Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46

(+ videa) Pick-up od protinožců přijel, otestoval a jen tak náhodou zvítězil. S časem 8:19,47 za sebou přitom nenechal pouze VW Transporter.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46

28.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Pick-up od protinožců přijel, otestoval a jen tak náhodou zvítězil. S časem 8:19,47 za sebou přitom nenechal pouze VW Transporter.

S australskými zadokolkami vás seznamujeme vcelku pravidelně již od loňského léta. Stejně tak ovšem neopomínáme na všemožné rekordy dosažené na zřejmě nejnáročnějším okruhu světa, Severní smyčce německého Nürburgringu. Nyní se nám obě záležitosti ideálním způsobem protnuly - Holden totiž přivezl do Zeleného pekla svůj nejnovější ostrý pick-up Ute SS V, který zde čekala finální fáze ladění motoru a podvozku. Při té příležitosti si navíc Australané řekli, že by nebylo od věci zkusit také souboj se stopkami. A očividně neudělali špatně.

Pick-up se jednadvacetikilometrovou tratí prohnal za 8 minut a 19 sekund, čímž za sebou nechal nedávno korunovaný Volkswagen Transporter v úpravě firmy Revo s opravdu značným odstupem. Na rozdíl od jeho 220 dieselových koní se ovšem Holden může pochlubit opravdu pěkným stádem pod kapotou (přesný výkon verze SS V mimochodem značka zveřejňuje vůbec poprvé) - ze šestilitrového osmiválce doluje 350 koní.

Tato síla by přitom mohla být ještě o 10 koní vyšší, pokud by agregát byl spřažen s manuálem. Rekordem ověnčené Ute však použilo šestistupňový automat, který na zadní kola přenáší o trochu nižší výkon i točivý moment. Přesto však tento potenciál Robu Trubianimu, inženýrovi značky Holden, který kromě sezení za volantem má na starosti i podvozek, brzdy a pneumatiky, k poražení VW postačil.

I když je dosažení rekordu v kategorii užitkových vozů poněkud úsměvné, zvláště když tato výkonná verze je skutečným užitkovým autem jen částečně, nelze výkony Holdenu Ute zpochybnit. S daným časem je totiž na Severní smyčce rychlejší než BMW M3 E46 nebo Lexus IS-F. Za ikonami typu Honda NSX-R nebo Renault Mégane RS Trophy pak Australané zaostávají jen o málo. Nezbývá tedy nic jiného, než gratulovat, v rámci kontinentální Evropy si totiž tohle auto oficiálně nikde nekoupíte, ani přímo v Nürburgu...


Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46 - 1 - Holden Ute SS Nurburgring 01Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46 - 2 - Holden Ute SS Nurburgring 02Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46 - 3 - Holden Ute SS Nurburgring 03Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46 - 4 - Holden Ute SS Nurburgring 04Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46 - 5 - Holden Ute SS Nurburgring 05Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46 - 6 - Holden Ute SS Nurburgring 06Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46 - 7 - Holden Ute SS Nurburgring 07Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46 - 8 - Holden Ute SS Nurburgring 08Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46 - 9 - Holden Ute SS Nurburgring 09
Holden Ute SS V se stal novým králem Nürburgringu mezi užitkovými vozy. Oproti poraženému Volkswagenu Transporter v úpravě firmy Revo k tomu všal potřeboval

Zdroj: MotorAuthority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.