Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Transporter T5 od ABT: až 200 benzinových koní a menší optická sada
20.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mechanické úpravy si úpravce nechává draze zaplatit, ačkoliv neslibuje výrazné zlepšení oproti sérii. S plasty a litými koly je to však již jiný příběh.
O tuningové společnosti ABT jsme se naposledy zmiňovali v souvislosti s úpravami modelů Audi RS5 a RS7. Nyní však přišla řada na znovu na pro ABT o něco málo typičtější Volkswagen, konkrétně pak na pátou generaci legendárního Transporteru. Ta se dočkala modifikací vizuálních i mechanických, přičemž v druhém ohledu nehraje roli ani palivo. Úpravce totiž nabízí kity posilující jak dvoulitrového „producenta sazí“, tak i benzinový motor o stejném objemu.
Začít můžeme „vonnějším“ palivem, kde ke slovu přichází čtyřválec 2,0 TSI. Ten nyní namísto standardních 204 koní a 350 Nm točivého momentu nabízí koní 240 a Newtonmetrů 400, díky čemuž akcelerace z klidu na stovku klesne o půl sekundy na 9,4 s. Nejvyšší rychlost pak pro změnu naroste o pět kilometrů v hodině na 202 km/h, za což si tuningová firma naúčtuje 1 949 Eur (cca 54 000 Kč).
Za stejnou sumu ovšem můžete sáhnout také po dvoulitrovém turbodieselu, se kterým namísto standardních 180 koní a 400 Nm dorazí 200 koní a 440 Nm. Čas potřebný ke sprintu na stovku se však změní jen nepatrně (10,1 s versus 10,3 s), zatímco nejvyšší rychlost se zvedne ze 191 km/h na 196 km/h. Ne zrovna malá investice je tak spornější než v prvním případě.
Ještě diskutabilnější jsou pak další úpravy dieselového dvoulitru, které jsou všechny k mání jednotlivě za 1 249 Eur (34 500 Kč). Ačkoliv počítají s nárůstem výkonu z 84 na 110 koní (respektive ze 102 na 130 koní a ze 140 na 170 koní), akcelerace na stovku se oproti standardu prakticky neliší a nejvyšší rychlost stoupá jen nepatrně.
Smysluplnějším utrácením se tak někomu může jevit koupě aerodynamického paketu, se kterým mohou dorazit větší kola. Bohužel, v jejich případě již cena není známa, což se týká také výfukového ústrojí zakončeného čtveřicí koncovek. Po něm bychom ovšem být vámi sáhli jen za předpokladu, že máte pod kapotou benzin.
V případě tuningu Volkswagenu Transporter T5 doporučujeme sáhnout u firmy ABT spíše po kosmetických než mechanických úpravách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 6 hodinami - Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024
Nejnovější články
- Američané, kteří o elektromobily nestojí, museli jen letos dát jejich kupcům přes 23 miliard, přesto prodeje stagnují
před 2 hodinami - Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 4 hodinami - Nezničitelné dieselové Mercedesy z 90. let stoupají na ceně jako blázen, hezký kus se nyní prodal za 2,3 milionu Kč
před 5 hodinami - Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 6 hodinami - VW vyhrál soud s dealerem, který dovážel jeho o polovinu levnější auta z Číny, nejspíš je čeká sešrotování
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva