101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez

Auto po starším majiteli, který s ním sotvakdy jezdil, vypadá jako jedna velká bazarová pohádka, tady ale není co řešit. Majitelce je skutečně 101 let, a to vůz zdědila po svém manželovi ročník 1913.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez

1.7.2021 | Petr Miler

101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez

/

Foto: Sky Automobile, publikováno se souhlasem

Auto po starším majiteli, který s ním sotvakdy jezdil, vypadá jako jedna velká bazarová pohádka, tady ale není co řešit. Majitelce je skutečně 101 let, a to vůz zdědila po svém manželovi ročník 1913.

Opel dnes sotva prodá cokoli, v 90. letech byl ale nejúspěšnější automobilkou starého kontinentu a bodoval i ve třídách, ve kterých dnes vůbec nepůsobí. Mohl si tak dovolit nabízet i dnes pomalu zapomenutého matadora vyšší střední třídy, model Omega, který ve své první generaci dorazil na trh už v roce 1986.

Sedan a později i kombík vydržely v prodeji obvyklých sedm let, během nichž se do historie zapsaly jako nenápadné, spolehlivé, ale velmi korodující automobily. První iterace označovaná písmenem A oslovovala i přes 100 tisíc zákazníků ročně, což je při pohledu na současná prodejní čísla Opelu skoro neuvěřitelné. Ale bylo to tak - nenápadné, praktické a vedle vozů jako BMW řady 5 dostupné auto bylo něco jako dnes Škoda Superb, dobrou hodnotou za peníze.

Renomé německého stroje ale kazila rez rozšiřující se po každé zimě na další a další místa. Majitelé museli věnovat zvýšenou pozornost jízdám v solených oblastech, nejlepším řešením bylo od podzimu vůbec nevyjíždět. Není tedy divu, že ze statisíců prodaných aut dnes neexistují skoro žádná, například ve Velké Británii, kde se vůz prodával jako Vauxhall Carlton, přežívá pár desítek vozů všech variant, zlomek promile dříve registrovaných exemplářů.

Přežily zkrátka jen vozy, jejichž majitelé následovali výše popsanou cestu boje s korozí a mezi nimi se našli i dosud dva majitelé modrého sedanu na fotkách níže. Ten první si jej pořídil krátce po začátku výroby v roce 1987 ve verzi 2,0i GLS, moc si jej ale neužil. Muž ročník 1913 o dva roky později naneštěstí zemřel a zdědila jej jeho o něco mladší manželka, která si ho ponechala až do dnešních dnů. Teď je jí 101 let a usoudila, že Omegu už asi nevyužije.

Ona ji ale příliš nevyužívala ani dříve, s autem skoro nejezdila. I když je dnes už 34 let staré, najeto má pouhých 28 552 km, zdaleka ani 1 000 km za rok. A vzhledem k tomu, že bylo po celou dobu garážované, vypadá tak, jak vypadá - jako nové. Nemá tedy na sobě jedinou známku koroze, bezchybný stav stvrzují pravidelné servisní prohlídky i vždy řádně absolvované STK. Všechny viditelně části vypadají pořád perfektně, taková Omega A už se v bazarech nevídá a je tou bezpečně nejzachovalejší v současné nabídce.

Pod kapotou je umístěn svého času docela silný, 2,0litrový benzínový čtyřválec o výkonu 85 kW (116 koní). Jak jsme ale již zmínili, vzhledem ke stáří původního kupce si do auta našel cestu i tehdy neobvyklý čtyřstupňový automat. V dobách v Československu stále panujícího komunismu byl tento Opel slušně vybaveným autem - ve verzi GLS byla i klimatizace, posilovač řízení, elektrická výbava či centrální zamykání. Dnes standard, ale tehdy Škoda pořádně nevyráběla ani Favorit.

Výjimečný stav se až tak nepromítá do dnes požadované částky, která se s cifrou 6 850 Eur (asi 174 tisíc Kč) nepatří mezi bláznivé. Není to láce na Omegu A, to ani trochu, je to ale dnes už sběratelský vůz ve stavu nového auta s plnou servisní historií a pořád prakticky po prvním majiteli (v „papírech” jsou skutečně zapsaní dva majitelé zmíněného stáří se stejným bydlištěm). Za nejzachovalejší Opel Omega první generace na dnešním trhu to zkrátka není přehnané.


101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez - 1 - Opel Omega A GLS 1987 nejety prodej 01101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez - 2 - Opel Omega A GLS 1987 nejety prodej 02101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez - 3 - Opel Omega A GLS 1987 nejety prodej 03101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez - 4 - Opel Omega A GLS 1987 nejety prodej 04101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez - 5 - Opel Omega A GLS 1987 nejety prodej 05101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez - 6 - Opel Omega A GLS 1987 nejety prodej 06101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez - 7 - Opel Omega A GLS 1987 nejety prodej 07101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez - 8 - Opel Omega A GLS 1987 nejety prodej 08101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez - 9 - Opel Omega A GLS 1987 nejety prodej 09101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez - 10 - Opel Omega A GLS 1987 nejety prodej 10101letá dáma prodává v zánovním stavu auto, z nichž většinu dávno sežrala rez - 11 - Opel Omega A GLS 1987 nejety prodej 11
Opel Omega A 2,0i GLS žádá za svůj prvotřídní stav s jen 28 tisíci najetými km přijatelných 174 tisíc Kč, minimálně pro sběratele to může být zajímavá nabídka. Foto: Sky Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: eBay

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše