Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dát Ferrari jiný motor nemusí být svatokrádež. Tato F355 už nemá V8
12.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když někdo nadělí jiný motor Trabantu, Golfu nebo klidně i nějakému BMW, dá se to označit za celkem běžné. Ale co když dá někdo vale původnímu motoru Ferrari?
Ferrari F355 se vyrábělo s vidlicovým osmiválcovým motorem. Měl 3,5 litru objemu a pět ventilů na válec. Nabídl 381 koní a byl párován buď se šestistupňovým manuálem, nebo s elektrohydraulicky ovládaným robotizovaným manuálem, označeným u Ferrari jako „F1”. Bylo to první silniční auto, které takovou převodovku dostalo.
Tima Eckarta ale netrápilo, že by jeho F355 neměla manuál. Ten měla, ale také měla jen osm válců, dvanáctiválec se do tohoto modelu nemontoval a právě po tom majitel toužil. Jenže měnit motor u Ferrari za jiný je krajně neobvyklé, na rozdíl od jiných případů tzv. „engine swapů”. Něco lepšího než motory Ferrari existuje jen výjimečně a dát do italského stroje něco jako osmiválec z Corvette či cokoli podobného, by kde kdo označil za svatokrádež.
Ale co kdyby šlo o jiný motor Ferrari? To už nezní jako krok zpátky. Tim se tedy rozhodl vydat právě touto cestou - chtěl plochý dvanáctiválec, který u Ferrari montovali naposledy v roce 1996 do 512 M, poslední evoluce Testarossy, a tak zkusil zkombinovat právě dvanáctiválec tohoto vozu s menším modelem F355.
Oba typy měly motor uprostřed podélně, takže jistá podobnost tu je. Dvanáctiválcový boxer je ale podstatně delší a širší než V8, takže to zas tak snadná práce nebyla. Aby si ji co nejvíc ulehčil, do svého F355 namontoval motor z Ferrari 512 TR i se zadním pomocným rámem, převodovkou a nápravou.
Samozřejmostí bylo rozšíření zadní části karoserie, v bocích muselo přibýt celkem 203 mm, aby se sem dvanáctiválec vešel. Na první pohled to neznalý člověk nepozná, ale už na ten druhý je jasné, že tu není něco úplně správně. Oko fanouška odhalí i jiné víko motorového prostoru, je to na zakázku stavěný kousek.
Pod koly jsou nyní brzdy z modelu 550 Maranello, protože nyní musí krotit 434 koní a 491 Nm plochého dvanáctiválce o objemu 4,9 litru. Kromě techniky se změnila také otevřená kulisa řadicí páky - do 512 TR se montoval pětikvalt - a sedačky. Původně tu byly skořepiny značky Sparco, pak se na jejich místo nastěhovaly jiné se speciálním čalouněním a s vyšitým nápisem F 512 GTB. Stejný nápis je i na nových karbonových prazích - tak Tim autu říká.
Vůz má s novým motorem za sebou již několik tisíc kilometrů, během kterých bylo mimo normální servis nutno i opravit převodovku. Dostala novou, silnější hlavní hřídel, nový diferenciál a samozřejmě byla opravena i prasklina ve skříni, která je vidět na jedné z fotografií.
Podle majitele není takovéhle poškození u pětikvaltu v 512 TR neobvyklé, když jezdíte naplno - a to on rozhodně dělá. „Nepotřebuji Ferrari na předvádění, potřebuji Ferrari na rychlou jízdu. Když chci jet pomalu, jedu Rolls-Roycem,” konstatuje.
Nemůžeme s jistotou tvrdit, že takováhle stavba je unikátní, možná se na světě našel ještě někdo, kdo měl podobný nápad. Je ale rozhodně výjimečná. Pokud tedy přemýšlíte, jak ze svého F355 dostat víc výkonu, a plochý dvanáctiválec se vám líbí svou ojedinělostí, tohle by mohla být zajímavá cesta. Jen je otázka, jestli z finančního hlediska nebude lepší nezachovat F355 v sériovém stavu, jejich ceny jsou na vzestupu, jako skoro u všech starších Ferrari























Takhle upravené F355 jistě není běžnou věcí
Zdroj: Ferrari Chat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
- Po crashi vyhrál zkrácený závod Moto3 v Sepangu Furusato včera 10:29
Nejnovější články
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 41 minutami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před hodinou
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
před 2 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 4 hodinami
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 10:21 - M.Z.
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
