Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu

Odfláknuté řešení Fordu není potíží jen pro samotnou automobilku, pořádně komplikovat život dokázalo primárně jejím zákazníkům. Mark DaGraca si s novým Focusem z roku 2016 užil své.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu

8.1.2020 | Petr Prokopec

Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Odfláknuté řešení Fordu není potíží jen pro samotnou automobilku, pořádně komplikovat život dokázalo primárně jejím zákazníkům. Mark DaGraca si s novým Focusem z roku 2016 užil své.

O problémech Fordu s dvouspojkovou automatickou převodovkou PowerShift jsme se zmiňovali již mnohokrát a nejspíše se o nich ještě mnohokrát zmiňovat budeme. Už dříve vyšlo najevo, že automobilka o závadách věděla a přesto automat pustila do prodeje, což její pozici v jakýchkoli sporech nepochybně zhoršuje. Díky příběhům jednotlivých zákazníků se pak dozvídáme i to, jak firma s vlastními klienty zacházela, namísto převzetí odpovědnosti raději hrála mrtvého brouka a nakonec lidem místo opravy nutila výměnu problematického auta za jiné, dražší.

Jedním z postižených je Mark DaGracy, který si v roce 2016 koupil nový Focus. Jelikož neměl v kapse příslušnou hotovost, auto si pořídil na leasing s velmi nízkou úrokovou mírou. Ta však evidentně byla Danajským darem, neboť DaGraca během pouhých tří let musel v autě hned pětkrát nechat vyměnit některou ze spojek. Ani poté však Focus nebyl v prvotřídním stavu, pročež se Američan rozhodl, že se s ním rozloučí. I to ale bylo komplikované a ze spárů americké automobilky beztak neutekl.

Vše se seběhlo tak, že Ford mu nejprve prodal vadný produkt a následně odmítal převzít odpovědnost za problémy s ním. První spojka jeho Focusu odešla již po najetí 16 tisíci mil (25 744 km). Vůz byl sice v servisu opraven, ovšem nikoliv nadlouho, neboť spojka se vinou špatné převodovky poroučela i podruhé, potřetí, počtvrté a popáté. Ford i poté odmítl vzít vůz zpátky a místo toho majiteli pouze nabídl, že od smlouvy může odstoupit, když si místo Focusu vezme na splátky Escape.

K tomu nakonec skutečně došlo, ovšem ve chvíli, kdy DaGraca měl na Focusu ještě dluh ve výši 11 500 USD (cca 261 tisíc Kč), k čemuž se následně přihodilo dalších 19 tisíc dolarů (asi 431 tisíc Kč) souvisejících s pořízením nového SUV. Nyní tak Američan dluží leasingovým společnostem více, než kdy plánoval, přičemž jeho měsíční splátky vzrostly ze 350 na 450 dolarů (ze 7 950 na 10 220 Kč). Tuto sumu přitom bude splácet dalších šest let.

Pokud v tuto chvíli přemýšlíte nad tím, proč se vůbec DaGraca rozhodl automobilce i nadále věřit, jakkoliv mu při řešení problémů s Focusem neustále ukazovala záda, nejspíše jste ještě nikdy nebyli v podobné situaci. Američan totiž musel být kvůli svému zaměstnání mobilní, to však bylo v případě hatchbacku nereálné. Dealer přitom odmítl vůz opravit i ve chvíli, kdy byla převodovka zaseknutá na zpátečku a nechal muže takto řídit. DaGraca nakonec veškeré snahy o nápravu vzdal a místo toho využil onoho řešení nabízeného modrým oválem, nově tedy splácí Escape.

Zda bude tento zákazník automobilku také žalovat, nezmínil. Nejspíše i proto, že modrý ovál celou situaci natahoval tak dlouho, až nakonec převodovku přestala pokrývat záruka. Vše by tak nejspíše zvládl spravit pouze dobrý právník, toho si ale DaGraca nemůže dovolit. I proto se obrátil na tisk.

Podobných příběhů zákazníků je více a ukazují, jak tragicky Ford situaci od začátku k řešení vzniklých problémů přistupuje. Nejprve ignoroval potíže se samotnou technikou, následně začal ignorovat i majitele aut. Až po několika dalších letech a prohraných soudních sporech začal k věci přistupovat jinak, zrovna u lidí jako Mark DaGraca ale s žádnou kompenzací dál nepočítá. Přitom lidí jako on, kterým PowerShifty léta komplikovaly život a dnes raději jezdí jiným vozem, bude jistě též nespočet.


Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu - 1 - Ford Powershift 2017 nove foto 05Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu - 2 - Ford Powershift perexAž příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu - 3 - Ford Powershift 03Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu - 4 - Ford prevodovka PowerShift foto 01Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu - 5 - Ford prevodovka PowerShift foto 02Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu - 6 - Ford prevodovka PowerShift foto 03Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu - 7 - Ford Powershift 02Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu - 8 - Ford prevodovka PowerShift foto 04Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu - 9 - Ford prevodovka PowerShift foto 05
Ford má s převodovkou PowerShift stále větší problémy, dealeři dokonce již závadná auta i odmítají převzít na opravu. Místo toho lidem, jako je Mark DaGraca, zkouší vnutit výměnou mnohem dražší modely

Zdroj: Detroit Free Press

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.