Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi chce více modelů RS, kromě kupé, sedanů a kombíků půjde i o další SUV
13.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modely jako RS Q3 nebo RS Plus jsou prý tím, po čem zákazníci touží. V blízké době jich tak dorazí o poznání více, nadále jen s benzinovými motory.
Představení letošních premiér ženevského autosalonu již máme za sebou, pár dozvuků z výstaviště Palexpo nás ale ještě chvíli bude „pronásledovat”. Ten poslední se věnuje dalšímu rozšiřování nabídky Audi.
Podle Wolfganga Dürheimera, šéfa vývoje značky, by se budoucí expanze německé automobilky měla do značné míry týkat i modelů RS. To souzní s prohlášením Stephana Reila, který má pod sebou celou divizi Audi Quattro a nedávno se nechal slyšet, že by portfolio značky rozšířil o více modelů RS Plus. Zatímco ovšem Reil v tomto ohledu počítá víceméně jen s kupé, sedany a kombíky, Dürheimer vidí pouze jediné omezení - žádné dieselové RS. Jinak se kreativitě meze nekladou a očekávat do budoucna můžeme více modelů podobných nedávno představenému RS Q3, což rozhodně není pravověrné RS. A nejde jen o typ karoserie, vzhledem k hmotnosti vozu není ohromující ani jeho výkon a ještě před pár lety by si podobný model říkal nejspíše jen SQ3.
Nad tím, o co přesně se může jednat, není nutné dlouze přemýšlet. Verze RS na bázi modelů A3, A4, A5, A6 a A7 existují, RS1 má po představení A1 Quattro zřejmě smůlu. V úvahu tak připadá příchod RS8, která by do zmíněného scénáře zapadla velmi dobře, ještě více to pak platí o SUV RS Q5 a RS Q7, která by si s novou ostrou kvé-trojkou neměla co vyčítat.
Dürheimer ma ostatně SUV rád a krom jejich ostrých verzích by v sériové výrobě chtěl přivítal také více běžnějších SUV. První vlaštovkou by se mělo stát Audi Q2, které bude vycházet z konceptu Audi Crosslane Coupé představeného na loňském autosalonu v Paříži. Mluvilo se už také o modelu větším než Q7 a proč by konec konců jednou nemohla vzniknout taková Q1...
Šéf vývoje německé značky zmíněným mimo jiné potvrdil, že přestože ženevský stánek do značné míry favorizoval alternativní zdroje pohonu, ostré modely z nabídky nezmizí. „Jsou tu lidé, kteří chtějí jen zelené technologie, ale zároveň je tu i skupina zákazníků, jenž touží po něčem výkonném jako je třeba RS7 nebo Q7.“ Do budoucna se pak máme těšit i na snižování hmotnosti, což má prokázat odlehčená verze příštího Audi TT. Cílová hmotnost byla stanovena na pouhých 1 000 kg, čímž by se vůz přiblížil konkurenční Alfě Romeo 4C. Dürheimer přitom dodal, že projekt je již ve fázi vývoje, díky čemuž ani na TT RS ClubSport nebudeme čekat dlouho.
Jestli vás výhled do budoucnosti Audi plné nových SUV a výkonných SUV těší, to musíte posoudit sami. Automobilka chce ale dosáhnout takové pozice na trhu, že nabízet bude muset dříve nebo později úplně všechno. I to, co si dnes třeba nedovedeme ani představit...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.















Audi RS Q3 bylo jen první vlaštovkou, obdobných modelů plánuje německá automobilka více
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 3 hodinami
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300 včera 11:05
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP 19.11.2025
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike 19.11.2025
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi 19.11.2025
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
Nejnovější články
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
před hodinou
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 3 hodinami
Někdo konečně zvedl hozenou rukavici lidových sporťáků s pořádnými motory, Korejci poprvé ukázali vlastní Corvette
před 4 hodinami
Škoda Fabia s dnes neuvěřitelným motorem je k mání skoro nejetá po 1. majiteli, za svou cenu je to malý velký poklad
před 6 hodinami
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
