Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění

Ani při natáčení pořadů jako Top Gear nebo The Grand Tour zjevně není těžké přijít k vážnému zranění. V tomto případě se ale každý se zkušeností se Škodou s motorem vzadu bude chytat za hlavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění

13.7.2020 | Petr Prokopec

Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění

/

Foto: Drive Tribe@Youtube

Ani při natáčení pořadů jako Top Gear nebo The Grand Tour zjevně není těžké přijít k vážnému zranění. V tomto případě se ale každý se zkušeností se Škodou s motorem vzadu bude chytat za hlavu.

Pokud jste vlastnili nebo nadále vlastníte Škodu 742, tedy proslulé stopětky, stodvacítky a další podobné typy, pak jistě víte, že existují mnohá úskalí, na která je třeba dávat pozor. Jedním z nich je jízda do zatáček, ovšem nikoliv kvůli nekomunikativnímu řízení či špatnému podvozku. Často se totiž stávalo, že vlivem setrvačných sil došlo v nádržce na dolévání vody na nežádoucí pohyb plováku, jenž následně ucpal výpustní hrdlo. Či se pouze zasekl termostat. Výsledek byl ovšem pokaždé stejný a projevoval se kouřem zpod kapoty.

Na požár v motorovém prostoru díky bohu obvykle nedocházelo, pohonná jednotka se „pouze” začala přehřívat. O to chladnější hlavu jste ovšem v dané situaci museli zachovat, třebaže správný postup je dobře znám. Abyste vám totiž nehrozilo opaření od páry v nádržce či úder víčkem, jenž by poháněl nemalý tlak, skutečně jste při přehřátí pohonné jednotky museli na chvíli složit ruce v klín a s rezervní lahví vyčkat pár minut, než došlo na ochlazení motorového prostoru.

Že vám zbytečně strašíme? Chyba lávky, starších vozů, a tedy nikoliv jen u Škod s motorem vzadu a pohonem zadních kol, jsou totiž podobná zranění vcelku běžná, jak jsme ostatně svého času viděli. A před dvěma lety k takovému málem přišel i James May. Tomu se totiž přehřál motor Mercedesu S123 Kombi, se kterým před třemi roky natáčel Mozambický speciál. Jeden z členů štábu, vedle nějž moderátor stál, udělal totiž přesně to, před čím varujeme. Tedy uvolnil příliš rychle víčko expanzní nádobky chladicí soustavy.

Zpoza kapoty záhy vytryskl gejzír páry a vařící vody, kterému naštěstí všichni přítomní zvládli uniknout. Jak přitom následně May trefně poznamenal, přesně z toho důvodu jsou ve vozech varovné nápisy. A jelikož je lidé ani tak neposlouchají, začali automobilky přivádět do hry stále více elektronických asistentů, z nichž mnohé již ani nejdou vypnout. Těmto případům zatím žádná berlička nezabrání, možná by ale měla. Jak vidno, chyby dělají i profesionálové.


Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 1 - James May mozambicky special nataceni nehoda 01Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 2 - James May mozambicky special nataceni nehoda 02Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 3 - James May mozambicky special nataceni nehoda 03Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 4 - James May mozambicky special nataceni nehoda 04Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 5 - James May mozambicky special nataceni nehoda 05Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 6 - James May mozambicky special nataceni nehoda 06Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 7 - James May mozambicky special nataceni nehoda 07Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 8 - James May mozambicky special nataceni nehoda 08Dosud nezveřejněné záběry ukazují, jak James May těsně unikl vážnému zranění - 9 - James May mozambicky special nataceni nehoda 09
James May se před dvěma lety takřka na vlastní kůži přesvědčil, že přehřátý chladič starších aut se skutečně nemá ihned otvírat. Foto: Drive Tribe@Youtube

Zdroj: Drive Tribe

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše