Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfy Romeo jsou kvalitní spolehlivé, říká Alfa Romeo. Záruku ale nenavýší
23.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vozy italské automobilky mají pověst poruchových aut. Tuto pověru mají zvrátit novinky na bázi platformy Giorgio, konkrétní podpora značky ale chybí.
Je logické, že lidé přirozeně brání značku vozu, který si koupili. Nejde přitom nutně o věrnost až za hrob vůči oblíbené automobilce, někdy je to jen obrana svého vlastního rozhodnutí. Však kdo ochotně přizná, že si koupil něco špatného? Přesto jsou značky, které mají poněkud nadšenější příznivce, než ty to statní, a to i v případě, že si u nich nic nekupují. Někdy se dá mluvit až o fanatické oblibě, kterou nám občas předvádějí hlavně fanoušci Tesly či Alfy Romeo.
Na druhou zmiňovanou automobilku se stočí řeč i dnes, hovořit přitom budeme o kvalitě. Logicky tedy čekáme proklení až do desátého kolene, negativa od nás ale nečekejte. Na pokřivenou pověst italské automobilky ovšem dojde, ta je objektivním faktem, ať už je založen na realitě nebo nikoli. Alfa Romeo se jí však chce konečně zbavit a pomoci jí v tom mají nové vozy na bázi platformy Giorgio.
Vše odstartuje nová Giulia, která má dle šéfa australského zastoupení Steva Zanlunghiho dosáhnout jistého obrození kdysi slavného jména Alfy Romeo. „Začít musíte s produktem,“ popisuje chystaný souboj s pověrami a mýty Zanlunghi. „Ten musí vyčnívat sám o sobě. Naší prací potom je, abychom jej dostali před lidi, aby jej mohli vidět, řídit, usadit se dovnitř, osahat si kvalitu, šlápnout na plyn.“
Tyto kroky mají zákazníky přesvědčit, že kvalita a spolehlivost modelů Alfy Romeo již zdaleka není na předchozí hororové úrovni. Jakmile se to povede u první vlny klientů, ti by již měli nově nabitou reputaci šířit dále svými vlastními referencemi. Australské zastoupení navíc už dnes nabízí lepší záruku, než na jakou jsme zvyklí v Evropě - aktuálně je tříletá s omezením na 150 tisíc najetých kilometrů. Jenže ve srovnání třeba s korejskými automobilkami je to málo.
Otázky tak logicky míří na možné prodloužení, však pokud Alfa Romeo takový krok uskutečnila, mnoho zlých jazyků by umlčela. Zanlunghi ovšem dodává, že „o ničem takovém jsme prozatím ještě nemluvili“. Stejně jako nejednou tu tedy máme pouze slova, na činy podporující skutečnou důvěru automobilky v trvanlivost vlastních aut zatím nedošlo.
Alfa Romeo však alespoň v Austrálii nasadila u nové Giulie jedny z nejnižších servisních tarifů, jichž lze u evropských luxusních modelů dosáhnout. To samozřejmě jejímu tamnímu renomé pomůže, v Evropě si však o podobných krocích můžeme nechat pouze zdát. Bude tedy záviset hlavně na samotných vozech, tedy na sedanu i SUV Stelvio, aby dosáhly u veřejnosti změny názoru.
Uvidíme tedy během dvou tří let, zda se Alfě Romeo její náročný boj proti pověrám podaří vyhrát či nikoliv. Své fanoušky samozřejmě pozitivně nakloněné má, jenže i když je jich podle všeho dost, o velké prodeje se zatím nezasloužili. Nyní je tedy třeba přesvědčit i ty ostatní. A to nejspíše bez nějakého konkrétního kroku, jakým je třeba ono možné prodloužení standardní záruky, nejspíše nepůjde...
Novou Alfu Romeo Stelvio se podařilo nafotit na malých litých kolech. Zrovna něco takového by u nás mohlo pomoci i oné trvanlivosti, minimálně podvozku, atraktivní vzhled se s tímto prvkem poněkud vytrácí
Zdroj: Motoring, Foto: Autojunk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Leštiči leštili jinak matnou Teslu Cybertruck tak dlouho, až vypadá jako zrcadlo na kolech, vážně
včera - Policie při razii ve stodole objevila 16 ukradených veteránů v hodnotě skoro 70 milionů Kč
včera - Syn íránského emigranta napodobil Radima Passera, Bugatti roztáhl v běžném provozu až na 413 km/h
30.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Tourist Trophy: Peter Hickman za 16’48.837 (134,638 mph) včera 23:02
- Na testech v Misanu dominoval Toprak včera 22:41
- V Oscherslebenu začal nejrychleji Ilya Mikhalchik, 24. König včera 16:56
- Nejlepší čas zajel Bagnaia včera 16:22
- Překvapení v Moto2: Somkiat Chantra včera 15:32
Nejčtenější články
- Před 30 lety se odehrál vůbec nejtragičtější víkend celé historie Formule 1, takhle to začalo
1.5.2024 - Slepá sázka na elektromobily už automobilky dohání i finančně, zisky Mercedesu, VW a Stellantisu se masivně propadly
1.5.2024 - Poslední pravověrné Audi A4 v bazarech láká svou výdrží i šíří nabídky. Je dobré jej koupit, dokud je z čeho vybírat
1.5.2024 - Německá policie při razii zabavila čtyři vzácná Bugatti, v Mnichově je schovával muž, který měl vytunelovat miliardy
1.5.2024 - Situace v Tesle musí být zlá, když o práci přišla i personální šéfka, stopku dostalo též lisování aut jedním tahem
2.5.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.31. 23:41 - GeneHawkins
- Opel obecně 05.31. 23:35 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.31. 19:03 - rutak11
- S větrem ve vlasech.... 05.31. 10:44 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.30. 23:36 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.30. 22:44 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.30. 17:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.30. 12:19 - jerry