Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
300koňový luxusní off-road vyzval na souboj v terénu nuznou Dacii Duster, neměl to dělat
26.6.2022 | Petr Miler
Jde o auta ze dvou jiných světů, kdy za cenu pár náhradních dílů na jedno můžete mít celé druhé. Jejich srovnání by tak mělo být obrazem naprosto jednoznačné převahy dražšího modelu, jenže není, i když je pro jízdu v terénu optimalizován mnohem víc než Dacia.
Upřímně řečeno, srovnat lze cokoli s čímkoli, tohle klání má ale větší opodstatnění, než se na první pohled může zdát. Mat Watson z Carwow si vzal tentokrát k ruce Land Rover 110 X D300, tedy v terénu nejschopnější provedení dnes nejdrsnějšího off-roadu britské značky s 300koňovým šestiválcovým dieselem. A postavil jej proti Dacii Duster dCi, tedy 115koňovému provedení jednoho z nejlevnější esúvéček na trhu. Absurdní? Ne až tak úplně.
Být smyslem klasický sprint na letišti nebo srovnání luxusu, nemá to cenu, Land Rover sfoukne Dacii jako svíčku na narozeninovém dortu. Mat ale tentokrát vzal do srovnání v terénu a byť i v tomto klání byl novodobý Defender jasným favoritem, rázem neměl nikdo nic jisté. Dacia je schopné auto, Defender je ale o neskutečných 935 kg (!) těžší a s rozbahněným povrchem pod koly je celkem nedůležité, zda máte k dispozici 100, 300 nebo třeba 1 000 koní. Klíčové je, jak s dostupným potenciálem dokážete pracovat.
Dacia je v tom evidentně hodně, hodně dobrá, a tak se v terénním srovnání rozdíly mezi oběma vozy rychle mažou. Ve sprintu do kopce sice prohraje, jde ale o tak malý rozdíl, že ani řidiči zpoza volantů nebyli schopni říci, kdo vlastně vyhrál. A když jde o jakousi rychlostní terénní zkoušku, je Duster dokonce o dvě sekundy rychlejší, protože kila zde hrají mnohem větší roli než cokoli jiného.
Mat ale obě auta v podobných srovnání boduje skrze jednotlivé disciplíny a v ryze terénních „prolézačkách” je Defender se svou technikou lepší. Přesto nakonec v klání zvítězí o jediný bod (11 proti 10 bodům), což je vítězství o proslulá ňadra korejské dívky. Přitom kdyby Land Rover byť jen jednou hruběji poškodil v některém z testů, mohlo to snadno znamenat opravu dražší než kolik stojí úplně celý Duster.
I když tedy Defender vyhrál, nic až tak zázračného nepředvedl a poměrem výkonu ku ceně je jasným poraženým. Defender D300 v terénním provedení X začíná v Česku na 2 986 111 Kč, testované provedení bylo daleko za 3 miliony. Takový Duster 1,5 dCi, byť v poslední době dost zdražil a k mání je jen s vyšší výbavou, přijde nejméně na 457 500 Kč. Jinými slovy byste mohli mít 6 takových Dusterů a ještě by vám zbylo hodně peněz na naftu. Je Defender 6krát lepší? Ani omylem, v terénu jistě ne, podle Mata je lepší přesně o 10 procent. To vše jen znovu ukazuje, jak zajímavou nabídkou některými optikami SUV Dacie je.



Land Rover Defender 110 X D300 je ve srovnání... Foto: Land Rover
...s Dacií Duster 1,5 dCi učiněným Goliášem vedle Davida. Přesto v terénním klání sotva vítězí celkově a někdy i prohrává. Foto: Dacia
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 58 minutamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 56 minutamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před hodinouChladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 3 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 4 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva