Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci u VW Arteon vyřešili jeden z velkých problémů dieselů, ale za jakou cenu?
9.10.2018 | Petr Prokopec
Arteon leckdo označí za krásné auto a kdyby ne, nejstylovější Volkswagen současnosti je to určitě. Problém je, že v nejoblíbenější verzi s motorem 2,0 TDI nezní moc pěkně, co s tím?
Pokud něco nejlépe charakterizuje dnešní automobilový svět, pak je to slovo „umělost“. Stačí se totiž rozhlédnout po většině novinek a rázem zjistíte, kolik je na nich falešných otvorů, které neslouží kupříkladu k zásobování motoru či brzd chladným vzduchem, popř. odvádění toho horkého od nich. Místo toho jsou na autech jen kvůli vizuální dramatičnosti a rozbití ohromných ploch, které si vyžádala touha po stále větší pasivní bezpečnosti. To samé můžeme prohlásit i o výfucích. Jen málokterá koncovka je dnes spojena přímo s agregátem - spíše než cokoliv jiného totiž zadní partie zdobí jen chromové proužky a vyústění výfuku najdeme úplně jinde.
Společně s koncovkami výfuku se přitom ohroženým druhem začíná stávat i přirozený zvuk motoru na palubě. Auta jsou i přes omezení nabídky z posledních let dostupná s řadou motorů a ladit skutečný zvuk každého z nich je nákladné. A i když tohle pro konstruktéry nebude problém, pořád jsou tu rozličná očekávání zákazníků, z nichž jeden by rád auto, které vůbec není slyšet a jiný zase vůz, který zní jako by měl benzinový motor V8, i když pod kapotou má čtyřválcový diesel. Něco takového nelze v jedné přirozenosti spojit, a tak ke slovu přišly různé formy zvukových generátorů, které se o ozvučení interiéru starají bez ohledu na to, jak se projevuje samotný motor.
Je to možná uspokojivé pro řidiče, okolí ale pořád ví, s čím má ve skutečnosti tu čest. Pokud motor nevydává žádný výrazný zvuk, není to tak důležité, zejména ony čtyřválcové diesely jsou ale zvenčí pořád slyšitelné dobře a lahodí jen málokterému uchu. Co s tím? Stačí přece přidat další generátor, který bude tentokrát oblažovat okolí.
Některé vozy mají takovou věc už z výroby, obvykle jsou to ale ty, které ji ani moc nepotřebují, třeba Audi SQ7 TDI s osmiválcem. Co ale když máte motor 2,0 TDI, který opravdu nezní krásně? Pak přichází ke slovu úpravci, výsledek jejichž práce si nejnověji můžeme poslechnout v podání Volkswagenu Arteon právě s generátorem zvuku pro okolí.
Ten má na svědomí tuningová firma Cete Automotive, která dokáže něco podobného nadělit čemukoli od Škody Fabia 1,4 TDI až po Audi A7. Nyní přišla řada na Arteon, který dostal kompletní zvukový kit, jehož součástí je řídicí jednotka, kabeláž, zvukové rozhraní a samotný generátor. Vše můžete ovládat skrze mobilní telefon za pomoci aplikace, kdy lze umocnit jak základní zvuk čtyřválce, tak třeba nasimulovat i osmiválec. Volitelná je navíc i hlasitost, stejně jako třeba možnost prskání a střílení.
Z přiloženého videa právě tyto prvky uslyšíte, stejně jako temné dunění. Jeden z velkých problémů dieselů to tedy řeší, ale za jakou cenu? Nemyslíme nyní ani tak asi 18 tisíc korun, které pořízení celé sady stojí, ale spíše další rozšíření falše, které je u Arteonu dost i z fabriky. Také ten má falešný zvuk na palubě, také ten má falešné výfuky, minimálně ve verzi 2,0 TDI. A ani vstupy vzduchu na přídi nejsou všechny pravé. Není to s falešným zvukem pro všechny kolem už trochu moc?
Zvukový generátor Cete Automotive řeší jeden z velkých problémů dieselového Volkswagenu Arteon, ale jen za cenu další falše. K úplnému zastření dieselového chrapotu navíc stejně nedošlo, alespoň ne při poslechu z bezprostřední blízkosti
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB