Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi sází na SUV, stávající nabídku rozšíří na Q2, Q3, Q4, Q5, Q6, Q7 a Q8
24.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Během pár let bychom se měli dočkat ještě více SUV se čtyřmi kruhy ve znaku, které zasáhnou i okrajové trhy. Pyšnit se mají také nízkou hmotností.
Přijde vám, že současná nabídka Audi je již tak bohatá, že v ní není prostor na nováčky? Chyba lávky. Současný šéf vývoje Wolfgang Durheimer totiž počítá s tím, že celosvětový boom týkající se především modelů SUV bude nadále pokračovat. Díky tomu se zřejmě najde dostatek kupní síly na model umístěný pod aktuálním Audi Q3. Mimo to ovšem značka hodlá představit také modely z vyšších segmentů. Oficiální potvrzení sice prozatím nemá žádný z nich, již příští týden se ale má sejít nejvyšší vedení firmy a rozhodnout o zahájení vývoje těch nejslibnějších konceptů.
Z čeho se tedy bude vybírat? Prvním v řadě je model Q2, který se ve formě konceptu Crosslane Coupe představil letos v Paříži. Jeho odnímatelný střešní panel to sice s největší pravděpodobností do výroby nedotáhne, třídveřová koncepce by ovšem mohla zůstat zachována. Zvláště, když Audi s touto novinkou míří na Range Rover Evoque.
Další zvažované modely Q4, Q6 a Q8 jsou již v rané fázi vývoje, přičemž obsadit mají okrajové trhy. Audi Q4 se pravděpodobně stane třídveřovou variantou příští generace Q3, v případě modelu Q6 pak půjde o dynamičtější variantu pětidveřového Q5, které dostane velmi konzervativní styling. Model Q8 poté zkusí ukrást zákazníky Range Roveru Sport.
Audi Q8 by přitom stejně jako příští generace Q7 mělo stát na nové platformě MLB, která bude podepírat také budoucí Porsche Cayenne, Bentley EXP 9 F, Lamborghini Urus a VW Touareg. Díky tomu lze počítat s odlehčením, jež se bude lišit dle poměru hliníku, oceli a karbonu. V případě Q7 to znamená 350kilovou dietu.
Těšit se tak můžeme na zlepšení jízdních vlastností i spotřeby. Samozřejmě za předpokladu, že tyto vozy nakonec dostanou zelenou. V případě modelů Urus, EXP 9 F a dalšího koncernového zástupce, Bugatti Galibier, si totiž vedení VW Group vyžádalo delší čas na přemýšlení ohledně potřeb zákazníků.




























Koncept Audi Crosslane Coupe z letošní Paříže má velké šance na sériovou výrobu, do které by se měl dostat jako model Q2
Zdroj: , Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 3 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 4 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 6 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 7 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 16:02 - petr_riha
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1