Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem

Luxusní prodloužené Volvo s motorem R6, pohonem zadních kol a porcí luxusu pro ty vzadu? Taková věc se vážně prodávala, ne až tak dávno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem

28.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Luxusní prodloužené Volvo s motorem R6, pohonem zadních kol a porcí luxusu pro ty vzadu? Taková věc se vážně prodávala, ne až tak dávno.

Jsou značky, u kterých jsou prodloužené verze vrcholných sedanů samozřejmostí. Jiné se o něco podobného snaží, ale nikdy to nedotáhnou do konce symbolizovaného komerční úspěšností nebo alespoň všeobecným obdivem. Z takových pokusů můžeme zmínit Škodu Octavia Long a také Volvo 960/S90 Royal, o kterém dnes ví jen hrstka fanoušků.

Verzi S90 Royal jsme věnovali vlastní článek; sedan S90 si zaslouží zmínku jako poslední zadokolka Volva a zároveň jako první vůz, který použil označení S90. Dostal ho model 960 do svého posledního modelového roku; kombík se jmenoval V90. Dnešní „devadesátky” tak nejsou první Volva s tímto číslem, ale k tomu se dnes vracet nechceme.

Vrcholná výbavová varianta tohoto sedanu se jmenovala Royal už dříve, ještě než došlo k přejmenování z 960 na S90. A třebaže jsme se o ní zmiňovali jako o velmi vzácném voze, protože to taky velmi vzácný vůz je i proto, jak byl v druhé půlce 90. let drahý, občas se nějaký kousek na prodej najde. Stroj na fotkách níže je ten případ.

Je to Volvo 960 Royal z roku 1997, které má pod kapotou nejsilnější, 204koňový řadový šestiválec o objemu 2,9 litru. Jak se na auto této třídy sluší, o přenos síly na zadní kola se stará čtyřstupňový automat. A podle dostupných informací má tento vůz za sebou 133 tisíc kilometrů a z kousků, které se čas od času objeví v prodeji, vypadá relativně zachovale.

Nakolik budete věřit kilometrům, necháme na vás, zničené auto to ale vážně není. Kůže by tedy potřebovala vyčistit a volant nese jisté známky opotřebování, ale díváme se na dvacetileté auto, ne na novinku. A je to staré Volvo, takže odolnost bude příkladná - při dobré údržbě, samozřejmě.

Na dvacet let staré auto je také dost drahé - německý majitel žádá 8 100 Eur, tedy asi 219 tisíc korun. Jenže je to vážně neobyčejný vůz a v dobrém stavu se běžně prodává za výrazně vyšší částky. Jeho výjimečnost tkví vzadu, Royal si tahle verze 960 neříká náhodou. Ddíky prodlouženému rozvoru je tu více místa, dvě oddělená a plně nastavitelná křesla, pochopitelně vyhřívaná. Najdete tu také ledničku a jakýsi bar uprostřed.

Auta nabízející podobné věci se s takovou cenovkou obvykle nenabízí a když už nejde o něco, co opravdu nepotkáte na každém rohu - v historii Volva je to raritní věc. Kdybyste si ji chtěli užít o 20 let později, tento konkrétní kus je nabízen zde. A další podobný v Evropě hned tak nenajdete...


Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 1 - volvo 960 royal 133k prodej 01Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 2 - volvo 960 royal 133k prodej 02Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 3 - volvo 960 royal 133k prodej 03Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 4 - volvo 960 royal 133k prodej 04Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 5 - volvo 960 royal 133k prodej 05Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 6 - volvo 960 royal 133k prodej 06Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 7 - volvo 960 royal 133k prodej 07Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 8 - volvo 960 royal 133k prodej 08Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 9 - volvo 960 royal 133k prodej 09Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 10 - volvo 960 royal 133k prodej 10
Tahle 960 může být vaše za zajímavé peníze

Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 11 - 1997 volvo s90 royal 00Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 12 - 1997 volvo s90 royal 03Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 13 - 1997 volvo s90 royal 04Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 14 - 1997 volvo s90 royal 05Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 15 - 1997 volvo s90 royal 06Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 16 - 1997 volvo s90 royal 07Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 17 - 1997 volvo s90 royal 08Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 18 - 1997 volvo s90 royal 09Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 19 - 1997 volvo s90 royal 10Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 20 - 1997 volvo s90 royal 11Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 21 - 1997 volvo s90 royal 12Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 22 - 1997 volvo s90 royal 13Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 23 - 1997 volvo s90 royal 15Auto pro krále za 200 tisíc? Jedno bychom tu měli, i s šestiválcem a zadním pohonem - 24 - 1997 volvo s90 royal 16
Přejmenovaná verze S90 Royal na dalších fotkách

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.