Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
20 nejpomalejších aut na trhu: s těmito nepokoříte ani Škodu Favorit
17.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejrychlejší auta světa jsou fajn, ale až žebříček druhého konce trhu mj. ukáže, o kolik - a zda vůbec - jsou základní auta rychlejší než před léty.
Většinou se na našem webu dočtete o nejrychlejších autech - tu jde o Bugatti Chiron proti Koenigsegg Regera, tu o dvacet nejrychlejších aut světa, jinde zase třeba nejrychlejší sedany nebo nejrychlejší dodávce. Po rychlých a silných autech prahne snad každý, pro kterého auta něco znamenají - chtěl by je alespoň zkusit a nejlépe rovnou i vlastnit.
Jenže když je někdo nejrychlejší, musí být někdo jiný nejpomalejší. Člověka napadne třeba Fabia HTP, jejíž přezdívky typu „Honem To Předjeď” jsou známé snad každému. Také Octavia měla verzi 1,4 OHV, které to trvalo na stovku 18,5 vteřiny. To není překlep, psali jsme o ní nedávno. I Favorit byl rychlejší, o dost. Jenže i když se tato auta zdají být slepými větvemi vývoje, o podobně „rychlé” stroje není není na trhu nouze ani dnes.
Navzdory tomu, že jedním z přínosů čím dál modernějších aut je, že jejich motory jsou stále výkonnější a vozy dokáží být navzdory nárůstu hmotnosti rychlejší (stačí se podívat, jak dnes jezdí dvoulitrové hot hatche obyčejných značek), nelze podobný posun považovat za samozřejmý. Podívali jsme se tedy po základních autech, abychom zjistili, jaký vliv má automobilová moderna na zrychlení a na maximální rychlost. Se Škodou Favorit 136 na mysli, která měla s 62 koní a 99 Nm stovku za 14,3 s a maximálku 148 km/h.
Máme tu tedy dvě dvacítky aut, které jsou k mání na českém trhu a které jsou nejpomalejší ve zrychlení resp. v maximálce ze všeho, co si u nás můžete koupit. Seznamy se nekryjí zcela a není jen změněno pořadí. Většina aut jsou nejlevnější verze nejlevnějších modelů, ale jsou tu i vozy, které stojí přes milion korun a stejně se řadí k tomu nejpomalejšímu na českém trhu.
Zjistili jsme, že před pětadvaceti lety byla leckterá auta výkonná srovnatelně - pár desítek koní z maloobjemového motoru. A taky vážila srovnatelně - níže není výjimkou hmotnost pod 900 kilogramů. A pokud bylo vaše první auto Seat Arosa s litrovým motorem o 50 koních, buďte v klidu, prvenství by nezískalo ani v jedné z těchto dvacítek...
Auta s nejhorším zrychlením z 0 na 100 km/h
20. Škoda Fabia
Zrychlení na 100 km/h: 15,7 s
Motor: 1,0 MPI
Výkon: 44 kW/60 PS, 93 Nm
Hmotnost: 980 kg
Maximální rychlost: 160 km/h



18. - 19. Seat Mii
Zrychlení na 100 km/h: 15,8 s
Motor: 1,0 CNG
Výkon: 50 kW/68 PS, 90 Nm
Hmotnost: 1 031 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
18. - 19. Volkswagen Up
Zrychlení na 100 km/h: 15,8 s
Motor: 1,0 CNG
Výkon: 50 kW/68 PS, 90 Nm
Hmotnost: 956 kg
Maximální rychlost: 168 km/h
17. Peugeot 108
Zrychlení na 100 km/h: 15,9 s
Motor: 1,0 VTi (5st. robotizovaný manuál)
Výkon: 51 kW/69 PS, 96 Nm
Hmotnost: 883 kg
Maximální rychlost: 160 km/h
13. - 16. Hyundai i20
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,1 CRDi
Výkon: 55 kW/75 PS, 180 Nm
Hmotnost: 1 090 kg
Maximální rychlost: 159 km/h
13. - 16. Opel Corsa 5dv.
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,2
Výkon: 51 kW/69 PS, 115 Nm
Hmotnost: 1 088 kg
Maximální rychlost: 162 km/h
13. - 16. Ford Tourneo Courier
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,5 TDCi
Výkon: 55 kW/75 PS, 170 Nm
Hmotnost: 1 130 kg
Maximální rychlost: 157 km/h
13. - 16. Fiat 500L Living
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,3 Multijet (5st. robotizovaný manuál)
Výkon: 62 kW/84 PS, 200 Nm
Hmotnost: 1 320 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
12. Kia Rio
Zrychlení na 100 km/h: 16,1 s
Motor: 1,1 CRDi
Výkon: 55 kW/75 PS, 170 Nm
Hmotnost: 1 116 kg
Maximální rychlost: 158 km/h
11. Renault Kangoo
Zrychlení na 100 km/h: 16,3 s
Motor: 1,5 dCi
Výkon: 55 kW/75 PS, 180 Nm
Hmotnost: 1 320 kg
Maximální rychlost: 150 km/h
10. Škoda Citigo
Zrychlení na 100 km/h: 16,3 s
Motor: 1,0 CNG
Výkon: 50 kW/68 PS, 90 Nm
Hmotnost: 956 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
9. Ford B-Max
Zrychlení na 100 km/h: 16,5 s
Motor: 1,5 TDCi
Výkon: 55 kW/75 PS, 185 Nm
Hmotnost: 1 232 kg
Maximální rychlost: 157 km/h
8. Smart forfour
Zrychlení na 100 km/h: 16,7 s
Motor: 1,0
Výkon: 45 kW/61 PS, 91 Nm
Hmotnost: 895 kg
Maximální rychlost: 151 km/h
7. Hyundai i10
Zrychlení na 100 km/h: 16,8 s
Motor: 1,0i (4st. automat)
Výkon: 49 kW/67 PS, 95 Nm
Hmotnost: 1 027 kg
Maximální rychlost: 145 km/h
6. Ford Fiesta
Zrychlení na 100 km/h: 16,9 s
Motor: 1,25 Duratec
Výkon: 44 kW/60 PS, 109 Nm
Hmotnost: 1 053 kg
Maximální rychlost: 152 km/h
5. Fiat Punto 5dv.
Zrychlení na 100 km/h: 16,9 s
Motor: 1,4 CNG
Výkon: 51 kW/69 PS, 104 Nm
Hmotnost: 1 185 kg
Maximální rychlost: 156 km/h
4. Peugeot 301
Zrychlení na 100 km/h: 17 s
Motor: 1,2 PureTech (5st. robotizovaný manuál)
Výkon: 60 kW/82 PS, 117 Nm
Hmotnost: 980 kg
Maximální rychlost: 169 km/h
3. Suzuki Jimny
Zrychlení na 100 km/h: 17,2 s
Motor: 1,3 VVT (4st. automat)
Výkon: 63 kW/86 PS, 110 Nm
Hmotnost: 1 000 kg
Maximální rychlost: 135 km/h
2. Fiat Qubo
Zrychlení na 100 km/h: 17,5 s
Motor: 1,4 CNG
Výkon: 51 kW/69 PS, 104 Nm
Hmotnost: 1 290 kg
Maximální rychlost: 149 km/h
1. Volkswagen Caddy (osobní verze)
Zrychlení na 100 km/h: 17,6 s
Motor: 2,0 TDI
Výkon: 55 kW/75 PS, 225 Nm
Hmotnost: 1 442 kg kg
Maximální rychlost: 152 km/h
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejnovější články
Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včeraVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
včeraKlíčový nový Jeep je kompletně venku. Bude to hit, tedy pokud automobilce neujede ruka s cenami
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 00:15 - Spectral
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.