Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Autosalon Ženeva 2011: trochu jiný pohled
4.3.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Tak už mám v polici desátý katalog z tradičního jarního autosalonu v Ženevě a vzpomínám jaké to vlastně letos bylo.
Tipy na úvod: Vše podstatné o letošním ženevském autosalonu najdete v našem velkém přehledu novinek, zveme vás také na virtuální prohlídku výstaviště prostřednictívm našeho fotospeciálu.
Jednaosmdesátý ročník ženevského autosalonu se mi vryje do paměti jako trochu radostnější než ten předchozí. A to především díky poměrně lepší náladě, která panovala na stáncích jednotlivých výrobců i tunerů. Takzvaná krize už všechny trochu unavuje a ruku v ruce s oživením trhu, které se odehrává především v Asii, si všichni dovolí přijít s opravdovou novinkou. To co zůstává, je povinnost mít na stánku elektromobil, hybrid nebo alespoň vizi zelenějšího zítřku, která zaměstná další nové oddělení pracovníků.
Pokud jsem zmínil prodejní nárůsty na asijských trzích (a myslím teď především na Čínu), nemohu nevzpomenout na tlačenici při ranní akreditaci na tiskovém dnu, kdy jsem jen mlčky pozoroval jak se registrovala skupinka údajných novinářů z této pro evropana exotické země na jedno jediné médium, kterým byl asi velmi významný čínský motoristický server, přičemž press kartu a vizitku se správnými písmenky měl pouze její vůdce.
Pro většinu českých návštěvníků autosalonu bude nejzajímavějším exponátem stude Škoda Vision D
Samozřejmě, každý autosalon světového významu stojí o publicitu, ale nadšení pořadatelů nesklízeli ani opravdoví novináři, ani samotné automobilky. Tisícihlavý dav se stejným počtem foto a videotechniky obsypal hned první den všechny důležité novinky a kdo z motoristických novinářů si myslel, že druhý den bude klidnější na podrobnější a hlavně klidnější prostudování detailů, se hluboce mýlil. Ještěže odpadla zátěž s mnohakilovými tiskovými mapami, které postupně nahrazuje internet a USB nosiče.
Druhý tiskový den jsem chtěl využít jako více zážitkový a po několika desítkách nachozených kilometrů si postupně vyzkoušet alespoň posaz v těch pár novinkách, které během jara přijdou také na náš trh. V mnoha případech jsem ale měl smůlu, do některých vozů jsem se kvůli kolem nich prostě nedostal a na konci dne si neměl ani v rámci jednotlivých expozic kam na chvíli sednout.
S menším časovým odstupem se pak ani nedivím tomu, v jakých novinách se ještě dočtu, že ten či onen výrobce představil nový model nebo jeho předzvěst, ukázat světu designový jazyk příštích let nebo vyzkoušet zájem o nový druh. Auta jsou dnes totiž pro většinu populace opravdovým spotřebním zbožím a zasahují tak stále větší okruh médií. I přístup automobilek se tím stává povrchnější a byl jsem letos opět překvapen, že se o technice mnoha vozů detailněji nedočtete ani ve spoustě dlouhých oficiálních tiskových zprávách, které jsou spíše reklamním textem s zkreslenými údaji.
Automobilové nadšence osloví nejvíce některých z nových supersportů
Nechtěl jsem si na tomto místě vůbec stěžovat, jednou za rok si to povrchní dobrodružství snad i užívám. Přesto s ohledem na výše zmíněné musím říci, že mě jakožto odborného novináře přestávají akce podobného druhu osobně zajímat. Možnost blíže se s představovanými vozy seznámit je kvůli zájmu stále většího množství obecných médií z celého světa ta tam a moment překvapení pod plachtou se zde díky odtajnění většiny novinek na internetu ještě před akcí obvykle nekoná. A tak se spíše těším na klidnější setkání s jednotlivými vozy v rámci jednotlivých testů, kdy vám spolu s kolegy přineseme poněkud detailnější pohled na věc.
Ani tak jsme ale letos v Ženevě nechtěli chybět a před startem autosalonu, během jeho tiskových dnů i pár dní po nich jsme vám přinášeli a budeme přinášet informace o všem podstatném, co se u ženevského jezera mihlo. Pokud vás představené novinky zaujaly a rádi byste se o nich dozvěděli více, zůstaňte s námi, určitě se jim pokusíme podívat v dalších měsících trochu více na zoubek.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejčtenější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024 - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva