Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Designér BMW se pokusil vysvětlit, proč má nová řada 7 tak monstrózní ledvinky
13.3.2019 | Petr Prokopec
Jen málokterý facelift si v posledních letech získal tolik pozornosti jako modernizace BMW řady 7. A v dobrém slova smyslu to nebylo. Podle Alexeje Kezhy z BMW ale Mnichov s tímto řešením přijít musel.
Na stále probíhajícím ženevském autosalonu narazíte i na stánek BMW. Německá automobilka tam skoro již tradičně nepřivezla žádnou zásadní novinku, ve švýcarské metropoli ale mimo jiné ukazuje inovovanou řadu 7, jejíž ledvinky můžete pomalu považovat za stěžejní navigační bod - při jejich velikosti je uvidíte pomalu už od hranic Švýcarska s okolními zeměmi. Jde o jeden z možná nejkontroverznějších prvků historie BMW, který fanoušky mnichovské limuzíny rozdělil na dva nesmiřitelné tábory. Ten početnější mu dává palec dolů, proto se BMW rozhodlo vyslat do Ženevy designéra Alexeje Kezhu, aby se s většinovým názorem pokusil něco udělat.
Dle Kezhy zvětšení čelních ledvinek o 50 milimetrů směrem vzhůru slouží hned dvěma účelům. Zaprvé je tím jasně narýsované portfolio německé značky, ve které řada 7 okupuje vrchol mezi sedany, stejně jako třeba X7 je tím nej mezi SUV. A z toho důvodu v podstatě musela dostat majestátní čelní masku, s jakou jezdí i vlajkové lodi u konkurence, třeba Audi A8 či Mercedes-Benz třídy S. K nim však výrazné proporce tak nějak patří, zatímco BMW máme spojené s atletickou štíhlostí.
Automobilka přitom dle původního receptu fungovala ještě u minulé generace F01, která byla mnohými majiteli považována spíše za velký sportovní sedan než pohodlnou limuzínu. Nicméně stejně tak bylo dané provedení spojeno i s řadou technických problémů, jež Němci vyřešili s příchodem nástupce generace G11. Jelikož se tím však skutečně již hodně vzdálili od svých sportovních kořenů, rozhodli se řadu 7 posunout i viditelně na úroveň vozů, jako je nejen výše zmíněná třída S, ale třeba i Rolls-Royce.
Ve srovnání s britskou ikonou je maska nového BMW o poznání menší, Kezha navíc tvrdí, že její zvětšení vůči předfaceliftovanému modelu mu pomohlo vytvořit čistší nárazník. Ten se po stranách pyšní specifickými trojúhelníky, které nahrazují tradiční mlhovky. Designér značky pak dodává, že jejich tvar napomáhá se vháněním vzduchu do úzkých štěrbin na bocích vozu, jež zlepšují aerodynamiku a snižují vztlak na přední nápravě.
Zajímavé přitom je, že příznivci novinky, kteří proti zvětšeným ledvinkám neprotestovali, zase mívají námitky vůči zmíněným trojúhelníkům. Po Kezhově vysvětlení je ale prý tento prvek dráždí daleko méně. A jelikož ona maska je konečně v souladu s konkurencí, koupi novinky se rozhodně bránit nebudou. Na rozdíl od kritiků, kteří prý ve většině případů stejně na koupi řady 7 ani nemají.
Je tedy otázkou, jestli Kezha vůbec něco vysvětlil - skoro mohl říci, že BMW takto příď udělalo proto, že mu to přišlo jako dobrý nápad a vyznělo by to podobně. Technickou podstatu nové řešení pochopitelně nemá a všechno ostatní je subjektivní. Otázkou tak nyní je hlavně to, kam se BMW vydá dále, neboť stávající velikost je tak enormní, že skoro nemůže být větší. Vše ale nakonec bude záviset hlavně na tom, jak na novinku zareagují zákazníci - designér může něco tvrdit, čas a prodeje ale mohou ukázat pravý opak.







Designér BMW Alexej Kezha se pokusil vysvětlit, proč má nová řada 7 takové čelní partie, jaké má. Ani vodopádem slov ale aspoň naše vnímání nikam neposunul
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejčtenější články
Němci vzkřísili myšlenku nejrychlejšího stroje pro přepravu sportovních aut, má úchvatné parametry
19.11.2025
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
20.11.2025
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
20.11.2025
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 02:45 - Jaggie
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Rychlodotazy 12.17. 19:03 - PepaSFI
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
