Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant
14.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Že je Top Gear show a ne dokument, víme. Přesto překvapí, že Clarkson a spol. úmyslně upravili auta tak, aby nefungovala, jak mají.
Jste-li fanoušky Top Gearu, asi vám neunikl fakt, že ne všechno, co bylo v tomto pořadu k vidění, bylo skutečné. Tedy ne že by se dvě třetiny Top Gearu natáčely před zeleným plátnem, i když i na takové momenty jistě došlo, natočené scény byla ale obvykle stvořeny podle předem daného scénáře, nikoli tak, jak se v tu chvíli skutečně staly. Přesto přinejmenším v případě prezentace jednotlivých aut nevíme o případu, kdy by si produkce něco „vycucala z prstu”.
Jistě, byl tu kontroverzní případ okolo selhání Tesly Roadster, jenže jeho recenze nebyla vymyšlená. Scény s vozem byly částečně sehrané, ale na základě toho, co Top Gear skutečně zjistil a chtěl to tak odprezentovat i divákům. Má to jistě své mezery, za korektní to ale označil i soud. To, co Top Gear v díle, v němž vidíme Jeremyho Clarksona testovat tříkolové vozítko Reliant Robin, ale úplně korektní nebylo.
Toto vozítko bylo Top Gearem konstantně zesměšňováno pro fakt, že vepředu má jen jedno kolo, a tak je tento automobil náchylný k převrácení. Právě tenhle aspekt Robinu se přímo Clarkson rozhodl v Top Gearu zvýrazni. Asi by stačilo, kdyby jej „správným” způsobem protáhl „správnou” zatáčkou jako onehdá Němci tříkolou Fabii, jenže asi by to nebylo dokonalé. A tak produkce z Jezzova popudu upravila diferenciál vozu tak, že se převracel skoro v každé zatáčce.
Přesně to Clarkson přiznává ve svém nejnovějším sloupku v The Sun, kde konstatuje, že pokud s Robinem jezdíte alespoň trochu slušně, nikdy se nepřevrátí. : „Normální Reliant Robin by se nepřevrátil, pokud poblíž není rugbyový tým na cestě z hospody. A nebo nefouká silný vítr. Ale ve snaze rozesmát a pobavit jsem požádal hochy z produkce, aby si pohráli s diferenciálem, aby se ta nebohá malá věc převrátila pokaždé, kdy jsem zatočil,” píše doslova Jeremy Clarkson ve svém sloupku.
V onom filmu, který si můžete pustit i níže, to samozřejmě není řečeno. Z výbavy vozu je ale patrné, že se o převrácení vozu štáb minimálně bude snažit - standardní výbava Robinu rozhodně neobsahuje skořepinovou sedačku a čtyřbodové bezpečnostní pásy. A také není běžné, aby řidič vozu používal závodní helmu. Clarkson dále zmiňuje, že ekvivalent oddělení BOZP v BBC požadoval, aby v autě bylo malé kladívko, kterým by šlo rozbít okno, kdyby byl Clarkson ve voze uvězněn. Jestli je to žertovná narážka nebo fakt, je otázkou, ale Clarkson tak či onak jistě nebyl jediný, kdo věděl, že auta nejsou v úplně běžném stavu. A slavný moderátor nezůstal u tohoto kousku jen v rámci televizních pořadů.
„Od té doby jsem používal podobně 'cinknuté' Robiny v nespočtu automobilových fotbalových klání na našich živých show. Ve výsledku tak zřejmě není nikdo jiný na celém světě, kdo by se s autem převrátil tolikrát jako já,” konstatuje zjevně s úsměvem Clarkson a dodává, že toto auto má vlastně rád. Život s ním je prý jako péče o domácího mazlíčka - někdy je to „opruz”, neboť vůz je někdy umíněný a nespolehlivý, přesto si s ním užijete spoustu legrace. Zvláště když diferenciál není sériový.
Top Gear se zesměšňování Reliantu Robin věnoval docela hodně, ovšem když Clarkson, Hammond, May a Andy Wilman ustanovili novou produkční společnost, Clarkson si koupil Robin jako služební auto. A stejně to udělali i ostatní tři, takže nyní na parkovacích místech pro vedení stojí tři malé a trochu směšné tříkolky. Prý - berme i to s nadsázkou.
Toto odhalení nám na každý pád dopřává zajímavý pohled do zákulisí příprav Top Gearu. Na jednu stranu je jasné, že tento pořad byl vždy show a nikoli dokumentem, navíc staré britské auto připodobnitelné třeba k místnímu Velorexu není tím, o němž by bylo nutné v pořadu hovořit s vážností. Přesto tu vyvstává otázka, kam až byl Top Gear schopen zajít pro co nejlepší pobavení publika a co všechno v něm bylo podobně nafingované. Přece jen, třeba recenze nových aut - jakkoli podávané zábavnou formou - by se k podobným praktikám uchylovat neměly. A po dnešku je otázkou, zda se k nim s určitostí nikdy neuchýlily...








Reliant Robin dostal v Top Gearu pořádně zabrat, jeho náchylnost k převrácení ale není taková, jako ji pořad prezentoval
Zdroj: The Sun Driving
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha