Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Léta nechtěné staré BMW se dnes prodává za víc než milion i s 358 tisíci km
7.12.2020 | Mirek Mazal
Mít tak po ruce křišťálovou kouli, mohli jste si ještě v minulé dekádě koupit některý z těchto vozů a čekat na svůj den. Dnes vzácné BMW řady 8 s motorem V12 a manuálem je taková cennost, že velmi drahý je i nejvíce ojetý kus v prodeji .
První generace BMW řady 8 označená E31 byla vyráběna mezi roky 1989 a 1999. Poměry v automobilovém průmyslu jsou dnes úplně jiné, dlouhé kupé by před dnešními předpisy neobstálo a vlastně ani ve své době u zákazníků nebodovalo, dnes je ale mezi sběrateli o tento model čím dál větší zájem. Ve srovnání se zbrusu novou řadou 8 je historický originál podstatně exotičtější, zejména pokud jde o špičkový model 850 CSi s motorem V12 vyvinutým u BMW Motorsport.
Takových aut se dnes v Evropě prodávají desítky, levně ale nejde koupit jediné z nich. Nejlépe o tom svědčí kousek na zdrojovém odkazu, který je současně tím nejvíce ojetým v prodeji. Toto BMW 850 CSi bylo vyrobeno v roce 1993 v evropské specifikaci, kterých vzniklo celkem 1 510 kusů a většina (1 125 z nich) má volant na levé straně. Jde tedy o nepochybně vzácné auto, přesto by vám na něj ještě před nějakými 15 léty stačily statisíce korun. A na verzi 850 Ci ještě mnohem méně.
Dnes je situace úplně jiná a atraktivita varianty CSi stoupá snad každým dnem. V tuto chvíli jde o sběratelské auto klidně za miliony a za nižší jak sedmimístnou sumu nepořídíte ani takto „zhuntovaný” exemplář. Vůz v černé metalíze Cosmos nevypadá špatně, 24letý provoz znamenající celkem 358 tisíc najetých kilometrů ale nemohl projít bez následků A zejména v interiéru je květnatá historie vozu znát.
Je proto otázkou, kolik radostí a kolik starostí skrývá dlouhá kapota s mrkacími světlomety. Nad přední nápravou pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,6 litru. Atmosférický motor označený jako S70 byl značně upraven v oddělení BMW Motorsport. Konečný výkon dosáhl 280 kW (381 koní) a točivý moment 550 Nm. Pro zdůraznění sportovní orientace byl špičkový model nabízen výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco slabší motory byly k dispozici také s čtyřstupňovým automatickým řazením. Tento kus má tedy pochopitelně manuál.
Nabídka z německého Engelskirchenu nevypadá jako bůhvíjaké terno, požadovaná částka ale přesto zřejmě není přemrštěná - v aukcích se prodávají za více jak 2 miliony Kč i exempláře s nájezdem přes 100 tisíc km. Je to pozoruhodný vývoj a člověk jen může litovat, že někdy před 15 léty neměl křištálovou kouli. A je pořád docela pravděpodobné, že tohle auto bude jen cennější, evidentně skoro bez ohledu na nájezd.









Tohle auto nikdy nebylo všední, přesto o něj zejména po začátku nového milénia téměř nikdo nestál. Dnes je vyvažováno zlatem, a to až do té míry, že přes 1 milion Kč stojí i nejvíce ojetý kus v nabídce. Ilustrační foto: BMW
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
