Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec
25.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zákulisní šeptanda k nám donesla zprávy o tom, že Audi kompletně zastavilo vývojové práce na elektromobilu R8 e-tron. Je dost možné, že vůbec nebude.
V našich textech bezdůvodné chorály na adresu hybridů a elektromobilů nehledejte. Kdekdo si samozřejmě může myslet, že je nemáme rádi z principu a něco na tom opravdu bude. Máme totiž za to, že každý může jezdit, čím chce a jak chce, bude-li ale doprava jednoho upřednostňovaná a dotovaná z veřejných prostředků na úkor někoho jiného, který to musí zaplatit, pak je něco špatně.
Nelíbí se nám také veřejně proklamované lži související s vymýšlením nereálných dojezdů nebo časů nabíjení elektromobilů a také obecné odvracení pozornosti od jejich významných omezení daných dostupnými technologiemi. Pokud tedy někdo staví elektromobily, vyvíjel je ve vlastní režii, najde pro ně zákazníky a nenatahuje ruku pro státní dotace, pak mu můžeme jen zatleskat za skvělý podnikatelský záměr a férovou hru, byť by nás jeho produkt po řidičské stránce neoslovil. Podívejte se ale kolem sebe a řekněte sami, jestli je toto realita dnešních dní.
Až na pár výjimek bezpochyby není a v automobilkách nesedí blázni s touhou spáchat se svým byznysem ekonomickou sebevraždu. Důvod představování elektricky poháněných automobilů velkými koncerny je zkrátka politický, vynucený legislativou a vše ostatní kolem jsou jen potřeby poukázat na alternativní formy pohonu, proti kterým nic nemáme, neobracejí-li naruby kapsy daňového poplatníka.
Oni ale obracejí a navíc (kvůli pořád vysokým cenám akumulátorů) do nich hluboce sahají i u zákazníků. Sériový Mercedes SLS AMG Electric Drive bude stát v přepočtu minimálně deset a půl milionu korun, francouzský Exagon chce za svůj Furtive-eGT v přepočtu deset milionů nebo Audi R8 e-tron - 5 milionů Kč. Přitom ta auta nedokážou víc než jejich sourozenci se spalovacími motory (často spíše naopak) a jejich výrobou vznikají stejné nebo vyšší emise a škodlivější odpad a jezdí na elektřinu vyrobenou povětšinou v úhelné elektrárně.
I když by si politici sebevíc zakrývali oči, uši a ústa, automobilky jsou těmi, kdo snáší nezájem zákazníků o draze vyvinuté elektromobily, a tak není divu, že si to některé s tím „elektroboomem“ možná ještě rozmyslí. Nejnověji jde o ingolstadtské Audi. Oficiální to není, ale podle zdrojů amerického renomovaného magazínu Car and Driver byly s okamžitou platností zastavené všechny vývojové práce na modelu R8 e-tron. Stop stav a přehodnocení projektu vzešel od nového šéfa výzkumu a vývoje Wolfganga Dürheimera, bývalého šéfa Bugatti a Bentley, který nastoupil na nový post v Audi loni v září.
Jeho rozhodnutí jistě neznamená, že si R8 na baterky už nikdy nikdo nekoupí, každopádně pokud jsou zprávy amerických kolegů pravdivé, v lednu 2013 se auto do prodeje nedostane. Car and Driver kromě toho doslovně píše, že jim bylo řečeno, že celý projekt může být „zabitý“ nebo „zlikvidován“, podle toho, jak si vyložíte výraz „killed“.
Důvody jsou prý různé, tím hlavním jsou ale náklady na akumulátory. Audi se údajně mělo spoléhat na ujištění výrobců baterek, kteří slibovali nízké ceny, ty ale zatím takové nejsou. Navíc okruh koupěschopných zákazníků bažících po sportovním stroji bez normálního zvuku je stejně omezený, jako žalostný dojezd elektromobilů. Některým z vás to možná bude připadat normální, vzhledem k vysoké hladině servility v médiích však můžeme kolegy v magazínu Car and Driver poplácat po zádech za jejich závěr: „Zdá se, že pod vedením Dürheimera nezůstane v Ingolstadtu a Neckarslumu kámen na kameni a my jeho rozhodnutí tleskáme za jeho ne nesmyslný přístup. Ano, za volantem konceptu e-tronu jsme si užili, ale bojujeme s obrazem světa, ve kterém může elektromobil - s jeho potížemi, jízdní charakteristikou a limity dojezdu - uspokojit skutečné automobilové nadšence.“



























Skutečným prodejům Audi R8 e-tron doba rozhodně nepřeje, možná na ně vůbec nedojde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub