BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard

Náklady spojené s vývojem nových modelů a pohonných ústrojí srazily zisk BMW pod 10 procent. Tím byl ovšem Mnichov pokořen Ingolstadtem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard

19.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Náklady spojené s vývojem nových modelů a pohonných ústrojí srazily zisk BMW pod 10 procent. Tím byl ovšem Mnichov pokořen Ingolstadtem.

Náklady se dají zredukovat různě, třeba pomocí modulárních platforem, se kterými dnes počítá prakticky každá větší automobilka. Kam však zajít dále? To je otázka, kterou momentálně řeší BMW. Mnichovská automobilka si proto najala konzultantskou firmu McKinsey, která jí má pomoci s dalšími úsporami. Ty přitom rozhodně nejsou malé, neboť podle německých médií zaměřených na byznys jsou ve hře tři až čtyři miliardy euro (cca 82,5 až 110 mld. Kč) ročně.

Celou situaci přitom odstartovalo zděšení šéfa firmy Norberta Reihofera nad náklady, které provází vývoj nového Mini a BMW řady 1. Mnichovská automobilka tak rázem vypustila do světa prohlášení, ve kterém zmiňuje ponížení výdajů o „stovky milionů Eur ročně“. Cílem samozřejmě není nic jiného než snaha o maximalizaci zisku, kterou ohrožuje vývoj nových technologií, expanze na nové trhy a touha navýšit roční prodeje na 2,5 milionu vozů v roce 2016.

Jsou to přitom hlavně náklady spojené s novými modely a novými pohonnými ústrojími, s nimiž musí BMW v současné době bojovat. Díky výdajům vraženým do vývoje nové generace Mini i modelů typu řady 2 se totiž zisková marže EBIT (tedy zisk před úroky a zdaněním) snížila z 10,8 procent, jichž automobilka dosáhla v roce 2013, na loňských 9,4 %. To sice odpovídá strategii, která počítá s rozmezím 8-10 %, přesto prý nejde o uspokojivý stav.

Dvojnásob to platí v případě poměřování s konkurencí. V prvním letošním čtvrtletí totiž BMW sice svou marži EBIT navýšilo na 9,5 procenta, čímž výrazně deklasovalo Mercedes-Benz a jeho 7 %, zároveň však zůstalo za Audi, které se pyšní 10,1 procenty. A právě kvůli čtyřem kruhům je třeba přitlačit na pilu. Proto by již od příštího roku chtělo BMW zredukovat výdaje spojené se mzdami o 100 milionů Eur ročně (2,75 mld. Kč).

Tyto novinky přitom mají být naprosto jasnou zprávou pro investory, že BMW navzdory rekordním tržbám a prodejům (loni to byly dva miliony nových aut) zůstává nadále soustředěné na dosahování zisku a nehodlá usnout na vavřínech. Jelikož navíc zásadní komponenty (tříválec, hybridní technika, elektromotor a platforma UKL1) jsou již hotové, dojde zároveň také k ponížení nákladů spojených s vývojem.

Zatímco tedy loni šlo na výzkum a nové modely přibližně 6,3 procenta všech výdajů, pro letošek by se BMW mělo držet někde v pásmu 5 až 5,5 %. Do prodeje přitom dorazí (či již dorazily) nové modely jako řada 4 Gran Coupe nebo X4. Automobilka tak na konci roku očekává „značné navýšení“ zisku před zdaněním. Pokud pak k takovému vývoji přihodíme plánované redukce, pak zjevně budou moci v Mnichově přehazovat prachy vidlemi.


BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 1 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 001BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 2 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 002BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 3 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 003BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 4 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 004BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 5 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 005BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 6 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 006BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 7 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 007BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 8 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 008BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 9 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 009BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 10 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 010BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 11 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 011BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 12 - BMW X4 F26 2014 oficialni sada a CS 012BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 13 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 031BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 14 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 032BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 15 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 033BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 16 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 034BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 17 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 035BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 18 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 036BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 19 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 037BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 20 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 038BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 21 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 039BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 22 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 040BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 23 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 041BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 24 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 042BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 25 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 043BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 26 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 044BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard - 27 - BMW 4 Gran Coupe F36 2014 oficialni 045
BMW X4 a 4 Gran Coupe jsou novinkami, které značce pomohou k letošnímu vyššímu zisku. I přesto ovšem v Mnichově počítají s budoucími výraznými redukcemi nákladů

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.