Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové srovnali dostupná SUV pro velké rodiny. Jak si vedla Škoda Kodiaq?
6.12.2018 | Petr Prokopec
Stále populárnější SUV nachází stále větší zastání i mezi těmi, kteří potřebují vozit velkou rodinu. Nabídne takovým nejvíce Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan Allspace nebo Kia Sorento?
Pokud jste dříve potřebovali převážet autem větší rodinu, nezbylo vám než vyrazit pro některé z nabízených MPV. Tyto časy jsou ale pryč. Popularita minivanů výrazně klesla a lidé místo nich stále více koukají po sedmimístných SUV, jejichž nabídka se hodně rozrostla. To s sebou samozřejmě přináší i jisté úskalí, a sice volbu ideálního modelu, nejlépe za ještě rozumné peníze. Takový vůz se v nejnovějším testu vydal hledat kolega Mat Watson z britského Carwow, který měl k dispozici Kiu Sorento a koncernové příbuzné Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace.
Watson se v prvé řadě věnuje venkovnímu designu, tedy oblasti, ve které podle něj dominuje korejský model. To jednoduše již na první pohled vypadá jako robustní off-road, což je jeden z důvodů, proč si lidé tato auta pořizují. Kodiaq a Tiguan oproti tomu působí poněkud mdle. Pro německého zástupce je situace navíc ještě komplikovanější, neboť koncipován byl jako prémiové zboží, u nějž budou zákazníci často sahat po příplatcích. Aby tedy vizuálně okouzlil, musí být osazen paketem R-Line, 20palcovými litými koly a LEDkovými světly.
V té chvíli se ovšem již tak nejdražší auto z této trojice dostává cenově do ještě vyšších sfér, zatímco v případě Škody není potřeba vytahovat z kapes statisíce navíc. Pravda, ani v tomto případě nemluvíme v základním provedení o královně krásy, Kodiaq ale působí dobře i bez drahých příplatků. Tento pocit paradoxně podtrhuje interiér, který je u škodovky překvapivě hodnotnější, neboť třeba plasty jsou měkčené i ve spodní části středové konzole.
Pokud se z místa řidiče přesuneme na prostřední řadu, nenajdeme ani v jednom případě důvod ke kritice. Ve všech případech lze sedadla posunout dopředu či dozadu, stejně jako jsou sklopná opěradla. Prostor pro nohy je dostačující, pouze v případě Kie vás pak čeká menší omezení v případě hlavy, pokud se rozhodnete pro panoramatickou střechu. Totéž vás pak čeká rovněž ve třetí řadě, což je ostatně případ také německého vozu. Pouze ten český tak vychází bez ztráty květinky, místa ve třetí řadě nabízí vůbec nejvíce ve své třídě nejvíce.
Škoda, stejně jako Volkswagen, může zaujmout rovněž spotřebou, která je evidentně pro Kiu velmi stinnou stránkou - její 2,2litrový turbodiesel je totiž kritizován prakticky v každém srovnání, ve kterém se objeví, ať už pod kapotou jakéhokoli modelu. Tiguan k tomu přihazuje ještě velmi dobře odladěný podvozek, zpoza volantu vám tak rozhodně nebude připadat jako už větší SUV, nýbrž spíše jako běžný osobní vůz. Něco takového je ostatně vlastní prakticky všem SUV německého koncernu, takže Kodiaq není o mnoho pozadu. U Kie se pak musíte spokojit s poněkud těžkopádnějším chováním.
Nicméně i přes tento stav se nakonec Kia umístila na druhém místě, poslední skončil Volkswagen. Problém v jeho případě není ani tak to, že by byl špatný, ale poměr výkonu a ceny, který má ze všech těchto sedmimístných soků nejhorší. Stříbrná příčka tedy patří Kie a na vrchol se vyšvihla Škoda, jejíž Kodiaq působí uvnitř hodnotněji než dražší Tiguan a celkově nenabízí o mnoho méně v žádném ohledu. Po stránce jízdní je svému příbuznému velmi blízko, jako jediný může za přední řadou sedadel nabídnout až dva tisíce litrů v zavazadelníku a za své služby nežádá nemístně mnoho peněz. Další body pro Škodu - časy, kdy byly škodovky Britům pro smích, jsou opravdu dávno pryč.




















Mat Watson hledal mezi Kiou Sorento, Škodou Kodiaq a Volkswagenem Tiguan Allspace nejlepší sedmimístné SUV. Nakonec se rozhodl pro český vůz
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejčtenější články
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
26.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
26.10.2025
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
26.10.2025
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
26.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
