Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
AMG do šesti let skončí s motory V12. Diesely dále odmítá, hybridy nikoli
11.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani sportovní divizi Mercedesu nemíjejí emisní regulace. S hybridními modely však AMG hodlá přijít až v době, kdy dojde ke snížení hmotnosti baterií.
Dnešní den není pro dvanáctiválcové motory tím nejlepším. Ola Källenius, šéf Mercedesu-AMG, totiž v rozhovoru pro magazín Edmunds potvrdil, že pohonné jednotky s tímto počtem válců zůstanou v nabídce firmy ještě po dobu nějakých pěti šesti let, než je sportovní divize německé značky nahradí „zelenější” alternativou. Co jí přesně bude? Pravděpodobně hybridní jednotky. Dočkat bychom se jich sice měli až v době, kdy nové technologie umožní snížení jejich hmotnosti, poté ale zřejmě nastane velmi krátký proces. Šéf AMG dodává, že modely divize z Affalterbachu mohou být na hybridní technologii Mercedesu adaptovány velmi rychle. Stačí prý jen, když si o to trh (rozumějte ten zregulovaný, čili regulace samy) řekne.
Pokud tedy patříte mezi milovníky dvanáctiválců poskládaných jedním dělníkem, máte na nákup nejvyšší čas. To ostatně platí i o modelech vybavených atmosférickým osmiválcem o objemu 6,3 litru - i jeho dny jsou totiž podle Källeniuse sečteny, neboť „soudobým trendem je downsizing a přeplňování ve snaze o dosažení větší účinnosti a nižší spotřeby“. Roli typické pohonné jednotky tak plně převezme 5,5litrový motor V8 s přeplňováním, který má ve spojení s elektromotory posloužit i jako vrcholný agregát.
Ne všechny zprávy od AMG ale mají hořkou příchuť, jakkoli by se s ohledem na zmíněné mohlo zdát, že konec atmosférického motoru ohrožuje i existenci supersportu SLS. Ola Källenius totiž počítá, že divize v segmentu supersportů zůstane i nadále a platformu SLS by mohla použít i v dalších projektech. Je tedy možné, že někdy v budoucnu vyjma dvoumístného modelu uvidíme třeba i ten čtyřmístný.
Čeho se ovšem v nejbližších letech nedočkáme, jsou dieselové motory AMG. Källenius sice dodává, že „dieselům či dalším alternativám se nikdy neříká nikdy“, aktuálně však neexistují okolnosti, kvůli kterým by změna dosavadního přístupu byla nutná. „Dieselům totiž v porovnání s benzinovými motory chybí agresivita, ryzí dodávka výkonu a zvuk. Přičemž výhoda v podobě nižší spotřeby se rok od roku vytrácí.“
Budoucnost sportovní divize tak máme vcelku jasně danou, čímž narážíme i na nedávné oznámení, že AMG nehodlá nabídnout alternativu pro Audi RS Q3. Na závěr tak dodáme jen informaci o novém přeplňovaném čtyřválci, který je vyhrazen modelům A 45 AMG, CLA 45 AMG a do budoucna i GLA 45 AMG - jeho 360 koní je prý momentálně konečnou. Více totiž značka s dnešními technologiemi ze dvou litrů nevymáčkne. Že by se tak nabízel další kandidát na hybridizaci?
















Mercedes-AMG hodlá do šesti let skončit s motory V12, do důchodu půjde také atmosferická osmiválcová jednotka. Budoucnost je prý vyhrazena downsizingu, přeplňování a hybridům. Diesely ovšem prozatím čekat nemáme
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
