Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ani turbo, ani centrál, ani ň. Tento zánovní primitiv je další poklad odpůrců evoluce
23.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jediný prvek komfortní výbavy tohoto auta je posilovač řízení, všechno zbylé vyžaduje ruční práci. A stav je blízký dokonalosti, je to téměř nové auto.
Patříte-li k odpůrcům evoluce v motorismu, jistě se vám líbil Renault 19, který byl nedávno na prodej. Měl za sebou 12 tisíc kilometrů, cenovka byla okolo 100 tisíc a na palubě nebyla téměř žádná výbava. Takže se tu toho mohlo pokazit opravdu málo, z elektroniky tak leda prasknout žárovka.
Pokud byste takové auto chtěli, ale máte radši auta německá než francouzská, právě pro vás je vůz, který tu máme dnes. Je to úplně stejný „poklad odpůrce evoluce”, je v podobně krásném stavu a není bílý, což může být pro leckoho výhoda. Je to Volkswagen Golf II CL z roku 1991 s benzínovou šestnáctistovkou o 69 k pod kapotou. Pětadvacet let staré auto, které za svůj život najelo jen 14 800 km. A vypadá podle toho.
Nejluxusnějším prvkem výbavy tu je posilovač řízení, věc, bez které se člověk dnes už obejít opravdu nechce. Ne že by to nedokázal, nedávno byl posilovač luxusní výbava, ale je to vymoženost, proti které protestuje málokdo, alespoň pokud hydraulický. Posilovačem to ovšem končí, zrcátka se štelují manuálně, okna se stahují kličkou a když chcete zamknout oboje dveře najednou, jde to jen zevnitř a musíte se natáhnout k pravému čudlíku.
Vidíme jednoduchá plechová kola se středovými poklicemi, která tomuhle Golfu maximálně sluší. Tmavočervená metalíza dodává vozu eleganci a černé plastové nárazníky díky ní nebijí do očí tak moc. Motor vypadá jako nový, podvozek za ním zaostává jen trochu, korozi byste tu hledali marně, alespoň mimo některé části výfukového potrubí. Jedinou vadou na kráse, kterou vidíme, je odřený pravý roh předního nárazníku.
Pneumatiky jsou také z roku 1991, takže o originalitě tohoto stroje nemůže být větších pochyb. Vůz ale nebyl úplně bez servisu, sem tam se něco vyměnilo i nad rámec oleje motoru - třeba chladicí kapalina byla vyměněna v roce 2006. Že by se měla měnit mnohem častěji než jednou za deset let, je však jisté; tohle auto tedy nejspíš bude potřebovat servis, než bude připraveno k plnému provozu.
Jak moc stojí v posledních letech v garáži a jak moc jezdí, nevíme, prodávající ale říká, že nikdy nejezdil v zimě. A také víme, že si za něj majitel žádá 6 000 Eur, tedy asi 162 tisíc korun. Není to málo, ale dostanete téměř nové auto. A nesnášíte-li moderní vymoženosti, tohle auto pro vás bude oázou klidu - není v něm opravdu nic...














Na tomhle Golfu opravdu není nic, co by se mohlo pokazit
Zdroj: Autoclassic.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejčtenější články
Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025I propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva