Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čínský Dongfeng prý koupí 30 procent koncernu PSA. Co na to řekne GM?
10.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské značky se sotva drží nad vodou, čínské peníze jsou však více než záchranným stéblem. I za cenu odevzdání řady nových technologií.
Zdá se, že francouzský koncern PSA je zachráněn. Do strádajících evropských automobilek Peugeot a Citroën totiž má napumpovat rovnou miliardu liber (cca 30 mld. korun) čínský Dongfeng Motor, který již se značkami spolupracuje na asijských trzích. Za svou finanční injekci se ovšem stane jedním z majoritních vlastníků, neboť podle čínských médií ve firmě získá 30procentní podíl. Zapotřebí však bude ještě domluva s odbory, neboť PSA potřebuje ke své restrukturalizaci také souhlas s redukcí odměn za přesčasy a zmrazením mezd.
Dá se ovšem čekat, že odbory nakonec budou muset ustoupit - finanční situace francouzských značek je totiž natolik špatná, že bez kýženého partnera by klidně mohl přijít bankrot a s ním mnohem větší propouštění dělníků a uzavírání továren. Proto ostatně rodina Peugeotů, která v PSA vlastní 25,4procentní podíl, již v červnu naznačovala, že je svolná k jakékoliv dohodě, pokud to povede k záchraně automobilky.
Až donedávna se přitom věřilo, že tento popud byl zamířen hlavně na koncern General Motors, který vlastní 7procentní podíl francouzských značek. Navíc Opel i Vauxhall rovněž bojují s propady prodejů, a tak by přiblížení obou koncernů mohlo vyřešit řadu problémů - i když v takové chvíli by asi o práci přišlo mnohem více zaměstnanců než s příchodem čínského partnera.
Pro GM však daný krok rozhodně nebude vítaným, zvláště za stávající situace, kdy je s koncernem PSA podepsána dohoda o třech společných projektech. Americko-německé technologie by se totiž nyní mohly snadno dostat na čínskou půdu, což je stav, kterému se GM snažilo zabránit již před časem zablokováním prodeje Saabu.
Uvidíme tedy, jak se celá situace vyvrbí a zda se hlavně vše potvrdí. Aktuálně totiž o chystaném převzetí 30procentního podílu informují jen čínská média. Navíc samotný Dongfeng nedávno popřel, že by chtěl finančně vstoupit do PSA - jakákoliv návštěva ve Francii prý byla jen sondováním. To však podle aktuálního vývoje dopadlo zřejmě úspěšně...






Dongfeng a PSA vyrábí společně celou řadu modelů, třeba MPV 3008
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 2 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejčtenější články
Šéf VW vydal varování pro akcionáře, chce udělat to poslední, co teď automobilka skutečně potřebuje
19.5.2025Tahle flotila nových policejních aut zločincům strach asi nenažene, v místě svého působení ale dává jistý smysl
19.5.2025Nový šéf Nissanu zkouší hodit vinu za současnou krizi firmy na Carlose Ghosna, baští mu to jen lidé bez špetky kritického uvažování
19.5.2025Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
19.5.2025Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
19.5.2025
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 13:48 - GeneHawkins
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB