Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nový VW Tiguan dostal první tuning od ABT, přinesl i 215 dieselových koní
22.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvorní úpravce koncernu VW má ve své nabídce litá kola, snížený podvozek či modifikace motorů. Bodykit zatím nechává ladem.
Uplynul již více než rok od chvíle, kdy Volkswagen představil druhou generaci modelu Tiguan. V mezičase jsme tak mohli poinformovat o českých cenách i třeba nové vrcholné verzi, jenž ke svému pohonu užívá nadvakrát přeplňovaný dieselový dvoulitr naladěný na 240 koní. Nyní můžeme přispět prvním tuningem, o který se postarala německá společnost ABT. Ta se věnuje koncernovým vozům výlučně, pročež nás nepřekvapuje, že její program je hned od začátku poměrně rozsáhlý.
ABT vám totiž momentálně upraví každou variantu, včetně onoho dieselového biturba. V jeho případě je však nabídka prozatím omezena - stejně jako u motoru 1,4 TSI - na koberečky v interiéru, LEDky osvětlující prostor pod vozem při otevření dveří a selekci litých kol. Vybírat můžete mezi třemi designy CR, ER-C a DR, kdy poslední zmíněný je k dispozici s černým nebo pokoveným povrchem. V rámci velikostí pak jsou vrcholem jednadvacítky.
Mimo to je možné silnější jedna-čtyřku se 150 koňmi osadit ještě sadou pružin, které snižují světlou výšku o 30 milimetrů. Tím ale výčet modifikací pro tyto tři motorizace končí, o poznání více toho ovšem ABT nabízí pro varianty 2,0 TDI a 2,0 TSI. Také v jejich případě samozřejmě můžete sáhnout po nových litých kolech či sníženém podvozku, dále je ale možné počítat konečně i s navýšením výkonu motoru.
V případě motoru 2,0 TDI, který v továrním naladění nabízí 150 koní a 340 Nm točivého momentu, ABT díky upravené řídicí jednotce přichází se 180 koňmi a 380 Nm. Tato modifikace je přitom dostupná pro předokolku s manuálem či automatem, stejně jako pro verzi 4Motion. Sprint z klidu na stovku tak poklesne o dvě desetiny sekundy, zatímco nejvyšší rychlost naroste o 5 km/h.
Dále na řadě je výkonnější provedení dvoulitrového agregátu, které standardně počítá se 190 koňmi a 400 Nm. Po zásahu úpravce ovšem může produkovat 215 koní a 440 Nm, přičemž tato změna je spojena pouze s automatem a pohonem všech kol. Zrychlení na stovku se přitom odehraje za 7,7 sekundy (-0,2 s), nejvyšší rychlost pak naroste na 217 km/h (+5 km/h).
Ve finále můžeme zmínit ještě modifikace spojené s benzinovým dvoulitrem, který namísto 216 koní a 320 Nm počítá s 216 koňmi a 360 Nm. Také v tomto případě přitom sprint zvládnete o dvě desetiny sekundy rychleji než v sérii (na 7,5 s), zatímco maximálka narostla o pět kilometrů v hodině na 213 km/h. Tím nám ale program ABTu končí, takový bodykit zůstal nedotčen.





ABT pustil do světa první snímky upraveného Volkswagenu Tiguan...
...stejně jako data týkající se navýšení výkonu motorů 2,0 TDI a 2,0 TSI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 8 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 2 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 3 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 5 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 6 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva