Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari čekají změny, šéfovi se nelíbí California ani dlouhé čekací lhůty
8.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Šéf Fiatu, Chrysleru i Ferrari Sergio Marchionne promluvil v Ženevě. A k nejcennější ze „svých” značek nebyl dvakrát shovívavý, chce změny.
Automobilku Ferrari možná čekají podstatné změny v nabídce. Na toto téma promluvil Sergio Marchionne, šéf značky, na ženevském autosalonu. První otázkou je budoucnost modelu California, na který se z Marchionneho úst snesla kritika. „Má problém profilovat se jako skutečné Ferrari,” takže nad jeho budoucností je prý potřeba uvažovat.
California měla být původně prodávána jako Maserati, to v době, kdy Ferrari ještě mělo nad trojzubcem plnou kontrolu. Jenže vývoj byl náročnější a dražší, než značka čekala, a auto by na Maserati bylo příliš drahé. Proto dostalo logo Ferrari. Jenže schopnosti vozu nebyly tak úplně hodny vzpínajícího se černého koníka.
Přesto se, překvapivě také pro samotné Ferrari, prodává velice dobře. Facelift a nový motor pod kapotou toho spoustu vylepšily a o modernizovanou Californii T je ještě vyšší zájem než dříve. Marchionne přesto hovoří o tom, že role tohoto modelu bude možná přehodnocena. Nenaznačuje nicméně, že se přestane vyrábět.
Co značku dále trápí, je frustrace jejích zákazníků nad vyprodanými modely a dlouhými pořadníky na ty běžnější. Automobilka tedy přemýšlí nad dalším modelem. „Musíme přehodnotit nabídku,” uvedl Marchionne také na tiskové konferenci. Věří, že „je neprozkoumané území v prémiové části nabídky”, ale neřekl ani náznakem, co konkrétně má na mysli.
Dodal nicméně, že „pokud na to nebude čekací listina, udělali jsme to špatně”. Jsou to přitom právě dlouhé pořadníky, které značku vedou k nápadům na rozšíření portfolia, ale očividně nějaké pořád musí být, Ferrari nechce vyrábět na sklad. Tak dlouhé, jak jsou nyní, ale obchodu neprospívají, někteří zákazníci prý odcházejí k Lamborghini, protože se jim nechce čekat na Ferrari.
Ovšem, značka může plánovat skoro cokoliv. Třeba o menším sporťáku jako duchovním nástupci Dina, který by mohl dostat V6 z Alfy Giulia QV. Po pravdě, takové Ferrari 296 Dino by nebyla vůbec špatná varianta. Anebo taky samozřejmě může být v plánech SUV, když Lamborghini jedno zanedlouho nabídne. Čekací listina by na něj byla určitě taky.
Ferrari by také mohlo zvýšit svou roční produkci z aktuálního uměle nastaveného limitu osmi tisíc aut. Vloni prodalo 8 014 kusů, na letošek Marchionne předpovídá mírné zvýšení, ovšem nikoliv nad číslo 8 500. Jakýkoliv nový model, ať to bude sporťák nebo pseudoterénní nástavec na image, je pravděpodobně ještě dost daleko v budoucnosti.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.



































Ferrari 812 Superfast (na snímcích) je nástupcem F12berlinetty, onen nový model bude jiný, odhadujeme
Zdroje: Autocar poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 9 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 11 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
