Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tato Škoda Octavia RS má 420 koní, jede až 290 km/h
11.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Octavia RS v této úpravě má skoro dvojnásobek svého továrního výkonu. Rychlá není jen v přímce, i na okruhu dokáže porážet sporťáky.
Současná Škoda Octavia RS je poměrně rychlé a schopné auto, 220 koní není zas tak málo a 230 se samosvorem je ještě víc. Ale také to není až tak moc a leckdo může zatoužit i po vyšším výkonu, zejména chce-li jezdit na okruhu, kde dříve nebo později pozná, že rychlejších konkurentů je zkrátka příliš.
Pravda, pro okruhové ježdění tu jsou podvozkově a koncepcí lepší auta, ale kdo chce něco takového dělat s praktickým autem pro každý den, může po Octavii zatoužit docela snadno. Jedním z takových lidí je majitel modré Octavie RS na fotkách níže. Tohle auto jsme tu už měli, před několika měsíci, kdy bylo pod kapotou 336 koní. To stačilo k tachometrové maximálce 280 km/h a velmi slušným výkonům na okruhu. Už tehdy ale bylo známo, že to není konečná - česká firma Hot Hatch Shop, která tuning téhle Octavie prováděla, hovořila o turbu z VW Golf R a výkonu přes 400 koní.
Ze slov se staly činy a motor auta v létě doznal dalších změn. Díly pocházely také od americké firmy APR a je tu větší turbodmychadlo IP38, sériové např. pro již zmíněný Golf R, nové mapování řídící jednotky, kompletně nový výfukový systém se sportovním katalyzátorem a průměrem trubek 76 mm, účinnější mezichladič stlačeného vzduchu a sportovní sání. Výsledkem je 420 koní a 570 Nm, což by podle dostupných informací stačí k maximálce 290 km/h. Docela kalup, na Octavii.
Samozřejmostí jsou úpravy dalších částí pohonného ústrojí, je tu nová spojka značky Sachs a převodovka dostala mechanický samosvorný diferenciál značky Wavetrac. Upraveny byly také brzdy, vpředu jsou 360mm kotouče a šestipístkové třmeny od Racingline Performance. A končí to 19" koly značky Ispiri a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.
Úspěchy se dostavily, podle Hot Hatch Shopu je tenhle vůz nejrychlejší civilní Octavií na mosteckém okruhu. Zvítězil dokonce v The Most Challenge 2016, časovce na stejném místě, a to s časem 1:55,056. Druhý v pořadí v kategorii N1 ztrácel asi čtyři vteřiny a tenhle čas je vylepšením o zhruba 2,3 s oproti tomu, který byl osobním rekordem majitele k datu publikování výše zmíněného květnového článku.
Možná zajímavější je ale srovnání s jinými stroji na této akci - pochopitelně tu své dělá i pilot, ale této Octavii nestačil ani nikdo s vozy kategorie N2, mj. Nissan GT-R či BMW M3. A auta jako BMW M135i či Ford Focus RS se na ni opět s odstupem mnoha sekund. Za lepšími časy musíme až mezi skutečné sporťáky, přesto najdeme jen hrstku rychlejších aut - dva Caymany GT4, docela jinou sportovní ligu.
Jestli bude ze strany majitele či úpravce snaha posunout výkon ještě o kousek dál, nemáme zprávy. Nějakých 210 koní na litr je už ale opravdu hodně a protože se pořád bavíme o autě, se kterým se běžně jezdí v provozu, musíme se ptát na spolehlivost. Podle dostupných informací má vůz najeto asi 40 tisíc kilometrů a je v pořádku, ovšem jistě celou tuto vzdálenost neujel s takhle vyšroubovaným výkonem.





Nejen v Mostě tenhle vůz jezdil, tohle jsou fotky z Nordschleife. A graf průběhu výkonu













Starší obrázky ukazují vůz na mosteckém okruhu ještě s výkonem 336 PS
Zdroje: Hot Hatch Shop, Autodrom Most
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 9 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
