Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Muž ukázal světu, proč nikdy neotevírat víčko nádoby rozpálené chladicí kapaliny
11.7.2019 | Mirek Mazal
Trochu to připomíná slavnou scénku z Obecné školy - někteří prostě musí určité věci poznat na vlastní kůži. Otvírat přehřátý chladicí systém auta je prostě hloupost, i s hadry v ruce.
Důrazné varování před otvíráním víčka nádobky s vroucí chladicí kapalinou nevzniklo náhodou. Neustálé upozorňování na možné popálení stříkající tekutinou není projevem hysterie a má reálný základ ve fyzikálních zákonech. Kapalina je v uzavřeném chladicím systému pod tlakem, má tedy vyšší teplotu varu a po kontaktu s okolním prostředím se okamžitě začne vařit a doslova exploduje. Přístup k chladivu v motorovém prostoru je tedy v případě přehřátí motoru nutné nechat na později, kdy se agregát přirozeně ochladí a dovolí chladicí okruh bezpečně otevřít.
Teoretické poučky některým nestačí a zřejmě méně chápavý Matthew Elliott potřeboval odvézt do nemocnice, aby všem podobným pochybovačům ukázal následky neuposlechnutí dobře míněných rad. Na pravé ruce bude mít výhružnou vzpomínku nejspíše do konce života. A to může být rád, že zůstalo jen u popálené kury.
Elliott zastavil u kraje své BMW E36 s vařícím chladivem, které se chtělo dostat přes uzávěr nádobky. Britský amatér vzal do pravé ruky hadry, aby se nepopálil, ale zapomněl na tlak uvnitř celého oběhu. Když se mu tedy po chvíli podařilo odšroubovat plnící uzávěr, vařící voda vytryskla do vzduchu v obrovských a opakovaných gejzírech.
Pálivá fontána zasáhl Elliota, který nestihl a snad ani nemohl stihnout uskočit. Nejvíce utrpěla jeho pravá ruka natažená u syčící kapaliny, která se před jeho zraky měnila v žhavou páru. Majitel E36 se chvíli svíjel bolestí vedle svého BMW, kvůli popáleninám pak musel odjet do nemocnice. Doktoři ošetřili velkou ránu přes celé předloktí a zároveň vznikly dostatečně odrazující záběry odhalené kůže, aby připomněly všechny poučky o nebezpečí vroucí vody v chladiči.













Zdánlivě nevinné otevření systému chlazení se v případě, kdy je zahřátý, rychle změní v bolestivý zážitek
Matthew Elliot vlastni hezké BMW řady 3 generace E36, ...
...teď je i majitelem popálené ruky
Zdroj: Matthew Elliott@Facebook
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 6 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 7 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 10 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva