Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Herci, který ztvárnil Enza Ferrariho v novém životopisném filmu, zakázali řídit Ferrari
18.9.2023 | Petr Prokopec
Zní to absurdně samo o sobě. A vyznívá to ještě absurdněji, když si uvědomíme, jak se jmenuje. I když jej tedy ve filmu uvidíte „jeho” auta řídit, ve skutečnosti nesměl usednout za volant žádného z nich.
Pokud do kina vyrážíte pouze na automobilové filmy, pak jste za poslední rok neutratili zrovna málo. Zvláště pokud jste kromě svého lístku platili také vstupenky pro zbytek rodiny a její občerstvení. Nejprve se totiž režisér Bobby Moresco za pomoci herce Franka Grilla pokusil zmapovat životní osudy Ferruccia Lamborghiniho. Letos na jaře se pak dovalilo desáté Rychle a zběsile, zatímco závěr letních prázdnin již byl spojen s premiérou Gran Turisma. To se tváří pomalu jako hraný dokumentem, neboť mapuje příběh Janna Mardenborougha, který se z PlayStation dostal do kokpitu skutečných závodních aut. Ve skutečnosti má ale k realitě hodně daleko.
Na pořádnou laskominu si tak nejspíše musíme ještě pár měsíců počkat. A protože řeč je o letošku, nejde o snímek Apex z prostředí Formule 1, kde se hlavní role zhostil Brad Pitt. Místo toho máme na mysli snímek Ferrari, který natočil známý režisér Michael Mann. Film se odehrává převážně v roce 1957, tedy v době, kdy se Enzo Ferrari stále ještě nevzpamatoval ze smrti svého milovaného syna Alfreda alias „Dina“. Slavná automobilka navíc v daný moment byla na pokraji bankrotu, pročež se Il Commendatore s ještě větší vervou vrhnul do motorsportu.
Právě toto rozhodnutí mu nakonec na čele přidalo nemalé množství vrásek. V onom roce 1957 se totiž vůbec naposledy jel závod Mille Miglia. Ten Ferrari vyhrálo, přičemž na stupínek nejvyšší vystoupal Piero Taruffi, kterého ve snímku ztvární Patrick Dempsey. Mnohem větší dopad na budoucnost měl ovšem Alfonso de Portago, který rovněž závodil za Scuderii. Jeho vozu totiž po pěti hodinách praskla v rychlosti 240 km/h pneumatika, což vyústilo v jedno z největších neštěstí vůbec - při nehodě zemřel nejen sám jezdec, ale i jeho navigátor a také devět diváků.
Následně odstartoval soudní proces, ve kterém byli Ferrari a výrobce pneumatik Engelebert popotahováni kvůli zabití. Nakonec byli sice v roce 1961 zproštěni viny, se závodem Mille Miglia byl nicméně definitivní konec. Italská vláda totiž již tři dny po skončení závodu zakázala jakoukoli formu motorsportu na veřejných silnicích. Ferrari se pak následně začal soustředit zejména na F1 a Le Mans, kde tým získal devět vítězství, z toho šest v řadě v letech 1960-1965. Taruffi, který Mille Miglia opanoval v 50 letech, pak rovněž oznámil konec kariéry.
Více prozrazovat nebudeme, ostatně je otázkou, co nakonec na plátně uvidíme. Návštěvníci filmového festivalu v Benátkách nicméně mají předpremiéru už chvíli za sebou. Na akci se pak překvapivě objevil i Driver, a to přesto, že Hollywood byl a stále je ve stávce a herci mají zakázanou i podporu snímků, ve kterých hrají. Čas od času však produkce dostávají výjimky, ostatně i v případě zmiňovaného Apexu se kamery točí dál.
Zpět ale k Driverovi, který v Benátkách prozradil jednu pikantnost. Navzdory jeho příjmení a skutečnosti, že ve snímku o Ferrarim hraje slavného Enza, tedy mimo jiné i někdejšího závodníka, totiž herci zakázali, aby auta se vzpínajícím se koníkem ve znaku řídil. Před natáčením sice s moderní produkcí přišel do styku na uzavřeném okruhu, ovšem jen proto, aby se lépe vžil do role, který představuje. Ceněné repliky i ještě hodnotnější originály však měl kvůli pojištění zapovězené - na to není dost dobrý... „driver”.
Jediným z herců, u koho se produkce nebála, byl Dempsey. To je pochopitelné, neboť jde o automobilového závodníka, který se aktivně účastnil i Le Mans. Nicméně i sám herec natáčení označil za velmi náročné, neboť jím pilotované Ferrari 315 S nemělo ani střechu, ani ochrannou klec. Zároveň však dodal, že kdyby byl požádán, aby se vrátil do kokpitu, neváhal by ani sekundu.



Letos na Vánoce si budeme moci zajít do kina na snímek Ferrari pojednávající o zakladateli italské automobilky. Veškeré dění je spojeno s rokem 1957, kdy Il Commendatore stále ještě oplakával svého syna. Následně však již musel řešit neskutečnou tragédii, ke které došlo během vůbec posledního závodu Mille Miglia. Představitel samotného Enza ve filmu Ferrari zdánlivě řídí, ve skutečnosti ale při natáčení za jejich volant usednout nemohl, bez výjimky. Foto: Neon/STX International, tiskové materiály
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Do Formule 1 se po mnoha letech vrátila žena, proslula hlavně jako kaskadérka z bondovek
28.9.2023 (93)Záběry z pohledu řidiče ukazují, jak mu přes střechu přejelo auto jedoucí v protisměru. Bylo to jinak, než se zprvu zdálo
27.9.2023Řidič za bílého dne ujel policii v centru New Yorku a sám si to natočil, něco takového jsme v životě neviděli
27.9.2023
Nejnovější články
Developer chce vydělat 88 milionů za 5 let vlastnictvím vzácného Lamba. S vesmírnou lodí na kolech ujel 70 km
před 10 hodinamiČínské Audi za cenu Škody je v Evropě okamžitě hit, tlačí Číňany k růstu prodejů o stovky procent
před 11 hodinamiNový typ stacionárního radaru vás změří až na kilometr daleko, zabrzdit před ním nepomůže
včeraElektrický propadák Audi nekoupilo ani 100 lidí, přesto ho firma nabídne znovu, spalovací ikonu utne
včeraPorsche se vykašlalo na pravidla, obyčejným lidem nabízí auto rychlejší než závoďáky pro profíky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva