Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazník Tesly vynesl na světlo případ dokazující nadále tragickou kvalitu výroby
6.8.2019 | Petr Prokopec
Při koupi auta za skoro 2 miliony Kč by člověk čekal perfektní produkt. A když už ne, alespoň snahu jej perfektním učinit. V případě Tesly neplatí ani jedno, a to ani v Evropě, kde prakticky ani nemá na výběr.
Není žádným tajemstvím, že Tesla má problémy s kvalitou výroby. Není to jistě věc, která by jejím automobilům napomohla pomáhala v dobývání světa, nicméně majitelé byli až dosud poměrně shovívaví. Mohli si to dovolit i proto, že Model S či X obvykle nebyly jedinými vozy v jejich garáži a někteří je používali spíše kvůli jejich „zelené” image než pro jejich praktické vlastnosti. Nicméně těmto časům již odzvonilo.
Situace se alespoň částečně změnila s příchodem Modelu 3. S ním se Tesla dostala ke klientele, pro kterou její produkt bude bývá jediným dopravním prostředkem. A jako takový jednoduše musí být co nejméně problematický, jinak elektromobilita nemá šanci prorazit. Kdo by si také kupoval o poznání dražší vůz, s nímž si musí některé cesty odpustit či velmi pečlivě rozplánovat, aby se následně nemohl spolehnout ani na jeho elementární fungování? Jak se však stále častěji ukazuje, ani s onou bezproblémovostí to v případě Modelu 3 moc slavné není.
Připomíná to případ finského fanouška značky Joni Savolainen, který letos po létech čekání převzal Teslu Model 3, dokonce v její nejdražší verzi Performance. Navíc si vůz kupoval ve své domovině, tedy v zemi, kde je vůz dražší než ve zbytku Evropy. Za vrchol nabídky tedy zaplatil 71 700 Eur (cca 1,85 milionu Kč). Kdyby stejnou sumu Joni utratil u jiného výrobce, možná by se nedočkal tak působivé akcelerace na stovku, a zároveň by musel kupovat dražší pohonné hmoty, nejspíše by ale neřešil takové problémy, jako s Teslou.
Na Joniho vozu se totiž začíná loupat lak. Fin si toho povšiml již pouhý měsíc po jeho převzetí, po němž měl vůz ujeto jen 2 200 km. Samotnou Teslou však byl vypoklonkován s tím, že na lak se nevztahuje záruka. To je samozřejmě nesmysl, záruční lhůta je v rámci zemí EU povinná na jakékoliv produkty a jejich části a elektromobily z Kalifornie nejsou výjimkou. Naopak by se spíše automobilka měla snažit, aby i v tomto ohledu přebila konkurenci. To se ve výsledku i děje, ovšem v rámci negativního přístupu k zákazníkům. Jenže ten si Joni nenechal líbit a kontaktovat finskou Hospodářskou komoru, která má v zemi na starosti inspekci zboží všeho druhu.
Jeho vůz tak prošel několika technickými audity, po nichž bylo konstatováno, že lak je v opravdu tragickém stavu. Na místech, kde je poškození nejvyšší, tedy na dveřích, blatnících a předním nárazníku, měla barva pouze 70 mikronů barvy, na zbytku karoserie pak v průměru 106 mikronů. Mainstreamové značky aplikují u standardních karoserií 110 až 150 mikronů, u prestižních značek to můře být až několikanásobek tloušťky laku Tesly.
Renomovaná laboratoř přitom uvedla, že zdrojem problémů je design blatníků Tesly, kvůli kterému se ke karoserii dostává daleko více kamínků než u běžných aut. Snadným řešením je instalace gumových zástěrek, nicméně ty by zhoršovaly aerodynamiku, dojezd a také vzhled. Navíc by tak nebylo zabráněno úplné degradaci laku, neboť ten je jednoduše příliš tenký a nezvládá chránit karoserii tak, jak by správně měl. Karoserie vozu tedy může tíhnout i k brzké korozi.
Sovalainen dodává, že ví již minimálně o 15 lidech, kteří si stěžují na totéž. A co je podstatnější, zvažuje také žalobu. K tomu se chystá i Roger-Pierre Gravel z Kanady, který rovněž není spokojen s tím, že lak se pozvolna dostává spíše na zem či do ovzduší než aby zůstával na voze. Něco takového pro Teslu není zrovna dobrá zpráva, neboť automobilka v posledních měsících dostává ránu za ranou a řešit v takové míře podobné problémy je další velkou nepříjemností.
Pokud k celé záležitosti ještě navíc připočteme blížící se příchod prvních vážných konkurentů, pozice automobilka nevypadá bůhvíjak růžově. A je jen smutné, že si ji sama komplikuje nedostatkem soudnosti při řešení zjevného výrobního nedostatku, který by měla odstranit, i kdyby ji to zákony nenařizovaly.
Tesla má problémy s kvalitou laku...
...v případě Janiho vozu totiž kvalita odpovídá hodnocení 2F, zatímco běžný průměr činí 2H až 3H. Lak je tedy měkčí a tedy náchylnější k poškození
Zdroj: The Drive
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva