Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude
1.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Doposud platilo, že auta vybavená naftovými motory držela cenu relativně i absolutně lépe než ta s benzinovými. Teď už to neplatí a platit dále ani nemá.
Kauza Dieselgate ovlivnila celý automobilový průmysl, o tom nemůže být sporu. Zejména v Evropě se tak lidé stále více přesouvají od naftových motorů k těm benzinovým, o čemž svědčí i data o prodejích nových aut za první letošní půlrok. Dieselové motory poprvé po 8 letech ztratily vládu a poměrně výrazně zaostávají za těmi benzinovými. Není to ovšem jediná velká rána, která je stihla či stihne.
Již z dřívějška víme, že zájem o ně rapidně klesá i v Německu a dalších dosavadních „naftových baštách”. To má pochopitelně vliv i na ceny, které jdou nyní dolů bezprecedentním způsobem. Zatímco dosud platilo, že diesel byl sice dražší na pořízení, ale také se snáze a dráže prodal, nyní už to neplatí. Podle dat Deutsche Automobil Treuhand (DAT) měla tři roky stará ojetá auta dieselem loni hodnotu v průměru 54,5 procenta z původní ceny. Letos to už je 54,2 %.
Nejde tak o drastický pokles, nicméně posun tu je a především - benziny už hodnotu drží lépe. Jejich hodnota totiž po třech letech aktuálně dosahuje na 56,1 procenta původní ceny, to je znovu bezprecedentní stav. Též platí, že ojetiny s benzinovými motory se prodávají rychleji - v průměru se nyní v bazarech zdrží 80 dnů, diesely 101.
Podle zprávy DAT jde navíc jen o první takový propad v letošním roce, v následujících letech přijdou další. Zatím je totiž slábnoucí zájem věcí spíše západnějších částí Evropy, který do jisté míry vyrovnáván exportem do po dieselech stále lačnějších východních zemí. Jakmile bude láska k dieselům zasažena i v těchto končinách, přijdou další poklesy.
DAT dále dodává, že cenu určuje stáří vozu i nájezd. Největší propad hodnoty je spojen s prvním rokem vlastnictví a provozu, kdy lze očekávat napříč veškerými segmenty zhruba 24,5procentní propad. Tedy za předpokladu, že se s nájezdem vejdete do 15 tisíc kilometrů. V dalších letech pak hodnota aut klesá již mnohem pomaleji, v průměru o nějakých pět až šest procent ročně.
Dodat pak jen lze, že slábnoucí poptávku po dieselech nyní vede Německo, kde „protinaftové nálady” rozdmýchávají i snahy měst zakázat vjezd dieselových aut do center, zvláště pak těch, jež plní emisní normy EU1 až EU4. Proto se jich lidé zbavují, i s ohledem na nemalé šrotovné. Místo „producentů sazí“ pak kupují hlavně benzinové vozy, jejichž registrace vzrostly o 51 % vůči 15 procentům dieselů plnících emisní normu Euro 6.
Karty do budoucna jsou, zdá se, rozdány jasně a pokud uvažujete o koupi nového auta, veďte tyto informace v patrnosti. Je krajně nepravděpodobné, že by dieselové auto mělo být do budoucna z hlediska zachování hodnoty lepší investicí než to benzinové...
























Ceny ojetých dieselových aut se propadají, pro kupce ojetin z řady českých motoristů to může být dobrá zpráva. Pro kupce nových dieselů už méně
Zdroj: DAT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejnovější články
Bizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 2 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 3 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 5 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch