanlivost. Také tady má Tesla co dohánět, jak ukázal nedávný test shodou okolností německé ojetiny.



Nekvalita při dodání či neschopnost automobilky opravit nabouraná auta vedle Nextmove ke stíženostem a nakonec i zrušení objednávky 85 aut ze 100 celkově
Stěžují si i koncoví zákazníci, toto jsou části Modelu 3 po pár měsících od převzetí - kvůli nekvalitnímu lakování dokonce rezne
Zdroje: Reuters, Nextmove
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Další slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
1.7.2025EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
2.7.2025Šéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
2.7.2025Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom