Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia přijde s vlastním elektromobilem, jejich prodeje prý rostou
17.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Carlos Ghosn počítá s tím, že v roce 2020 naroste poptávka po elektromobilech padesátinásobně. Postará se o to poptávka, nebo spíše Evropská unie?
Zaměstnanci aliance Renault-Nissan mají očividně k dispozici velmi silné halucinogeny. Již podruhé v krátkém čase nás totiž zásobují výplodem, kterému krom nich věří snad už jen šéf obou společností Carlos Ghosn. Jinak si totiž nejde vysvětlit fakt, že zatímco evropské trhy prokazatelně klesají, u Renaultu vidí pravý opak. Nyní se navíc Ghosn přidal s přesvědčením, že na vzestupu je také poptávka po elektromobilech.
Svým způsobem má šéf Renaultu i pravdu, pokud tedy za poptávku budeme považovat omezený zájem vyvolaný dotacemi, zvýhodněními a úlevami všeho druhu. Zvýšený zájem ale neregistrujeme u lidí, kteří by měli za takový elektromobil dát násobně více peněz a ještě se přitom smířit s podstatně menší využitelností než u srovnatelného auta konvenční konstrukce. Výsledná prodejní čísla tomu odpovídají - v takovém Německu sice došlo k výraznému navýšení odbytu ve srovnání s loňským rokem, celkově však v srpnu bylo prodáno jen 435 vozů. To z celkového počtu 214 044 registrací představuje pouhá dvě promile.
Podle Ghosna by ovšem toto číslo v roce 2020, tedy v relativně blízké budoucnosti (6 let a 3 měsíce), mělo stoupnout na 10 procent, tedy na padesátinásobek. Nikoliv ovšem celosvětově, nýbrž v Evropě - to jen nahrává faktu, že Renault počítá s tím, že Evropská unie si ty elektromobily skutečně prosadí, žádný jiný, faktický důvod pro natolik rostoucí zájem o ně dnes jednoznačně neexistuje.
Ghosn zároveň doufá, že příspěvky Volkswagenu a BMW vzbudí další pozornost a zároveň se zaslouží o rozšíření infrastruktury. A právě do tohoto prostředí by měl přijít elektromobil značky Dacia, který je již prakticky schválenou věcí. „Jakmile zde bude poptávka, budeme na ni připraveni. Této poptávce už dnes napomáháme snižováním cen elektromobilů a podepisováním dohod s městy na celém světě.“
Sporné je přitom nejen to, zda takový zájem vznikne přirozeně, ale i to, zda se o něj mohou postarat alespoň regulace. Když se proti budoucímu limitu průměrné spotřeby vyjádřené emisemi 95 g CO2 na kilometr postavilo Německo, je možné, že na něj vůbec nedojde. Za současných limitů pak je možné existovat i s nabídkou plnou konvenčních automobilů a není nutné si pomáhat elektromobily takzvaně nulovými emisemi CO2 u elektrických aut, které se navíc do průměru započítávají hned několikrát.
Ghosn přitom na tlak EU spoléhá a dodává, že „není nic, co by elektrickou Dacii v budoucnu vylučovalo. Poznamenejte si proto má slova pro budoucnost. V daném průmyslu totiž bez elektromobilů a plug-in hybridů nebude možné dále prosperovat.“
Co si tedy z daného prohlášení máme vyvodit? Především to, že některé automobilky skutečně mocně sázejí na budoucnost nalajnovanou nikoli realitou, ale byrokratickými zásahy. To se sice zdá být pohodlnou sázkou na jistotu, je ale závislá jen na tom, že regulace přemůžou realitu. To se mnohdy stává, máme ale zato, že v tomto případě si Evropská unie vzala příliš velké sousto a spoléhání manažerů některých automobilek, že „se o to nějak postará”, je poněkud krátkozraká. Do sedmi let uvidíme, kdo v tomto boji zvítězí, my jsme zdravý rozum ještě neodepsali...












Dacia naposledy představila facelift modelu Duster, který je skutečně žádaný. V kombinaci s elektromotorem by ale dozajista jen narostla jeho cena, snížila se použitelnost samotného auta zájem o vůz nutně opadl. K čemu by Dacia takový vůz potřebovala?
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
včera
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Absurdní čtyřválcový Mercedes C od AMG skutečně končí, déle jak tři roky se na trhu trápit nevydržel
před hodinou
VW začal lákat na nové auto, které ještě dva roky nebude vyrábět, lidé tento krok přesto oslavují
před 3 hodinami
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
před 4 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Jaguar Land Rover vykázal za poslední kvartál hrozivou ztrátu, už se z ní také nemusí vzpamatovat
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.19. 10:54 - mattonecz
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.19. 10:15 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 08:10 - jerry
- Motor 1,6 55kw nestartujezza vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
- Lampárna (stěžovatelna) 11.18. 14:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 11.18. 13:59 - pavproch
- Opel obecně 11.18. 11:06 - HondaMan
