Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Někdo si upravil nejpraktičtější dieselový VW na 400 koní, teď s ním trápí sporťáky
1.2.2021 | Petr Miler
Pokud chcete v rychlostních kláních opravdu překvapit, je třeba dostat do co možná nejméně pravděpodobného auta co možná nejvyšší výkon. VW Amarok upravený na 400 koní to splňuje.
Snad každý automobilový nadšenec má ve svém srdci místo pro auta, která jsou velmi rychlá a současně to nedávají znát. Někdy se o taková postarají i samy automobilky, ale většinou si je zkrátka musíte vytvořit sami. Jen v tu chvíli opravdu nikdo nemůže předem vědět, co se v jindy slabém, městském, praktickém či jinak pro rychlou jízdu nevhodném autě skrývá.
U nás dnes už bohužel neprodávaný VW Amarok tuto premisu splňuje na jedničku. Stále nejpraktičtější osobní VW současnosti (mimo EU se dál prodává) sice v roce 2016 dostal motor V6 TDI, ani s ním ale nejde o žádný uragán. Je to více jak dvoutunový pick-up, takže i když se ani ve spletitějším provozu neztratí, záda s ním ukážete leda pár relativně slabým osobákům.
Motor 3,0 V6 TDI má ale jednu výhodu - na rozdíl od předchozích dostupných motorů pro Amarok je jeho dynamický potenciál citelně větší. Nakonec i samo Audi z jeho jiných evolucí dostává až okolo 350 koní, takže s továrním stádem 224 kobyl si lze pohrát. Přesně to udělali z britské firmy Darkside Developments, které vůz svěřil jeden z jejích zákazníků s cílem dostat z něj co nejvíc.
Výsledkem je výkon až 400 koní spojený s upraveným podvozkem a posíleným brzdami. Majitel byl navíc tak velkorysý, že autory nechal modifikace otestovat a doladit při veřejných jízdách na okruhu v Donnington Park, což je to pravé místo, kde si lze vysloužit pád udivených pohledů od majitelů jinak schopnějších aut.
Pochopitelně, 400 koní ve dvoutunovém pick-upu nedělá supersport, na potrápení řady mnohem sportovnějších aut to ale bohatě stačí. Takový majitel BMW X5 M50d, jednoho z nejschopnějších sportovně laděných SUV na naftu se musel divit, když jej s lehkostí předjížděl právě Amarok. A nebyl sám, podívejte se na to níže. A kdyby vám pohled na 400koňový pick-up v podobném prostředí nestačil, podívejte se na 850koňovou Škodu Yeti RS v akci na jiných britských okruzích, té už nestačí prakticky nic.
VW Amarok V6 TDI není úplně pomalý, na schopné okruhové auto byste jej ale asi netipovali. Po úpravě může být i tím, jak ukáže video níže. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: Darkside Developments@Youtube přes Motor1
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva