Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf R od APR: nejrychlejší R světa dá čtvrtmíli za 10,5 s
30.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Hatchback dostal nové turbo, mezichladič, závodní výfuk či spojku. Výkon tak narostl na 420 k, základ motor je však kupodivu sériový.
Šestá generace Volkswagenu Golf R nebyla pomalým vozem již ve chvíli, kdy opouštěla brány továrny. S výkonem 270 koní a točivým momentem 350 Nm byla schopná zdolat stovku za 5,5 sekundy, čemuž mohlo v daný moment konkurovat jen málo automobilů. Vesměs šlo přitom spíše o sporťáky než ostré hatchbacky. V mezičase německá značka vyrukovala se sedmou generací, která je ještě rychlejší. Stovku totiž zvládne již za pouhých 4,9 sekundy, k čemuž jí napomáhá 300 koní. Ve srovnání s kreací APR však jde pomalu o hlemýždě.
Tuningová společnost sice svými komponenty napěchovala motorový prostor šesté generace, základ dvoulitrového agregátu z rodiny EA113 však zůstal zcela sériový. Máme tu ovšem turbodmychadlo GTX2867R fáze 3, mezichladič, závodní výfuk, novou palivovou pumpu či sání. Změnami prošla i převodovka DSG, která nově spolupracuje se spojkou SSP, jež zvládne až 600 koní. Takový výkon sice pod kapotou nemáme hledat, oproti standardu ovšem stále jde o extrémní porci.
Již v první fázi ladění totiž pohonná jednotka nabízí 310 koní, přičemž v takové chvíli je upravena pouze řídicí jednotka. Pokud k tomu přihodíte onu pumpu s vyšším tlakem a sání, máte rázem pod pravou nohou koní 337. Jakmile ještě dodáte závodní výfuk, naroste výkon na 362 koní. Pohonná jednotka přitom pokaždé počítá se spalováním běžného benzinu, se závodním palivem o 100 a více oktanech však již produkuje koní 379.
Tím se dostáváme ke zmiňované fázi číslo 3, kde kromě již vyjmenovaných komponentů přichází ke slovu také ono turbodmychadlo Garett. To šponuje výkon na 420 koní, díky čemuž šestá generace Golfu R zvládne akcelerovat z nuly na 400 metrů za pouhých 10,56 sekundy. V cíli přitom dosahuje rychlosti 206,75 km/h, což je tempo, které mohou kdysi rodinnému hatchbacku závidět v této disciplíně i vrcholné supersporty.
Aby přitom došlo k ideálnímu přenosu výkonu na vozovku, obouvá Golf R pneumatiky Mickey Thompson ET Street Radials, které jsou určené k běžnému silničnímu použití. Pod nimi se skrývají brzdy od divize Volkswagen Racing, jejichž 352milimetrové vrtané kotouče slouží k bezpečnému zastavení. Mimo to tu ještě máme zkrácené a zesílené pružiny od stejného oddělení, tím ale modifikace končí.
Ve výsledku by tak nemuselo jít o extrémně drahou úpravu, v rámci ceny se ovšem musíte obrátit na nejbližšího dealera společnosti APR. Pár distribučních firem najdete dokonce v Praze, za komplexními modifikacemi však zřejmě bude třeba vyrazit do Německa. A to nikoliv pouze v případě Volkswagenu Golf R, APR má totiž připravené úpravy i pro vozy značek Audi, Porsche, Seat a Škoda.



Fotografického materiálu k tomuto nenápadnému rekordmanovi je poskrovnu, více vám poví přiložené video
Zdroj: BoostAddict
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
včeraNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Most Superbike: Dominantní Toprak včera 21:55
- V SSP300 Humberto Maier, 8. Svoboda, 22. Novotný včera 21:51
- Superpole pro Mahiase, 21. Vostatek, Kocourek a Feigl NQ včera 21:48
- Test Honda CB1000 Hornet SP: nespoutané bláznovství včera 13:44
- Bimota pokračuje i v roce 2026 ve stejné sestavě včera 08:47
Nejnovější články
VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
před hodinouIndové prodávají toto zajímavě střižené nové SUV za 207 tisíc Kč, auta jsou tak nesmyslně drahá jen v Evropě
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraČínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
včeraDalší výrobce elektromobilů padá ke dnu i se svými unikátními vychytávkami, došly mu peníze a je v nucené správě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva