Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hypersporty Bugatti a Porsche změřily síly s mistrovskou F1 Red Bullu, jednou to byl úplný debakl, podruhé ne až tak
7.11.2023 | Petr Prokopec
Je to vážně netradiční srovnání, které stojí za zhlédnutí už kvůli jeho účastníkům. V případě dnes už ikonického Bugatti Veyron ale mnoho nečekejte, podle všeho jej zradil díl za pár korun.
Aktivity Carwow na Youtube vám asi nemusíme dlouze představovat - od doby, kdy se jich chopil Mat Watson, jsou snad známější než to, co Carwow živí. Recenze nových či ojetých aut jsou spíše na druhé koleji, spoustu pozornosti si ale získávají nejrůznější sprinterská klání, ve kterých Mat zachází dál a dál.
V poslední době se v nich stále častěji objevují stroje nějak spřízněné s firmou Red Bull, zejména pak s „jejím” (vztah ke to složitější, stoprocentním majitelem byl Dietrich Mateschitz, kterému patří v Red Bullu necelá polovina) týmem Formule 1. Ten je sice formálně rakouský, sídlo však má v britském Milton Keynes. Matovi pak dodává jeden závodní speciál za druhým, z nichž nejvíce láká pohled na mistrovské ef-jedničky. Ty aktuální se mimo závodní tratě pod dohledem FIA používat pořád nemohou, to by bylo považováno za nedovolené testování, stroje z doby největších úspěchů Sebastiana Vettela ale nasadit lze.
Přednosti monopostů F1 jsou pochopitelně jinde než ve sprintu z místa, přesto si Red Bull RB7 už dříve připsal na čtvrtmíli čas 9,2 sekundy, novější provedení RB8 se dosud drželo o tři desetiny vzadu. Možná i proto jej Mat aktuálně postavil na startovní čáru vedle Porsche 918 Spyder a Bugatti Veyron. Testovací jezdec britsko-rakouské stáje Liam Lawson si zjevně již osvojil bleskurychlé starty bez protočených kol, a proto nově srazil čas Red Bullu RB8 na 9,1 sekundy.
Jak jsme již zmínili, od monopostů F1 bleskurychlé zrychlení z místa tak úplně neočekáváte, však jsou to auta s pohonem zadních kol, to Porsche 918 Spyder má poháněné obě osy. Právě to se postavilo proti RB8 a v úvodu každé rozjížďky mělo navrch. Postupem času začala za delší kus provazu tahat lehkost a síla ef-jedniček, o úplný debakl pro Porsche ale nešlo.
Horší je to s Bugatti Veyron, které se v klání též ukázalo. Pomalu jedinou pozitivní věcí na něm je, že stárne s velkou grácií. Po stránce designové dnes dokáže oslovit možná i více než v době své premiéry před takřka dvaceti lety. Jeho jízdní výkon byl ale fiaskem, neboť při plném zašlápnutí plynového pedálu se vždy aktivoval nouzový režim. Podle všeho za vším stála vada pověstné váhy vzduchu koncernu VW.
Pro společnost GVE London, která vůz do srovnání zapůjčila, to není zrovna dobrá vizitka, byť její zástupce se dušuje, že Veyron byl ještě večer před testem zcela v pořádku. Tak se skutečně i mohl jevit, k prudké akceleraci ale technici stoprocentně nepřistoupili. Což je vlastně jisté varování pro zájemce o ojeté hypersporty - projížďka po městě tady nebude stačit...
![Hypersporty Bugatti a Porsche změřily síly s mistrovskou F1 Red Bullu, jednou to byl úplný debakl, podruhé ne až tak - 1 - Porsche 918 Spyder ilustracni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Hypersporty Bugatti a Porsche změřily síly s mistrovskou F1 Red Bullu, jednou to byl úplný debakl, podruhé ne až tak - 2 - Porsche 918 Spyder ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Hypersporty Bugatti a Porsche změřily síly s mistrovskou F1 Red Bullu, jednou to byl úplný debakl, podruhé ne až tak - 3 - Porsche 918 Spyder ilustracni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
918 Spyder má dnes hodnotu okolo 37 milionů korun. Za ně dostáváte 887 koní, s nimiž je možné zvládnout čtvrtmíli za 10 sekund. Za vlastně skoro soudobou ef-jedničkou tak auto moc nezaostává. Foto: Porsche
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 3 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva