Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti svolává přes třetinů Veyronů do servisů, mají hned několik problémů
14.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také nejdražší a nejrychlejší vůz světa stíhají běžné problémy. Veyron má problém s ukazatelem paliva i korozí, hrozí prý riziko požáru i úrazů.
Možná si vzpomenete na říjen loňského roku, kdy majitel na míru postaveného Pagani Huayra 730 S, obchodník s realitami a nově také filmař Alejandro Salomon zveřejnil náklady spojené s údržbou Bugatti Veyron. Ty nejsou nízké ani náhodou, stejně jako pořizovací cena. Jelikož dobře víme, že automobilka na každém exempláři kromě kalhot prodělala i pár milionů a jeho vývoj byl náročný a zdlouhavý, mnohý by asi čekal, že nejrychlejší vůz planety bude po stránce kvalitativní absolutně neprůstřelný.
Opak je přesto pravdou, americká agentura pro silniční bezpečnost NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) totiž aktuálně oznámila, že do servisů musí více než třetina všech vyrobených exemplářů. To na první pohled vypadá více než hrozivě, kupříkladu u takového Volkswagenu Golf by šlo o miliony aut a jejich oprava by zabrala několik měsíců, možná i pár let. Nicméně v tomto případě to až taková tragédie nebude.
NHTSA zmiňuje tři svolávací akce, které se celkem týkají 172 aut. Ne všechny ovšem mají stejný problém. Kupříkladu 72 exemplářů modelu Veyron vyrobeného v období od 3. října 2006 a 7. ledna 2010 (stejně jako verze Grand Sport produkované mezi 29. zářím 2009 a 30. červnem 2010) má vadný ukazatel paliva, jenž zobrazuje větší množství benzinu, než se v nádrži nachází. V servisech tak musí vyměnit kontrolní jednotku a přehrát software.
V případě 13 kusů Bugatti Veyron vyrobeného mezi 3. říjnem 2006 a 22. prosincem 2006 jde pro změnu o závadu v oblasti baterie a připojení k alternátoru, kde může dojít ke korozi kabelů. Tato porucha je již závažnější, NHTSA totiž zmiňuje riziko požáru. I tentokráte vše vyřeší výměna, což platí také o posledním problémů, kdy je opět ve hře koroze. Tentokráte ochranných hliníkových plátů podvozku, které se tak mohou uvolnit a zranit další řidiče.
Poněkud náročnější modifikace se navíc již týká 87 vozů, mezi které patří exempláře Veyronu vyrobeného od 10. března 2006 do 9. března 2012, dále verze Grand Sport montované v období od 29. září 2009 do 14. října 2014 a v neposlední řadě také Bugatti Veyron Super Sport, jenž bylo produkováno od 18. února 2011 do 17. srpna 2012.
Žádné dodatečné informace již nebyly zmíněny, tisková zpráva pouze radí řidičům, jejichž vozy byly vyrobeny v inkriminovaných letech, aby kontaktovali zastoupení Volkswagenu. Dá se však počítat s tím, že všichni budou oficiálně obesláni. Termín výměny značka nezveřejnila, v případě korodujících komponentů ale nejspíše vše bude vyřešeno co nejdříve.














Svolávací akce se překvapivě nevyhnuly ani Bugatti Veyron
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před hodinouČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 3 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 4 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 6 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva