Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford prý po novém Focusu RS eviduje silnou poptávku, přesto s výrobou váhá
9.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál říká, že nový Focus RS vyrobit chce, mnoho konkrétního proto však zatím nedělá. Do roku 2017 jej tak možná ve výrobě neuvidíme.
V poslední době se může zdát, že jsme si automobilku Ford vybrali jako terč veškeré kritiky. Pravda je ovšem taková, že pouze komentujeme kroky a rozhodnutí, nad kterými nezřídka zůstává rozum stát. Zvláště pak nechápeme zdlouhavý příchod nového Mondea, které kromě Spojených států již zamířilo i do Chile. Evropa se sice má dočkat letos na podzim, takových slibů tu již bylo mnoho. A i kdyby nyní doznaly naplnění, stále se bude jednat o vůz, který se za oceánem začal prodávat již před třemi roky.
O novém Mondeu však dnes řeč nebude, místo toho se zadíváme na třetí generaci Fordu Focus RS. Zmatků se ovšem ani v tomto případě nezbavíme. Jak jsme totiž mohli poinformovat o víkendu, podle šéfa evropské divize Stephena Odella „není o čem mluvit“. To nepochybně znamená, že na příchod vrcholného hot hatche můžeme v dohledné době zapomenout. A dočkáme se jej vůbec? Podle provozní šéfky modrého oválu Barb Samardzich možná ano - ta naznačila, že Focus RS je ve fázi zvažování a vývoje.
„Dnes vám nic nemůžu potvrdit, ale řekněme, že je zde silná poptávka. Tedy něco, co nás nutí tento vrcholný model vyrobit,“ uvedla k dané záležitosti Samardzich. Její slova vzápětí nepřímo potvrdil mluvčí Fordu, podle něhož má značka „minulost bohatou na modely RS a tak nemůže nechat konkurenci, aby jí překonala“. Máme tak být v klidu, neboť šéf designu Martin Smith a jeho tým jsou plně soustředěni na budoucí sportovní modely automobilky.
Tato slova přitom naznačují mnohé, nikoliv pouze to, že u evropského Fordu zjevně levá ruka neví, co činí ta pravá. Zároveň ale začíná být možné i to, že v této generaci, která se do důchodu chystá v roce 2017, již nový Focus RS nevznikne. Pokud totiž ještě nepadla oficiální zelená, sotva se může mluvit o pořádném vývoji. A to ani nezmiňujeme testování, prezentace, marketing či přípravu na samotnou výrobu, která také nějaký čas zabere, Fordu obzvlášť.
Na druhou stranu, verze RS se vždy objevila v závěru životního cyklu standardního Fordu Focus. Je tedy možné, že modrý ovál to stihne i tentokráte, přičemž pokud se tak stane, pak novinka s největší pravděpodobností použije 2,3litrový čtyřválec EcoBoost, který byl vyvinut pro základní provedení modelu Mustang. V jeho případě ovšem výkon činí 309 koní, zatímco u Focusu RS by vylétl někam k 350 koním.
Tato síla by přitom měla směřovat pouze na přední kola, čímž chce značka udržet na uzdě hmotnost i cenu, jež se má pohybovat okolo 25 000 GBP (cca 825 tisíc korun). V té chvíli samozřejmě bude muset sáhnout po elektronickém diferenciálu, mimo něj je ovšem ve hře i dvouspojková převodovka Powershift. Její užití však momentálně prochází interní debatou, proto zatím počítejme jen s manuálem.
Jak jsme ovšem zmínili výše, stále není jisté, že nový Ford Focus RS bude. Jistotou je totiž prozatím pouze inovovaná verze ST, která má do prodeje dorazit letos v létě. Oproti předchozímu provedení chce přitom nabídnout hlavně působivější design, výkon dvoulitrového motoru EcoBoost zůstane na 250 koních. Současné s ní pak dorazí i dříve avizované dieselové provedení.





















Druhá generace Fordu Focus RS byla opravdu působivým nástrojem na klikaté okresky. Ta třetí ale možná vůbec nevznikne
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 11 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejčtenější články
Nové Audi A5 je tak nepřesvědčivé, že v testech dostává nakopáno nejen od 6 let starého BMW, ale i od mainstreamu
22.7.2025Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km
22.7.2025Toyota odhalila pozadí vyřazení hybridního sporťáku z její nabídky, o automobilovém průmyslu poslední dekády to říká vše
23.7.2025Nový vrcholný Moskvič se konečně začal prodávat. Je větší, silnější a vybavenější než srovnatelná Škoda, stojí ale podstatně míň
23.7.2025Šéf BMW M popsal, jak Euro 7 oklikou zabíjí spalovací motory. Němci ale podle něj mají triky, jak zabránit nejhoršímu
23.7.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 20:10 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda