Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW i8 mohlo dostat osmi- nebo i desetiválec, nakonec skončilo u tříválce
9.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nakonec jen a pouze hybridní sporťák BMW i8 mohl být docela jiným autem. Kdyby se ovšem v Mnichově před třemi léty nerozhodli vsadit na elektřinu.
Z dnešního pohledu se zdá, že v sériové podobě nedávno představené BMW i8 bylo od začátku vyvíjeno jako hybridní zázrak s minimální papírovou spotřebou. Však jeho koncept byl už před dvěma roky odhalen s cílem stát se něčím takovým a když jsou dnes lidé z BMW tázáni, zda přece jen nedopřejí tomuto provedení poněkud konvenčnější pohon, třeba i s laděním divize M, říkají jasné ne. Nyní se ovšem ukazuje, že osud sportovně střiženého kupé předem zdaleka tak jasně nalajnovaný nebyl.
Informuje o tom obvykle nefabulující holandský Telegraaf s odvoláním na nejmenovaného inženýra z vývojového oddělení automobilky. Podle něj automobilka rychle shodila ze stolu pouze možnost pohánět sportovní kupé dvanáctiválcem, o desetiválci ale chvíli uvažovala. S osmiválcovým a šestiválcovým motorem byly dokonce postaveny prototypy, jejichž světlé zítřky dostaly černý nádech až po rozhodnutí, že i8 bude hybridní.
Technik prý zmínil problémy s chlazením a hmotností, ale nic z toho se nezdá být neřešitelné nebo skutečné (třívalec + elektromotor + akumulátory + spousta věcí okolo bude dozajista vážit více než šestiválcový motor) a pravděpodobně se tak jednalo pouze o politické rozhodnutí. Jsme si prakticky jisti, že jednodušší, lehčí, rychlejší a levnější verze s konvenčním pohonem by z hybridního provedení udělala totéž, čím jsou hybridy v rámci jiných řad - popelkami. Proto nemohla vzniknout.
Ostatně značně pateticky zní i další komentář technika: „Kdokoli může postavit sporťák se spotřebou 20 litrů na 100 kilometrů, ale hybridní pohon s se spotřebou 2 litry? To už je jiný příběh, proto podpora elektřině,” konstatoval zdroj Telegraafu něco, čemu snad ani sám nevěří, pokud to tedy nemyslí jako vtip.
Rozhodnutí zavrhnout spalovací motor se prý odehrálo už před třemi léty, proto jsme o i8 slýchali už jen v hybridních souvislostech. Pokud jde o jeho spalovací pohon, kterým je nový tříválec 1,5 TwinPower Turbo, ujišťuje technik, že jde o zcela jedinečnou, výkonnou verzi, které se dočkáme pouze v i8 - v Mini 2014 a posléze i dalších modelech BMW prý uvidíme vždy o něco slabší provedení.









































Tohle mohl být jakýsi nástupce modelu M1, nakonec je z něj... hybrid
Zdroj: Telegraaf - Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 7 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Kia po kritice zkusila napravit vzhled jednoho z nejošklivějších aut posledních let novou verzí, neměla na výběr
16.5.2025Elektrický Dodge Charger Daytona R/T nikdo nechce tak moc, že v prodeji končí jen pár měsíců poté, co začal být k mání
16.5.2025Někdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
16.5.2025Další výrobce elektromobilů padá ke dnu i se svými unikátními vychytávkami, došly mu peníze a je v nucené správě
16.5.2025Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- IT poradna 06.16. 14:15 - pavproch
- BMW Divize 06.16. 14:03 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan