Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají
8.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle dodavatelů značky nová Giulia neprošla interními čelním, bočními a zadními nárazovými testy. Proto se její příchod na trh tak zpožďuje.
Zakrátko tomu bude již rok od chvíle, kdy Alfa Romeo na počest stého výročí založení automobilky slavnostně odhalila nový model Giulia. Ten se měl začít ve vrcholné verzi Quadrifoglio Verde začít prodávat již loni, nakonec však přišel aktuálně již velmi dobře známý odklad. Za ten podle šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho mohla především zpomalující čínská ekonomika a nedostatečná síť dealerů, podle dodavatelů značky je však pravda někde úplně jinde.
Již dříve se spekulovalo o tom, že za odkladem stojí technické a bezpečnostní problémy. Tento fakt byl nyní několika zdroji kolegů z Auto News potvrzen s tím, že Giulia selhala při interních čelních, bočních i zadních nárazových testech. Výsledkem je tak velmi drahé přepracování sedanu, které si vyžádalo oněch šest měsíců dalšího vývoje. Pokud tedy nyní vše půjde dle plánu, pak výroba verze QV odstartuje 31. března a prodej začne na konci května či počátku června.
Ukazuje se tedy, že oněch dva a půl roku vývoje, jímž se Alfa Romeo původně chlubila, bylo opravdu velmi krátkým časovým obdobím na radikální překopání celé nabídky. S příchodem modelu Giulia totiž Italové přechází na novou modulární platformu Giorgio, tedy od hatchbacků s pohonem předních kol k sedanům s poháněnou zadní nápravou, případně pak ke crossoverům doplněným systémem 4x4.
Jak se asi dalo očekávat, mluvčí automobilky veškeré výše zmíněné informace popřel a označil je za „nepřesné a skutečnosti neodpovídající“. Jelikož však neposkytl žádné další detaily, jde nejspíše o nutné, ale na pravdě se nezakládající popření. Tomu přitom jen nahrávají další skutečnosti spojené s opětovným najmutím Roberta Fedeliho, jehož Alfa přetáhla po pouhém šestnáctiměsíčním působení u BMW.
Fedeli přitom dříve pracoval pro Ferrari, kde se během 26 let vypracoval na šéfa vývoje a výzkumu. Jelikož přitom sehrál klíčovou roli v projektu hybridního supersportu LaFerrari, je asi očividné, proč jej Italové chtěli zpět. Nově by přitom Fedeli měl jakožto technický šéf dohlížet nejen na novinky Alfy Romeo, ale také na budoucnost Maserati. U trojzubce se přitom má postarat hlavně o SUV Levante.
Jak vše dopadne, to se nyní ani neodvažujeme odhadnout. Nicméně nadále by mělo platit, že standardní Giulia a zmiňované Levante se mají ukázat již za pár týdnů na autosalonu v Ženevě. V případě vůbec prvního SUV Maserati by prodej měl odstartovat někdy v létě, na sedan s logem Alfy Romeo bychom si ale měli počkat až někdy do konce roku.





















Alfa Romeo Giulia má prý potíže s absolvováním interních crash testů. Z toho důvodu se dočkala náročného přepracování, což vedlo k šestiměsíčnímu zpoždění zahájení prodejů
Zdroj: Auto News, Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 2 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 3 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 5 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 6 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva