Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu
8.1.2020 | Petr Prokopec
Odfláknuté řešení Fordu není potíží jen pro samotnou automobilku, pořádně komplikovat život dokázalo primárně jejím zákazníkům. Mark DaGraca si s novým Focusem z roku 2016 užil své.
O problémech Fordu s dvouspojkovou automatickou převodovkou PowerShift jsme se zmiňovali již mnohokrát a nejspíše se o nich ještě mnohokrát zmiňovat budeme. Už dříve vyšlo najevo, že automobilka o závadách věděla a přesto automat pustila do prodeje, což její pozici v jakýchkoli sporech nepochybně zhoršuje. Díky příběhům jednotlivých zákazníků se pak dozvídáme i to, jak firma s vlastními klienty zacházela, namísto převzetí odpovědnosti raději hrála mrtvého brouka a nakonec lidem místo opravy nutila výměnu problematického auta za jiné, dražší.
Jedním z postižených je Mark DaGracy, který si v roce 2016 koupil nový Focus. Jelikož neměl v kapse příslušnou hotovost, auto si pořídil na leasing s velmi nízkou úrokovou mírou. Ta však evidentně byla Danajským darem, neboť DaGraca během pouhých tří let musel v autě hned pětkrát nechat vyměnit některou ze spojek. Ani poté však Focus nebyl v prvotřídním stavu, pročež se Američan rozhodl, že se s ním rozloučí. I to ale bylo komplikované a ze spárů americké automobilky beztak neutekl.
Vše se seběhlo tak, že Ford mu nejprve prodal vadný produkt a následně odmítal převzít odpovědnost za problémy s ním. První spojka jeho Focusu odešla již po najetí 16 tisíci mil (25 744 km). Vůz byl sice v servisu opraven, ovšem nikoliv nadlouho, neboť spojka se vinou špatné převodovky poroučela i podruhé, potřetí, počtvrté a popáté. Ford i poté odmítl vzít vůz zpátky a místo toho majiteli pouze nabídl, že od smlouvy může odstoupit, když si místo Focusu vezme na splátky Escape.
K tomu nakonec skutečně došlo, ovšem ve chvíli, kdy DaGraca měl na Focusu ještě dluh ve výši 11 500 USD (cca 261 tisíc Kč), k čemuž se následně přihodilo dalších 19 tisíc dolarů (asi 431 tisíc Kč) souvisejících s pořízením nového SUV. Nyní tak Američan dluží leasingovým společnostem více, než kdy plánoval, přičemž jeho měsíční splátky vzrostly ze 350 na 450 dolarů (ze 7 950 na 10 220 Kč). Tuto sumu přitom bude splácet dalších šest let.
Pokud v tuto chvíli přemýšlíte nad tím, proč se vůbec DaGraca rozhodl automobilce i nadále věřit, jakkoliv mu při řešení problémů s Focusem neustále ukazovala záda, nejspíše jste ještě nikdy nebyli v podobné situaci. Američan totiž musel být kvůli svému zaměstnání mobilní, to však bylo v případě hatchbacku nereálné. Dealer přitom odmítl vůz opravit i ve chvíli, kdy byla převodovka zaseknutá na zpátečku a nechal muže takto řídit. DaGraca nakonec veškeré snahy o nápravu vzdal a místo toho využil onoho řešení nabízeného modrým oválem, nově tedy splácí Escape.
Zda bude tento zákazník automobilku také žalovat, nezmínil. Nejspíše i proto, že modrý ovál celou situaci natahoval tak dlouho, až nakonec převodovku přestala pokrývat záruka. Vše by tak nejspíše zvládl spravit pouze dobrý právník, toho si ale DaGraca nemůže dovolit. I proto se obrátil na tisk.
Podobných příběhů zákazníků je více a ukazují, jak tragicky Ford situaci od začátku k řešení vzniklých problémů přistupuje. Nejprve ignoroval potíže se samotnou technikou, následně začal ignorovat i majitele aut. Až po několika dalších letech a prohraných soudních sporech začal k věci přistupovat jinak, zrovna u lidí jako Mark DaGraca ale s žádnou kompenzací dál nepočítá. Přitom lidí jako on, kterým PowerShifty léta komplikovaly život a dnes raději jezdí jiným vozem, bude jistě též nespočet.









Ford má s převodovkou PowerShift stále větší problémy, dealeři dokonce již závadná auta i odmítají převzít na opravu. Místo toho lidem, jako je Mark DaGraca, zkouší vnutit výměnou mnohem dražší modely
Zdroj: Detroit Free Press
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 2 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral