Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hvězda Top Gearu protáhla 8 z nejlepších současných supersportů na ostří nože
7.7.2020 | Petr Prokopec
Existuje jen málo lidí, kteří by dokázali přivést k limitům možností auta jako Ford GT, Lamborghini Huracán Performante, Dodge Viper ACR nebo Ferrari 488 Pista. Chris Harris patří mezi ně a ukáže vám je v ostré akci na suchu i mokru.
Na počátku své kariéry byl Chris Harris spojován s různými britskými automobilovými magazíny. V roce 2016 se nicméně stal součástí Top Gearu, kde postupně vyrostl z hráče na druhé housle do role hlavního tahouna. Před kamerou jej nyní doplňují Paddy McGuinness a Andrew Flintoff, přičemž tato trojice měla v těchto dnech již dokončovat devětadvacátou sérii nejznámějšího motoristického pořadu světa. Nicméně jak nejspíše dobře víte, natáčení přerušil nejprve koronavirus a posléze také McGuinnesova nehoda v autě jeho dětských dnů.
Zejména díky pandemii obřích rozměrů byl celý svět ochuzen o spoustu nových pořadů. Dochází tak i na recyklaci dříve natočeného, pročež si nyní Harrise můžeme vychutnat za volantem hned osmi supersportů. A jakkoliv jste dost možná jeden nebo rovnou všechny testy již viděli, opětovný nášup zrovna v tomto případě neuškodí. Britský moderátor je totiž jeden z mála lidí, od nichž se dočkáte pravdy, jakkoliv ta nemusí být zrovna příjemná. I na ikonických vozech tak Harris nachází nemálo chyb.
Jako první přichází na řadu Ford GT, v jehož případě Brit oceňuje hlavně to, že byl zrozen jako závodní vůz, ze kterého byla silniční varianta odvozena. To znamená, že vůz doslova touží po průjezdu zatáčkami ve velmi vysoké rychlosti, kdy naplno doceníte jeho aerodynamický a přítlak generující design. Pro Harrise pak problémem není ani šestiválcový motor EcoBoost, ke kterému v minulosti směřovalo dost kritiky. Stačí však prý pár pokynů plynovým pedálem a rázem veškeré obavy mizí.
Ve druhém sledu přichází na řadu Dodge Viper ACR, jehož stěžejní výhodou vůči veškerému zbytku testovaných vozů je manuální převodovka. Díky ní a objemnému atmosférickému motoru se můžete s americkým kupátkem sžít daleko více než s ostatními, nevýhodou je pouze ta skutečnost, že aktuálně již budete muset vybírat mezi ojetinami. Produkce byla totiž kvůli nemožnosti instalovat do vozu legislativou vyžadované hlavové airbagy zastavena, koncern GM navíc nebyl ani příliš úspěšný při prodeji.
Přesunout se můžeme k dalšímu vozu s atmosférickým motorem V10, a sice k Lamborghini Huracán Performante. Jak přitom Harris uvádí, základní verze supersportu nepatří mezi jeho nejoblíbenější, neboť je až příliš velkým kompromisem. S nárůstem výkonu, snížením hmotnosti a přepracovanou aerodynamikou však dorazila zcela jiná bestie, jíž si moderátor užívá. A na tváři širší úsměv než při řízení technicky spřízněného Audi R8 V10 Plus.
Německé kupé osazené jen odlišně naladěným desetiválcem si střihlo souboj s Hondou NSX a Porsche 911 Turbo, přičemž celé trojici přišel na mokrém okruhu vhod především pohon všech kol. Ovšem to je víceméně jediná spojitost mezi výrazně odlišnými charaktery, neboť Japonec stejně jako Audi sice disponuje motorem uprostřed, ovšem doplňuje jej přeplňováním a hybridní technikou. Turbem se pak chlubí i Porsche, to jej však usadilo až za zadní nápravu.
Tím se dostáváme do finále, a sice k McLarenu 570GT a Ferrari 488 Pista. Zatímco u britského vozu Harris naznačuje, že i přes přidanou praktičnost nepřichází o nic z rychlosti, která je s touto značkou již automaticky spojená, v případě toho italského se ptá, zda vůbec bylo třeba přicházet s nadstavbou již schopného kupé 488 GTB. Ovšem také v tomto případě stačí jen chvíle za volantem na to, abyste odpověděli jednoznačně kladně - ano, bylo to nutné. Nakonec, podívejte se i na to sami.
















Chris Harris vyzkoušel pro Top Gear hned osm supersportů, nové video mapuje všechny tyto testy naráz. Foto: Top Gear@Youtube
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 7 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 8 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 10 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 11 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva