Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tohle je nejkrásnější pohled na 800koňový kombík BMW M3, jinde je to jako když přijela pouť
29.3.2025 | Petr Prokopec
800 koní v pořád praktickém rodinném autě, to zní nutně lákavě. A po technické stránce bude těžké tomuto autu něco vyčítat. V případě vzhledu se ale jindy spíš konzervativní G-Power tentokrát při zemi nedržel.
O Češích se traduje, že jsou národem kombíkářů. Toto tvrzení nicméně nemělo oporu v realitě dlouho, neboť až do 90. let minulého století jsme se proháněli hlavně ve Škodě 105/120 či případně v žigulíku. A v prvním případě šlo pokaždé, ve druhém většinou o tříprostorový sedan. Pak sice přišla éra kombíků, ovšem ty jsou v posledních letech vytlačovány SUV všeho druhu. S těmi dnes na chaty a chalupy vyráží stále více lidí, i když je u toho zpravidla vyšší spotřeba a menší zavazadlový prostor.
Tuningová společnost G-Power se ale zjevně rozhodla, že znovu milovat kombíky zkusí naučit nejen Čechy, ale pomalu každého. I když je otázkou, s jakým úspěchem se setká, neboť její upravené BMW M3 Touring láká především obsahem prostoru pod kapotou. Co se ovšem týče vnitřku a zevnějšku, člověk má spíše pocit, že právě přijela pouť. Prezentační kousek se totiž oháknul do zářivě modré barvy, se kterou kontrastují oranžové doplňky. Těch je pak v kabině až přehršel.
Barva laku a čalounění naštěstí není pevně daná, na rozdíl od ostatních úprav. G3M Bi-Turbo, jak se ona kreace jmenuje, totiž dostala do vínku sadu litých kol Hurricane RR či karbonovou kapotu, které výrazné otvory pomáhají jak lépe ventilovat horký vzduch, tak i nasávat ten chladný. Dále nechybí čelní splitter, zadní difuzor či nové kryty zpětných zrcátek. Na vše byl použit karbon, který se ve velké míře nastěhoval spolu s polozávodními skořepinami dovnitř.
Spíše než ke vzhledu by se ale vaše pozornost měla stáčet k motorovému prostoru. Přeplňovaný třílitrový šestiválec se totiž dočkal nových větších turbodmychadel, stejně jako je spárován se sportovním výfukem, jehož součástí je katalyzátor s lepší průchodností. Kromě toho společnost G-Power upravila také řídicí jednotku, načež výkon poskočil z 510 na rovných 800 koní, zatímco točivý moment se zvednul z 650 na 900 Nm. Vše pochopitelně znovu míří na všechna kola.
Úpravce nezmínil, jak moc se proměnila akcelerace z klidu na stovku, v rámci maximálky ovšem kombík zvládá až 330 km/h. Na chatu či chalupu se tak dostanete během pár chvil, se sériovým zevnějškem může být výsledkem slušná rodinná raketa.


















Upravené BMW M3 Touring působí dojmem, že k vám právě přijela pouť, jakkoli design je vždy otázkou osobního vkusu. Na vyšší výkon si ale nebude stěžovat snad nikdo a úpravy vzhledu nejsou povinné. Foto: G-Power
Zdroj: G-Power
Bleskovky
Nejnovější články
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
před 11 hodinamiCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
včeraŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
včeraRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
včeraLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva