Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci poslali nejdražší Škodu dneška k zemi, za pár tisíc ji umí i rozplácnout do stran
7.3.2022 | Petr Prokopec
Je to na poměry škodovky auto tak drahé, že by se na něj jeden bál sáhnout, Němci s tím ale problém očividně nemají. Enyaq dokáží až o 3,5 cm snížit a o 3 cm jej v každém rohu rozšířit.
Škoda hrála v rámci koncernu VW Group roli značky zaměřené na praktičnost a funkčnost za rozumnou cenu. To poslední už tak úplně neplatí, na praktičnost a funkčnost se ale hraje dál. Také proto prakticky ve všech případech nabízí větší zavazadelník než přímá či nepřímá konkurence, soupeřit však dokáže i s mnoha limuzínami v rámci prostoru poskytovaného na zadních sedadlech. Přesto se ale najdou lidé, kteří u mladoboleslavského výrobce skončí i lidé, kteří mají zájem o jistou sportovnost.
Tito zákazníci obvykle berou vůz Škody jako polotovar, který je třeba ještě dále opracovat, než z něj vznikne skutečný klenot. S větší nebo menší časovou prodlevou tak ze showroomů míří k tuningovým firmám, u nichž si objednávají prakticky vše, co výrobce nabízí za vyšší sumy nebo co pro změnu nenabízí vůbec. Až dosud byl program úpravců zaměřen hlavně na spalovací vozy. Jelikož je však elektrický Enyaq coby nejdražší model značky v prodeji již déle než rok, nemělo by nás překvapit, že i ten je nyní možné vyšperkovat.
S jednou z prvních nabídek se vytasila společnost H&R, která je všeobecně známa podvozkovými komponenty. Nejinak je tomu i v tomto případě, pro Enyaq je totiž k dispozici sada pružin snižují vůz vpředu o 35 a vzadu o 30 milimetrů. Pružiny jsou přitom navrženy tak, aby spolupracovaly se standardními tlumiči. Zatím jsou nicméně určeny pouze pro verze s jedním elektromotorem a tedy s pohonem zadní nápravy. Je pak sice otázkou, co by se stalo po jejich nasazení čtyřkolce, raději to ale zatím nezkoušejte.
Jen u pružin se nicméně společnost H&R nezastavila, dále nabízí také rozšiřovací podložky. Těch je k dispozici hned několik druhů, přičemž základem je rozšíření nápravy o 16 milimetrů. Pokud vám to ovšem nestačí, můžete si dopřát nárůst o 20, 24 30, 36, 42, 44, 50 či dokonce 60 mm. Stejně tak je na výběr i černé nebo stříbrné provedení. Ceny pak startují na 92,55 Eurech (cca 2 400 Kč) za nejmenší provedení, zatímco zmiňované pružiny jsou k dispozici za 352 Eur (asi 9 000 Kč).
Tím nabídka H&R končí, tedy alespoň prozatím. Přihodit tak můžeme jen informaci z českých luhů a hájů, kde má německá společnost své zastoupení a momentálně snížené pružiny nabízí v akci za 7 514 Kč. Rozšiřovací podložky přímo pro Enyaq u nás zatím k dispozici nejsou, změna je ale jistě jen otázka času. Pokud se přitom rozhodnete pro ty největší, dejte nám vědět - Enyaq rozšířený o 6 cm v rámci jedné nápravy se totiž jen tak nevidí.
Dodat pak jen lze, že dle Němců by ani jeden z tuningových komponentů neměl snížit užitnou hmotnost. Narušen pak nemá být ani komfort, vzhled však měl být díky pružinám i podložkám umocněn. Totéž pak má platit o jízdě, která má být lepší hlavně v zatáčkách opět bez vlivu na komfort. Něco nám ale říká, že celkem citelné snížení se bez změny charakteristiky pružin obejít nemohlo.



Upravit si můžete již i Škodu Enyaq, zatím s pomocí snížených pružin a rozšiřovacích podložek. Foto: H&R
Zdroj: H&R
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 6 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 5 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 6 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 8 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 9 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.28. 20:58 - M.Z.
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
