Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tohle je nejkrásnější pohled na 800koňový kombík BMW M3, jinde je to jako když přijela pouť
29.3.2025 | Petr Prokopec
800 koní v pořád praktickém rodinném autě, to zní nutně lákavě. A po technické stránce bude těžké tomuto autu něco vyčítat. V případě vzhledu se ale jindy spíš konzervativní G-Power tentokrát při zemi nedržel.
O Češích se traduje, že jsou národem kombíkářů. Toto tvrzení nicméně nemělo oporu v realitě dlouho, neboť až do 90. let minulého století jsme se proháněli hlavně ve Škodě 105/120 či případně v žigulíku. A v prvním případě šlo pokaždé, ve druhém většinou o tříprostorový sedan. Pak sice přišla éra kombíků, ovšem ty jsou v posledních letech vytlačovány SUV všeho druhu. S těmi dnes na chaty a chalupy vyráží stále více lidí, i když je u toho zpravidla vyšší spotřeba a menší zavazadlový prostor.
Tuningová společnost G-Power se ale zjevně rozhodla, že znovu milovat kombíky zkusí naučit nejen Čechy, ale pomalu každého. I když je otázkou, s jakým úspěchem se setká, neboť její upravené BMW M3 Touring láká především obsahem prostoru pod kapotou. Co se ovšem týče vnitřku a zevnějšku, člověk má spíše pocit, že právě přijela pouť. Prezentační kousek se totiž oháknul do zářivě modré barvy, se kterou kontrastují oranžové doplňky. Těch je pak v kabině až přehršel.
Barva laku a čalounění naštěstí není pevně daná, na rozdíl od ostatních úprav. G3M Bi-Turbo, jak se ona kreace jmenuje, totiž dostala do vínku sadu litých kol Hurricane RR či karbonovou kapotu, které výrazné otvory pomáhají jak lépe ventilovat horký vzduch, tak i nasávat ten chladný. Dále nechybí čelní splitter, zadní difuzor či nové kryty zpětných zrcátek. Na vše byl použit karbon, který se ve velké míře nastěhoval spolu s polozávodními skořepinami dovnitř.
Spíše než ke vzhledu by se ale vaše pozornost měla stáčet k motorovému prostoru. Přeplňovaný třílitrový šestiválec se totiž dočkal nových větších turbodmychadel, stejně jako je spárován se sportovním výfukem, jehož součástí je katalyzátor s lepší průchodností. Kromě toho společnost G-Power upravila také řídicí jednotku, načež výkon poskočil z 510 na rovných 800 koní, zatímco točivý moment se zvednul z 650 na 900 Nm. Vše pochopitelně znovu míří na všechna kola.
Úpravce nezmínil, jak moc se proměnila akcelerace z klidu na stovku, v rámci maximálky ovšem kombík zvládá až 330 km/h. Na chatu či chalupu se tak dostanete během pár chvil, se sériovým zevnějškem může být výsledkem slušná rodinná raketa.


















Upravené BMW M3 Touring působí dojmem, že k vám právě přijela pouť, jakkoli design je vždy otázkou osobního vkusu. Na vyšší výkon si ale nebude stěžovat snad nikdo a úpravy vzhledu nejsou povinné. Foto: G-Power
Zdroj: G-Power
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha