Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi R8 e-tron: elektrický sporťák prý míří k ledu, možná nebude vůbec
25.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zákulisní šeptanda k nám donesla zprávy o tom, že Audi kompletně zastavilo vývojové práce na elektromobilu R8 e-tron. Je dost možné, že vůbec nebude.
V našich textech bezdůvodné chorály na adresu hybridů a elektromobilů nehledejte. Kdekdo si samozřejmě může myslet, že je nemáme rádi z principu a něco na tom opravdu bude. Máme totiž za to, že každý může jezdit, čím chce a jak chce, bude-li ale doprava jednoho upřednostňovaná a dotovaná z veřejných prostředků na úkor někoho jiného, který to musí zaplatit, pak je něco špatně.
Nelíbí se nám také veřejně proklamované lži související s vymýšlením nereálných dojezdů nebo časů nabíjení elektromobilů a také obecné odvracení pozornosti od jejich významných omezení daných dostupnými technologiemi. Pokud tedy někdo staví elektromobily, vyvíjel je ve vlastní režii, najde pro ně zákazníky a nenatahuje ruku pro státní dotace, pak mu můžeme jen zatleskat za skvělý podnikatelský záměr a férovou hru, byť by nás jeho produkt po řidičské stránce neoslovil. Podívejte se ale kolem sebe a řekněte sami, jestli je toto realita dnešních dní.
Až na pár výjimek bezpochyby není a v automobilkách nesedí blázni s touhou spáchat se svým byznysem ekonomickou sebevraždu. Důvod představování elektricky poháněných automobilů velkými koncerny je zkrátka politický, vynucený legislativou a vše ostatní kolem jsou jen potřeby poukázat na alternativní formy pohonu, proti kterým nic nemáme, neobracejí-li naruby kapsy daňového poplatníka.
Oni ale obracejí a navíc (kvůli pořád vysokým cenám akumulátorů) do nich hluboce sahají i u zákazníků. Sériový Mercedes SLS AMG Electric Drive bude stát v přepočtu minimálně deset a půl milionu korun, francouzský Exagon chce za svůj Furtive-eGT v přepočtu deset milionů nebo Audi R8 e-tron - 5 milionů Kč. Přitom ta auta nedokážou víc než jejich sourozenci se spalovacími motory (často spíše naopak) a jejich výrobou vznikají stejné nebo vyšší emise a škodlivější odpad a jezdí na elektřinu vyrobenou povětšinou v úhelné elektrárně.
I když by si politici sebevíc zakrývali oči, uši a ústa, automobilky jsou těmi, kdo snáší nezájem zákazníků o draze vyvinuté elektromobily, a tak není divu, že si to některé s tím „elektroboomem“ možná ještě rozmyslí. Nejnověji jde o ingolstadtské Audi. Oficiální to není, ale podle zdrojů amerického renomovaného magazínu Car and Driver byly s okamžitou platností zastavené všechny vývojové práce na modelu R8 e-tron. Stop stav a přehodnocení projektu vzešel od nového šéfa výzkumu a vývoje Wolfganga Dürheimera, bývalého šéfa Bugatti a Bentley, který nastoupil na nový post v Audi loni v září.
Jeho rozhodnutí jistě neznamená, že si R8 na baterky už nikdy nikdo nekoupí, každopádně pokud jsou zprávy amerických kolegů pravdivé, v lednu 2013 se auto do prodeje nedostane. Car and Driver kromě toho doslovně píše, že jim bylo řečeno, že celý projekt může být „zabitý“ nebo „zlikvidován“, podle toho, jak si vyložíte výraz „killed“.
Důvody jsou prý různé, tím hlavním jsou ale náklady na akumulátory. Audi se údajně mělo spoléhat na ujištění výrobců baterek, kteří slibovali nízké ceny, ty ale zatím takové nejsou. Navíc okruh koupěschopných zákazníků bažících po sportovním stroji bez normálního zvuku je stejně omezený, jako žalostný dojezd elektromobilů. Některým z vás to možná bude připadat normální, vzhledem k vysoké hladině servility v médiích však můžeme kolegy v magazínu Car and Driver poplácat po zádech za jejich závěr: „Zdá se, že pod vedením Dürheimera nezůstane v Ingolstadtu a Neckarslumu kámen na kameni a my jeho rozhodnutí tleskáme za jeho ne nesmyslný přístup. Ano, za volantem konceptu e-tronu jsme si užili, ale bojujeme s obrazem světa, ve kterém může elektromobil - s jeho potížemi, jízdní charakteristikou a limity dojezdu - uspokojit skutečné automobilové nadšence.“



























Skutečným prodejům Audi R8 e-tron doba rozhodně nepřeje, možná na ně vůbec nedojde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 4 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Dacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 2 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 3 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 4 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 5 hodinamiŠéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 06:59 - Darlekins
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch