Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
McLaren MP4-12C Spyder Terso od FAB: 680 koní a 343 km/h jen pro Japonsko
30.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švýcarská tuningová firma rozjíždí svou asijskou pobočku limitovanou edicí otevřeného McLarenu. Ta vyjma lepší dynamiky nabídne i necudný bodykit.
O tokijském autosalonu jsme vás informovali již v souvislosti s upravenými modely Hondy nebo Toyoty. Domácí značky však nebyly jedinými, které se Motor Show zaměřené na tuning a příslušenství účastnily. Své želízko v ohni měla v Zemi vycházejícího slunce také švýcarská firma FAB Design, a to v podobě výrazně modifikovaného McLarenu MP4-12C Spyder (ano, úprava se opravdu dotkla i názvu a změny z „i“ na „y“). Ten se na trh dostane ještě s přízviskem Terso jen v počtu 10 exemplářů, přičemž všechny jsou určené pro asijský trh.
Oč tedy přijdeme? Především o mohutný bodykit, který kopíruje kupé představené loni v létě. Což znamená nový čelní nárazník s většími otvory, přeprofilované boční prahy a výraznější zadní nárazník s integrovaným difuzorem. Kapotu motoru pak nezdobí jen výsuvné standardní křídlo, ale také napevno uchycený spoiler. Opravdovým unikátem je pak další křidélko, které FAB Design umístil pod čelní okno.
Mimo to jsou součástí kompletu třídílná kovaná kola ve dvacetipalcovém rozměru, jež obouvají pneumatiky Dunlop SportMaxx. Uvnitř se pak asijští zákazníci mohou oddat své fantazii, přičemž na výběr jsou materiály jako kůže, alcantara, karbon či hliník. Po stránce mechanické je pak k dispozici sportovní výfukový systém, který zakončuje trojice karbonových koncovek.
Tato nepatrná úprava navýšila výkon ze standardních 625 koní na 680, točivý moment poskočil z 600 na 715 Nm. Sprint z klidu na stovku tak McLaren Terso zvládne za 3 sekundy (o desetinku rychleji než sériový model s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa), nejvyšší rychlost se zvedla z 328 na 343 km/h. Jestli absence této nabídky na evropském trhu litovat, už budete nejlépe vědět sami.














McLaren MP4-12C Spyder Terso byl firmou FAB Design změněn po všech směrech - od bodykitu přes mechaniku až po samotný název
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
včeraČínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprakovi Most sedí a cítí šanci včera 21:52
- Vítězem Garcia, 10. Svoboda včera 21:33
- Supersporty 1 kořistí Masii, 12. Vostatek včera 21:00
- Toprak vyhrál Superpole včera 11:58
- Most Superbike: Dominantní Toprak 16.5.2025
Nejnovější články
Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
před 59 minutamiČínská novinka působí jako sportovní sedan Lamborghini, i s 500 koňmi má ale stát jako Octavie 1,5 TSI
včeraModerní Ferrari skutečně stíhá nezájem, majitelé se musí při prodeji smiřovat s mnohamilionovými ztrátami
včeraTato dáma to jako jedna z mála dokáže vytmavit evropským papalášům za to, co tu provádí s automobilovým průmyslem
včeraMožná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva