Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Přijde vám i VW Arteon příliš obyčejný? S touto úpravou se v davu vážně neztratí
31.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to žádné z děl renomovaných tunerů, ale úprava jednoho z prvních majitelů. A i když sahá jen na pád věcí, k přehlédnutí výsledek opravdu není.
Nový Arteon, který je stylovou verzí Volkswagenu Passat, je jedním z nejkrásnějších aut, jaké německá automobilka pustila v posledních letech do prodeje. Za odklon od tuctového designu si ovšem značka nechává pořádně zaplatit. Aktuálně vůz startuje na českém trhu na 1 007 900 Kč, což je na 150 koní produkovaných dvoulitrovým turbodieselem opravdu neskromná cena, kterou neospravedlňuje ani slušná standardní výbava včetně automatu DSG.
Ospravedlnit ji může opravdu jen styl a - na poměry VW - neobyčejný vzhled. Ani hodně ovšem není každému dost, což dosvědčují přiložené fotky. Na nich můžeme už nyní, krátce po rozjetí dodávek vozu spatři snad vůbec první modifikaci Volkswagenu Arteon, který si majitelka doladila k obrazu svému. Je z ní prý přímo nadšená, na nás ale příliš vkusně nepůsobí.
Vůz totiž dostal vzduchový podvozek H&AIR od firmy Dumped, se kterým Arteon může klesnou pořádně k zemi. Tedy spíše až úplně na zem, alespoň na místě. Mimo to dorazila odlišná litá kola, která byla původně určena pro Porsche Cayenne první generace. V případě Volkswagenu je ovšem doplňují pneumatiky s mnohem nižším profilem. Samy o sobě by přitom nejspíše byly přínosem, v kombinaci s podvozkem však nikoliv.
Podle majitelky vozu - ano, skutečně jí je žena - jsou to zatím jediné modifikace, ke kterým od červnového zakoupení vozu došlo. Velmi brzy však mají dorazit účinnější brzdy z Audi RS3, výraznější bodykit a pořádné zadní křídlo. Už teď je přitom tento Arteon k nepřehlédnutí a to je vážně „na půli cesty“.
Docela by nás přitom zajímalo, jaký bude koncový účet za vůz. Nejde totiž o základní verzi, ale provedení R-Line, které startuje na 1 134 900 Kč v případě již zmíněného turbodieselu. V případě volby silnějšího dvoulitru či přeplňovaného benzinového dvoulitru je ovšem třeba již počítat se sumou startující na 1,33 milionu korun. A to je jen začátek.
Veškeré další zmíněné prvky nejspíše celkovou sumu zvednou až kamsi k dvoumilionové laťce, což již rozhodně neodpovídá pozici „lidového vozu“. Za danou částku byste si totiž mohli pořídit Audi S5, klidně v provedení Cabrio, které by dorazilo s lepší image i vyšším výkonem. A navrch by přihodilo ještě plátěnou stahovací střechu. Jenže by nebylo jediné na světě a o to tady asi jde...








Snížený podvozek a litá kola z Porsche Cayenne jsou první fází úprav Volkswagenu Arteon. Nutno říci, že nepříliš povedenou. Snad další modifikace již budou ku prospěchu věci
Zdroj: AirAndStatics@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Volkswagen teď sám začal dělat to, kvůli čemu ještě loni žaloval své vlastní dealery
28.9.2025
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Německé automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
28.9.2025
Toto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
28.9.2025
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 16:55 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
