Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní

Všechny představy o nudnosti kombíků definitivně berou za své při pohledu na schopnosti tohoto stroje. Pořád ještě komfortní rodinné auto akceleruje rychlosti nekompromisního supersportu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní

24.1.2020 | Mirek Mazal

Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Všechny představy o nudnosti kombíků definitivně berou za své při pohledu na schopnosti tohoto stroje. Pořád ještě komfortní rodinné auto akceleruje rychlosti nekompromisního supersportu.

Audi sotva uvedlo na trh zcela nový superkombík RS6 a již existují způsoby, jak zlepšit jeho už tak raketovou dynamiku. Čtvrtá generace pětidveřového teleportu napíná krční svalstvo zátahem čtyřlitrového osmiválce TFSI dotovaného turbem a elektřinou do zběsilého výkonu 441 kW (600 koní) a 800 Nm. Tovární parametry nepotřebují komentář, racionální opodstatnění pro další tuning RS6 C8 neexistuje, ale o to jsou úžasnější jsou první nabídky povoleného dopingu.

Německá společnost HGP Turbonachrüstung nabízí troufalou modifikaci, která sedí na pohonné ústrojí nových RS6, RS7 Sportback a RS Q8. Všechny mašiny drtí asfalt stejným stylem a po instalaci první fáze úprav roste výkon na brutálních 786 koní (578 kW) a 1 061 Nm točivého momentu. Skok o třídu výše zajišťuje jednoduchá změna přívodu většího množství vzduchu spojená s jinak nastavenými hodnotami řídící jednotky.

HGP provádí citelné změny za poplatek 9 990 Eur (258 tísíc Kč), což je při ceně nového vozu přes tři miliony Kč akceptovatelná částka. Úprava přináší zkrácení doby už tak excelentní akcelerace, původních čas dosažení 100 km/h se zkrátí o půl sekundy na 3,1 sekundy a ze 100 na 200 km/h to autu trvá jen 6,8 sekundy. Nemusíte být silní v počtech, abyste zjistili, že z 0 na 200 km/h tento stroj zrychlí za méně než 10 s - to je teritorium donedávna vyhrazené jen těm nejrychlejší supersportům.

Změny nejsou vidět, o to více o nich slyší celé město. Z výfuků se line strašidelné hromobití a při podřazení do vysokých otáček koncovky děsivě střílí. Digitální přístrojový štít skoro nestíhá přepisovat číslice rychloměru, přitom zůstává možnost naložení 1 680 litrů nákladu a se standardním podvozkem i výfukem přepnutelným do tiššího režimu také veškerý komfort. Bez nadsázky rodinná střela.


Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 1 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 01Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 2 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 02Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 3 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 03Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 4 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 04Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 5 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 05Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 6 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 06Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 7 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 07Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 8 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 08Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 9 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 09Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 10 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 10
Upravné Audi RS6 C8 zvládá stovku za 3,1 sekundy a maximální rychlost překračuje 330 km/h

Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 11 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 11Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 12 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 12Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 13 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 13Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 14 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 14Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 15 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 15Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 16 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 16Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 17 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 17Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 18 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 18
Vylepšení pochází z dílny HGP Turbonachrüstung

Zdroje: HGP Turbonachrüstung, MotorOli.de@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.