Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi sází na SUV, stávající nabídku rozšíří na Q2, Q3, Q4, Q5, Q6, Q7 a Q8
24.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Během pár let bychom se měli dočkat ještě více SUV se čtyřmi kruhy ve znaku, které zasáhnou i okrajové trhy. Pyšnit se mají také nízkou hmotností.
Přijde vám, že současná nabídka Audi je již tak bohatá, že v ní není prostor na nováčky? Chyba lávky. Současný šéf vývoje Wolfgang Durheimer totiž počítá s tím, že celosvětový boom týkající se především modelů SUV bude nadále pokračovat. Díky tomu se zřejmě najde dostatek kupní síly na model umístěný pod aktuálním Audi Q3. Mimo to ovšem značka hodlá představit také modely z vyšších segmentů. Oficiální potvrzení sice prozatím nemá žádný z nich, již příští týden se ale má sejít nejvyšší vedení firmy a rozhodnout o zahájení vývoje těch nejslibnějších konceptů.
Z čeho se tedy bude vybírat? Prvním v řadě je model Q2, který se ve formě konceptu Crosslane Coupe představil letos v Paříži. Jeho odnímatelný střešní panel to sice s největší pravděpodobností do výroby nedotáhne, třídveřová koncepce by ovšem mohla zůstat zachována. Zvláště, když Audi s touto novinkou míří na Range Rover Evoque.
Další zvažované modely Q4, Q6 a Q8 jsou již v rané fázi vývoje, přičemž obsadit mají okrajové trhy. Audi Q4 se pravděpodobně stane třídveřovou variantou příští generace Q3, v případě modelu Q6 pak půjde o dynamičtější variantu pětidveřového Q5, které dostane velmi konzervativní styling. Model Q8 poté zkusí ukrást zákazníky Range Roveru Sport.
Audi Q8 by přitom stejně jako příští generace Q7 mělo stát na nové platformě MLB, která bude podepírat také budoucí Porsche Cayenne, Bentley EXP 9 F, Lamborghini Urus a VW Touareg. Díky tomu lze počítat s odlehčením, jež se bude lišit dle poměru hliníku, oceli a karbonu. V případě Q7 to znamená 350kilovou dietu.
Těšit se tak můžeme na zlepšení jízdních vlastností i spotřeby. Samozřejmě za předpokladu, že tyto vozy nakonec dostanou zelenou. V případě modelů Urus, EXP 9 F a dalšího koncernového zástupce, Bugatti Galibier, si totiž vedení VW Group vyžádalo delší čas na přemýšlení ohledně potřeb zákazníků.




























Koncept Audi Crosslane Coupe z letošní Paříže má velké šance na sériovou výrobu, do které by se měl dostat jako model Q2
Zdroj: , Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 10 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 5 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 6 hodinamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před 8 hodinamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před 9 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva