Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugattti přiznalo, že svá auta dodává zákazníkům už ojetá, navíc se s nimi před předáním ani trochu nemaže
včera | Petr Prokopec
Přijde vám to u tak prestižní značky nemístné? Však dodávat lidem auta se stovkami reálně najetých kilometrů a nulou na tachometru zní jako podvod. Tady je to ale naopak a automobilka je prý připravena nový vůz klidně sešrotovat, pokud při náročném ověřování kvality selže.
Při převzetí nového vozu člověk automaticky počítá s přibližně nulou najetých kilometrů. Či spíše s několika málo jednotkami desítkami, které auto ujelo po vlastní ose na cestě k dealerovi. U Bugatti by to člověk čekal tím spíš, však při cenách, jaké klientela převádí na konto značky, by se pak skoro slušelo, aby tachometr začínal pomalu v mínusu, aby majitel svůj skvost při první zkušební jízdě na oko ani neojel. Realita je ale taká, že každý vůz, který Bugatti pošle do světa, je zákazníkům dodán v podstatě ojetý - má najeté nejméně stovky kilometrů.
Automobilka svou zajetou praxi popsala do detailu teprve nyní, tedy v době, kdy již rozjela dodávky modelu Mistral. Ten je vůbec posledním v řadě, u kterého byl použit osmilitrový a čtyřmi turby přeplňovaný šestnáctiválec. Tato pohonná jednotka produkuje 1 600 koní, které míří na všechna čtyři kola skrze sedmistupňový dvouspojkový automat. Bugatti celkově vyrobí jen 99 exemplářů, všechny ovšem měly svého majitele ještě před loňskou premiérou, a to přesto, že Mistral startuje v přepočtu na asi 123 milionech korun.
Jakmile technici v Molsheimu tento roadster smontují, jeden ze tří testovacích jezdců (víc lidí k tomu nemá oprávnění) s ním vyrazí na projížďku. Během ní vůz najede minimálně 400 km. Pokud je během cesty objeven jakýkoliv nedostatek, i nepatrný, vůz se vrací do továrny, kde je vše vyřešeno. Následně znovu absolvuje „křest ohněm“, jakkoli druhá projížďka je kratší a trvá 50 km. Když si přitom uvědomíme, že mnohá Bugatti se na aukcích objevují s nájezdem pár set kilometrů, znamená to, že s nimi majitelé mohli snadno najet míň než testovací piloti.
„Měl jsem tu příležitost pomoci s 350kilometrovou trasou, kterou jsme v průběhu vývoje používali pro Veyron. A viděl jsem, jak se postupně vyvíjí ve zkoušku optimalizovanou pro Chiron a jeho deriváty,“ uvádí k neobvyklému procesu ověřování kvality prezident automobilky Christophe Piochon. Ona trasa vede skrze Alpské průsmyky, stejně jako napříč tamními vesničkami. Na místních dálnicích je pak ověřována stabilita i komfort, každá část trasy tak má své specifické zaměření.
Kromě toho má Bugatti uzavřené partnerství také s letištěm Colmar, kde na jedné z ranvejí jeho vozy dosahují rychlosti 300 km/h. Následně přitom dochází na test brzd či systémů ESP a ABS. Model Mistral pak navíc vyžaduje větší pozornost než vozy s pevnou střechou. Zajímavé přitom je, že maximálky dosahuje pouze ve chvílích, kdy posádce vlaje vítr do vlasů. Odnímatelný panel by totiž nezvládal ustát aerodynamické síly, které by na něj působily v rychlostech okolo 450 km/h.
Pozoruhodné je také odhodlání automobilky vyvodit z tohoto procesu klidně drastické a velmi drahé závěry. Pokud by vůz nebyl dostatečně kvalitní a dílčí opravy nevedly k jeho uvedení do patřičného stavu, je připraven jej klidně vyřadit z celého procesu, sešrotovat a vyrobit znovu. Možná tedy nakonec není špatné, že se před dodáním trochu projede...













Bugatti posílá každé auto, které vyrobí, na několik set kilometrů dlouhou testovací trasu, při které ověřuje kvalitu všeho myslitelného. Pokud přitom jeden z tří jezdců, kteří k tomu mají oprávnění, objeví nějakou nedokonalost, i tu sebedrobnější, dochází na její napravení a další projížďku. Ta má 50 km a opakuje se tak dlouho, dokud vše není v pořádku. A pokud auto není opravitelné, klidně může být sešrotováno a vyrobeno znovu od nuly. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
včeraI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Donington včera 16:00
- BMW R12 Toprak Passion: stavba od brněnských FSB Motor Works včera 11:17
- Časový program Grand Prix Sachsenringu včera 10:00
- Superbike se vrací ke svým kořenům, tedy do Doningtonu 8.7.2025
- V Brně a na Sachsenringu bez Chantry 8.7.2025
Nejčtenější články
Mercedes, který přežije i apokalypsu, je k mání sotva jetý po 1. majitelce ročník 1940. Není nic, co by se na něm mohlo pokazit
10.6.2025Základní verze nového Renaultu 5 je nejtragičtější vizitkou dnešních elektromobilů, chce spoustu peněz téměř za nic
10.6.2025Ve stodole našli téměř nejetou vzácnost mezi obytnými vozy, stála tam 27 let. Takových aut mělo vzniknout jen 30, teď může být vaše
10.6.2025Nové největší letadlo světa se představí už příští týden. Je tak obří, že i legendární Antonov Mriya spolkne jako malinu
10.6.2025Hořící obří loď se 751 elektrickými auty na palubě po týdnu opuštěná dál smutně pluje oceánem, postupně uhoří až k smrti
11.6.2025
Živá témata na fóru
- Letní pneu 195/55 R16 91H 07.10. 06:37 - Sught1986
- Další zajímavá autovidea 07.09. 17:29 - Eda
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.09. 13:36 - delphin
- Onboard videa 07.09. 07:44 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 07.08. 13:46 - Brus
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.08. 13:44 - Brus
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom