Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenec rozebral volant nové Tesly Model 3 a ukázal, co se nachází uvnitř
7.4.2019 | Petr Prokopec
Tesla proslula tím že dělá věci jinak než ostatní a inovuje i provedení komponentů, na kterých zdánlivě není co vymýšlet. V případě volantu Modelu 3 to ale tak úplně neplatí.
Tesla se velmi ráda chlubí jednoduchostí interiérů svých vozů, kde tlačítka jsou pomalu zakázaným prvkem. Takový Model 3 jich ve svých útrobách skrývá naprosté minimum, dvě rolovací přitom najdeme na volantu. Jedna logika věci tak velí očekávat, že extrémně jednoduchý ve své konstrukci bude i samotný volant. Jiná ale připomíná, že Tesla dělá „normálně” máloco, a tak není nemístné očekávat nějaké neobvyklé řešení i na tomto místě.
Jak je tomu doopravdy, se rozhodl zjistit automobilový nadšenec vystupující na Youtube pod přezdívkou RoyBoyPoly, který dříve pracoval po Teslu. Pro firmu zjevně neznamenal tolik, aby za odměnu dočkal celého Modelu 3, jeden z přátel, které si v automobilce udělal, mu ale daroval alespoň volant od vozu. Nejde o plně produkční kousek, k tomu mu chybí kupříkladu bílé šipečky po obou stranách rolovacích tlačítek či airbag. Ten se běžně skrývá za plastovým krytem, jenž je ozdoben logem značky. To pak neodkazuje na název Tesly, jak by mnohý očekával, nýbrž na vnitřní část elektrického ústrojí, který se stará o pohon všech vozů značky.
Aby mohlo dojít k vyjmutí krytu, jehož součástí je běžně airbag, je zapotřebí vsunout imbus do dvou dírek po stranách volantu. Uvolněna je tak svorka, která jinak drží kryt na svém místě. Jakmile ten zmizí, volant toho ve svých útrobách mnoho nenabízí. Víceméně tu totiž máme jen pár šroubků, plastových dílů a drátů, jenž propojují ona tlačítka s řídícím softwarem vozu. Za povšimnutí přitom stojí nápisy Tesla, které se objevují prakticky na všem včetně řídicích modulů.
I tímto krokem chce kalifornská automobilka udělat definitivní tečku za minulostí, jenž je spojena s Modely S a X. V době jejich příchodu na trh totiž menší podíl v Tesle držel i koncern Daimler, který navíc značce dodával i některé komponenty. Proto má být volant těchto starších modelů komplikovanější a samotná rolovací tlačítka pak postrádají prý jednoduchost. Řešení použité v nové trojce má být naopak maximálně jednoduché a přímočaré, což ovšem ve výsledku znamená třeba i to, že vůz nenabízí vyhřívaný volant - prvek, který dnes pořídíte i do aut, jakýmkoli jsou kompaktní Škody či Kie.
Tím nám rozborka končí, na pochopení volant Tesly Model 3 doktorát z raketových věd zjevně nepotřebujete. Tedy alespoň za předpokladu, že vám stačí pouze rozebrání na základní mechanické komponenty. Pokud však zatoužíte rozebrat i elektronické moduly rolovacích tlačítek, bude již minimálně nějaký ten vzdělávací kurz potřebovat. Je však otázkou, zda by vám to k něčemu bylo. V tomto ohledu Tesla zjevně zbytečně neinovovala, jak je jejím zvykem, ale výjimečně vsadila na heslo, že v jednoduchosti je krása.










Volant Tesly Model 3 je na rozdíl od některých částí vozu extrémně jednoduchý, jistě ku prospěchu věci - od nákladů na výrobu přes okamžité fungování až po trvanlivost
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 11 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha